BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL AMACA YÖNELİK PAZARLAMADA TÜKETİCİ TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 0 - 0, 17.11.2016

Öz

İşletmeler satışlarını arttırmak, imajlarını geliştirmek ve aynı zamanda bir sosyal amaca destekte bulunmak için sosyal amaca yönelik pazarlamadan her geçen gün artan bir şekilde yararlanmaktadırlar. Ancak sosyal amaca yönelik pazarlamanın etkinliği ve başarısı birçok faktöre bağlıdır. Bu sebeple, bu araştırma sosyal amaca yönelik pazarlamada tüketici tepkilerinin amaç tipine, fiyat-bağış miktarına ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektedir. Kolayda örneklem yardımıyla seçilen Uşak Üniversitesi’nde görev yapan 113 akademisyenden toplanan veriler, Tekrarlı Ölçüm ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet ve fiyat-bağış miktarının tüketicilerin satın alma niyetlerini etkilemediği görülmüştür. Ancak, tüketicilerin satın alma niyetlerinin sosyal amacın türüne ve cinsiyet * fiyat-bağış miktarının karşılıklı etkileşimine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 0 - 0, 17.11.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Hüseyin Ceylan

Bekir Köse

Müfit Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ceylan, H. H., Köse, B., & Aydın, M. (2016). SOSYAL AMACA YÖNELİK PAZARLAMADA TÜKETİCİ TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1).

28220