This study aims to discuss the Best Value regime in local
public services in the United Kingdom. Discussion will focus on the
approach of the Conservatives to service delivery which was
compulsory competitive tendering, and the approach of the Labour
Government to service delivery which is the Best Value. The aims and
objectives of the Best Value, and the legislation and scope involved
with the Best Value will be outlined briefly.
The study will discuss management and measurement
techniques and will enable the reader to understand the role of
performance and service reviews within the concept of the Best Value
regime, and examine performance plans. A closer analysis will be
given to two performance measurement techniques –Excellence for
Quality Management (EFQM), and Benchmarking.
Bu çalışmada, Birleşik Krallık'ta yerel kamu hizmetlerinde uygulanmaya başlanan 'en iyi değer rejimi' (Best Value Regime) tartışılmaktadır. Muhafazakar Parti'nin hizmet sunumu yaklaşımı olan "Zorunlu Rekbetçi Piyasa" (Compulsory Competative Tendering) ile İşçi Partisi'nin "En İyi Değer" (Best Value) sistemleri karşılaştırılmakta; daha sonra da en iyi değer rejiminin amacı, yasal durum ve kapsamı açıklanmaktadır. Çalışma, yönetim ve performans ölçüm tekniklerini, performans planlarını ve hizmet değerlendirmelerini 'en iyi değer' kavramı perspektifinden değerlendirmekte; kalite yönetiminde mükemmellik ve kıyaslama gibi, iki önemli performans ölçüm tekniğine özel vurgu yapmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1 |