Yıl 2019, Cilt 19 , Sayı 2, Sayfalar 470 - 479 2019-09-17

The Improving of Affecting Aerodynamic Drag Force To A Vehicle With Rear Deck Spoiler
Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi

Cihan BAYINDIRLI [1] , Mehmet ÇELİK [2]


In this study, the drag force which affecting on a 1/15 scaled minibus model was improved by rear deck spoiler. The drawing data of the model minibus was created in the Solid Works® Program and a rear deck spoiler was designed. The spoiler was mounted on rear deck in 10 mm (L/H=0.065) and 15 mm (L/H=0.1) distances. It was aimed to decrease of negative pressure area where the back of the minibus by using of this spoiler. The negative pressure-based drag force which forms a large part of the total aerodynamic drag coefficients of land vehicles was decreased with this method. The drag forces which effect on the minibus model was determined in 5 different free flow velocities and Reynolds numbers in Fluent© program. Aerodynamic drag coefficient (CD) was decreased average 4.96% and 5.27% respectively. The flow visualizations of flow structure around model minibus and pressure distribution on vehicle body were carried out.

Bu çalışmada, 1/15 ölçekli bir minibüs modeline etki eden sürükleme kuvveti spoiler uygulaması ile iyileştirilmiştir. Model minibüse ait çizim datası Solid Works® Programında oluşturulmuş ve bir bagaj üstü spoileri geliştirilmiştir. Spoiler minibüs bagajı üstüne 10 mm (L/H=0.065) ve 15 mm (L/H=0.1) mesafelerinde konumlandırılmıştır.  Bu spoiler kullanımı ile minibüsün arka bölümünde oluşan negatif basınç alanının azaltılması amaçlanmıştır. Geliştirilen spoiler ile kara taşıtlarının toplam aerodinamik direnç katsayılarının büyük bir kısmını oluşturan negatif basınç kaynaklı sürükleme kuvveti azaltılmıştır. Minibüs modeline etki eden sürükleme kuvvetleri Fluent© programında 5 değişik serbest akış hızı ve Reynolds sayısında belirlenmiştir. Aerodinamik direnç katsayısında sırası ile ortalama (CD) % 4.96 ve %5.27 iyileşme sağlanmıştır. Model minibüs etrafındaki akış yapısı ve taşıt gövdesi üzerindeki basınç dağılımına ait akış görüntülemeleri yapılmıştır.

