The aim of this study is to determine opinion of primary education teachers on global warming and related
climate changes. Study group was formed from 123 teachers from different branches. A survey which had 36 items
was used for data obtaining. Numerical data obtained were evaluated with SPSS 12.0. Arithmetical mean and percent
values are used in statistical estimations. The results show that teachers have quite some information on global
warming. However, teachers need to know more about the subject to achieve an effective teaching on the subject. In
order to advance to a better consciousness of primary education students on global warming, which threatens human
life stronger day by day, environmental education must be given utmost importance starting from primary education.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin küresel ısınma ve bundan dolayı meydana gelen iklim değişiklikleriyle ilgili görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu Erzurum ilinde, ilköğretimde farklı branşlarda görev yapan toplam 123 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama amacıyla 36 maddeden oluşan bir anket kullanılmıştır. Elde edilen sayısal veriler SPSS’12.0’de değerlendirilmiştir. İstatistiksel değerlendirmede aritmetik ortalama ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Yapılan değerlendirme sonucunda, öğretmenlerin küresel ısınma ile ilgili oldukça fazla bilgiye sahip oldukları gözlenmiştir. Ancak bu konuda etkili bir öğretim için öğretmenlerin daha çok bilgi edinmeleri gerekir. Çünkü her geçen gün insan yaşamında giderek artan bir tehdit oluşturan küresel ısınma konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi için ilköğretim yıllarından itibaren çevre eğitimine önem verilmelidir.
Küresel Isınma İlköğretim Öğretmenleri Çevre Sorunları Çevre Eğitimi
Diğer ID | JA36HK88FY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2 |