BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Literature Circles on Reading Comprehension Skills

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 4, 535 - 550, 01.12.2013

Öz

This study aims at investigating the effect of literature circles on reading comprehension skills of fifth
graders. Pre-test – post-test control group design was used in this study conducted with two fifth grade classrooms in
a primary school in Maltepe, Istanbul. There were 34 students in the experimental group and 33 students in the
control group. Data were collected through the “Reading Comprehension Scale”. Results indicated that post-test
scores of the experimental group increased more than those of the control group. The level of this increase was higher
in the group with poor reading comprehension skills.

Okuma Çemberi Yönteminin Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 4, 535 - 550, 01.12.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, okuma çemberinin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırmada ön-test – son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ili Maltepe ilçesinde bir ilköğretim okulunun 67 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 34’ü deney, 33’ü ise kontrol grubundadır. Veriler, “Okuduğunu Anlama Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Ön-test ve son-test uygulama sonuçlarına göre deney grubunda okuduğunu anlama becerisi, kontrol grubuna göre, anlamlı düzeyde daha fazla artış göstermiştir. Bu artış, deney öncesi okuduğunu anlama becerisi düşük olanlarda, yüksek olanlara göre daha fazla gerçekleşmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42UB35ER
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Avcı Bu kişi benim

Nurdan Baysal Bu kişi benim

Mehtap Gül Bu kişi benim

Arzu Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Avcı, S., Baysal, N., Gül, M., Yüksel, A. (2013). The Effect of Literature Circles on Reading Comprehension Skills. Journal of Theoretical Educational Science, 6(4), 535-550.