  • Apisakkul, K.T., and Kittichaikarn, C. (2005). Numerical analysis of flow over car spoiler, The Ninth Annual National Symposium on Computational Science and Engineering Papers ANSCSE-9, Bangkok, Thailand.
  • Bayındırlı, C., Çelik, M.(2018) Bir Minübüs Modeli Etrafındaki Akış Yapısının CFD Yöntemi İle İncelenmesi, IV International Academic Resarch Congress, 30 October- 3 November, Alanya, Turkey.
  • Bayındırlı, C. (2019) The experimental and numerical drag minimization of a bus model by passive flow control method. Comptes rendus de l’Academie bulgare des Sciences, 72(3), 383-390.
  • Bayındırlı, C. (2019) Drag reduction of a bus model by passive flow canal, International Journal of Energy Applications and Technologies 6(1) [2019] 24-30.
  • Cheli, F., Ripamonti, E., Sabbioni, E., and Tomasini, G. (2011). Wind Tunnel Tests on Heavy Road Vehicles: Cross Wind Induced Loads. Journal of Wind Engineering And Industrial Aerodynamics, 99, 1011-1024.
  • Çengel, Y.A., and Cimbala, J.M.,( 2008). Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları (çev. Engin. T, Öz. H.R, Küçük. H, ve Çeşmeci. Ş.) Güven Bilimsel Yayınları, 562-599.
  • Gurlek, C., Sahin, B., Ozkan, G.M., PIV studies around a bus model, Experimental Thermal and Fluid Science 38, 115–126, 2012.Hassan S.M.R., Islam, T.,Ali, M., Islam, Md. Q.(2014). Numerical Study on Aerodynamic Drag Reduction of Racing Cars, Procedia Engineering 90, 308 – 313.
  • Hu, Xu-xia., and Wong, E.T.T. (2011). A Numerical Study On Rear-spoiler Of Passenger Vehicle. World Academy of Science, Engineering and Technology, 57, 636-641.
  • İnce, İ.T. (2010). Aerodynamic Analysis of GTD Model Administrative Service Vehicle. PhD Thesis, Gazi Universty Institute of Science, Ankara, 30-66.
  • Lokhande, B., Sovani, S., and Khalighi, B. (2003). Transient simulation of the flow field around a generic pickup truck. SAE Technical Paper Series, 01-1313, 1- 19.
  • Mohamed , E.A. Radhwi, M.N.; Abdel Gawad A.F. (2015). Computational investigation of aerodynamic characteristics and drag reduction of a bus model, American Journal of Aerospace Engineering; 2(1-1): 64-73.
  • Muthuvel, A., Murthi, M.K. Sachin, N.P, Vinay.M.K., Sakthi, S.,Selvakumar, E., 2013. Aerodynamic Exterior Body Design of Bus, International Journal of Scientific & Engineering Research, 4- 7, 2453-2457.
  • Perzon, S., Janson, J., and Höglin, L. (1999). On comparisons between CFD methods and wind tunnel tests on a bluff bod. SAE Technical Paper Series, 01-0805, 1-11.Raina, A., Khajuria A.(2018). Flow Control Around a 3D-Bluff Body Using Passive Device, International Journal of Science And Engineering 4 (1): 8-13.
  • Sarı, M,F. (2007). Hafif Ticari Taşıtlarda Taşıt Ön Formuna Etkiyen Hava Direncinin Aerodinamik Analizi ve Yakıt Sarfiyatına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir, 28-54.
  • Shan H., Jiang, L., Liu, C., Love, M., Maines, B.(2008). Numerical study of passive and active flow separation control over a NACA0012 airfoil, Computers & Fluids, 37: 975–992.
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0001-9199-9670
Yazar: Cihan BAYINDIRLI (Sorumlu Yazar)
Kurum: NIGDE OMER HALISDEMIR UNIVERSITY
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-3390-1716
Yazar: Mehmet ÇELİK
Kurum: NIGDE OMER HALISDEMIR UNIVERSITY
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 8 Nisan 2019
Yayımlanma Tarihi : 17 Eylül 2019

Bibtex @araştırma makalesi { akufemubid550803, journal = {Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2149-3367}, address = {}, publisher = {Afyon Kocatepe Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {19}, pages = {470 - 479}, doi = {}, title = {Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi}, key = {cite}, author = {BAYINDIRLI, Cihan and ÇELİK, Mehmet} }
APA BAYINDIRLI, C , ÇELİK, M . (2019). Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (2) , 470-479 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/48783/550803
MLA BAYINDIRLI, C , ÇELİK, M . "Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi". Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 19 (2019 ): 470-479 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/48783/550803>
Chicago BAYINDIRLI, C , ÇELİK, M . "Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi". Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 19 (2019 ): 470-479
RIS TY - JOUR T1 - Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi AU - Cihan BAYINDIRLI , Mehmet ÇELİK Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 470 EP - 479 VL - 19 IS - 2 SN - -2149-3367 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi %A Cihan BAYINDIRLI , Mehmet ÇELİK %T Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi %D 2019 %J Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi %P -2149-3367 %V 19 %N 2 %R %U
ISNAD BAYINDIRLI, Cihan , ÇELİK, Mehmet . "Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi". Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 19 / 2 (Eylül 2019): 470-479 .
AMA BAYINDIRLI C , ÇELİK M . Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2019; 19(2): 470-479.
Vancouver BAYINDIRLI C , ÇELİK M . Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2019; 19(2): 479-470.