science and technology mathematical difficulties science teaching
Bu çalışma, ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki öğrencilerin matematiksel bilgilerinin fen konularının öğretimine yönelik etkilerini Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin tecrübeleri doğrultusunda ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, var olan durumu ortaya koymaya yönelik olarak tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak 4 sorudan oluşan bir yazılı mülakat formu kullanılmış, 2009–2010 eğitim öğretim yılında Trabzon ilindeki sekiz farklı devlet ilköğretim okulundaki toplam 11 öğretmene uygulanmıştır. Çalışmada ilköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin karşılaştığı problemler; sıkıntı yaşanan fen konuları, sıkıntının yaşanmasına neden olan matematiksel bilgi eksikliği, sıkıntıların fen öğretimine yansımaları ve sorunların çözümüne yönelik öğretmen önerileri temalarında değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde nicel veri çözümleme teknikleri de kullanılmıştır. Nitel şekilde analiz edilen verilerden elde edilen bulgular, öğrencilerin yetersiz matematiksel geçmişlerinin fen öğretimi ve öğrenimine olumsuz etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Fen öğretimi sırasında matematik temelli sıkıntıların en fazla kuvvet ve hareket ünitesinde yaşandığı, bu sıkıntıların öğrencilerin oran-orantı konusundaki bilgi eksikliğinden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenler, Fen ve Teknoloji dersi öğretimi sırasında yaşanan matematik temelli sıkıntıların; zaman kaybına, performans ve motivasyon düşüklüğüne yol açtığını ifade etmişlerdir.
Diğer ID | JA82KN97KD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2 |