Günümüzde hemen her alanda belli bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişimin pazarlama alanında yarattığı en önemli özellik tüketicilerin pazarlama faaliyetleri içerisinde kazandığı ağırlıktır. Tüketicilerin odak noktası olarak ele alınması gereğinin bir sonucu olarak tüketici davranışları da önemli araştırma konuları arasına girmiştir. Bu araştırma sonuçlan işletmeleri "ne üretirsem satarım" anlayışından "satabileceğimi üretirim" anlayışı çerçevesinde hareket etmeye zorlamıştır. Bu nedenle tüketicilerin satın alma alışkanlıkları, satın alma davranışlarını etkileyen faktörler gibi bulgular işletmeleri, değişen tüketici istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürün ve hizmetler sunmada yol gösterecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1999 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 1 Sayı: 1 |