BibTex RIS Kaynak Göster

The Study of Validity and Reliability of The Scale of Sufficiency Perceptions About Preparation Studies For Reading And Writing of Pre-school Teachers

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 1, 111 - 123, 01.06.2010

Öz

The aim of this research is to develop “The Scale for Determining Preschool Teachers’ Self-Efficacy
Perception About Preparation for Reading and Writing Activities” in order to determine teachers’ self-efficacy
perception about preparation for reading and writing activities. The sample of the study consisted of 400 teachers
working at the preschool educational institutions in the 8 central districts of Ankara. Firstly, explanatory factor
analyses and item analyses and then confirmatory factor analyses have been carried out for validity and
reliability analyses of the scale. Total variance of the scale was 65.7%. The internal consistency of Cronbach
coefficient Alpha used for the validity of the scale was calculated as .89. At the end of the analyses, “The Scale
for Determining Preschool Teachers’ Self-Efficacy Perception About Preparation for Reading and Writing
Activities” that consists of 33 items was acquired.

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarına İlişkin Yeterlilik Algıları Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 1, 111 - 123, 01.06.2010

Öz

Araştırmanın amacı, öğretmenlerin, okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin yeterlilik algılarının belirlenmesi için “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarına İlişkin Yeterlilik Algılarını Belirleme Ölçeği”ni geliştirmektir. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili merkez 8 ilçesine bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 400 öğretmen oluşturmuştur. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlilik analizleri kapsamında öncelikle açıklayıcı (explanatory) faktör analizi ve madde analizi çalışmalarına yer verilmiş; son olarak doğrulayıcı (confirmatory) faktör analizi çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin açıklanan toplam varyansı %65.7’dir. Ölçeğin genelinin güvenirliği için hesaplanan Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .89 olarak hesaplanmıştır. Analiz sonucunda 33 maddeden oluşan “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarına İlişkin Yeterlilik Algılarını Belirleme Ölçeği” elde edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25RV32CJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

D. Neslihan Bay Bu kişi benim

Fatma Alisinanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bay, D. N., & Alisinanoğlu, F. (2010). The Study of Validity and Reliability of The Scale of Sufficiency Perceptions About Preparation Studies For Reading And Writing of Pre-school Teachers. Journal of Theoretical Educational Science, 3(1), 111-123.