The purpose of this study was to determine secondary school students’ misconceptions about the
“Transportation and Circulatory Systems” unit in biology course. The study was conducted with totally 78 students
who were 11th graders being taught in three secondary schools in Erzurum. In the study, a valid and reliable
“Misconception Diagnosis Test” was administered to students to determine their misconceptions about the
“Transportation and Circulatory Systems” unit. Data were analyzed by means of SPSS 12.0. Findings showed that
students had various misconceptions about the “Transportation and Circulatory Systems” unit such as osmotic
pressure and water absorption, transpiration and cohesion force, open and closed circulation, structure of the heart
and heart bumping, blood vessels, blood and blood cells, blood pressure, relation of the circulatory system to other
systems, lymphatic system, defense and immune. At the end of the study, recommendations were made to remove
students’ misconceptions
misconception secondary school biology transportation and circulatory systems
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji dersine ait “Taşıma ve Dolaşım Sistemleri” ünitesi ile ilgili kavram yanılgılarını ortaya çıkarmaktır. Çalışma, Erzurum ilinde uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 3 ortaöğretim kurumunun 11. sınıfında öğrenim gören toplam 78 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, geçerliği ve güvenirliği sınanmış bir “Kavram Yanılgısı Teşhis Testi” kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler, SPSS istatistik paket programıyla analiz edilmiş ve analiz sonucunda öğrencilerde “Taşıma ve Dolaşım Sistemleri” ünitesi ile ilgili bitkilerde osmotik basınç ve su emilimi, terleme ve kohezyon kuvveti, açık ve kapalı dolaşım, kalbin yapısı ve çalışması, kan damarları, kan ve kan hücreleri, kan basıncı, dolaşım sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi, lenf sistemi ve savunma ve bağışıklık konularında çok sayıda kavram yanılgısının olduğu belirlenmiştir. Çalışma sonunda, belirlenen kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
kavram yanılgısı ortaöğretim biyoloji dersi taşıma ve dolaşım sistemleri
Diğer ID | JA59JD22DV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 1 |