Metaphors, which we often use in our daily-life whether consciously or not, are ornate statements that
can reveal hidden meanings in minds. The aim of this study is to put forth mental perceptions of candidate teachers
towards the concept of school using metaphors. The participants of the study are candidate teachers studying
mathematics teaching, social sciences teaching, science and technology teaching, and English Language Teaching at
Aksaray University in 2012-2013 academic year (n=161). As data gathering device, a form prepared to determine the
metaphors about school which includes the statement "The school is like ........... because ............." has been used. The
data acquired by the data gathering device have been analysed using quantitative and qualitative data solving
techniques. According to the findings of the study, candidate teachers have generated 62 metaphors as to the concept
of school. Examined as regards with their similarities, nine conceptual categories have come up.
Günlük hayatta farkında olmadan sık sık kullandığımız metaforlar bireylerin zihinlerinde var olan saklı manaları ortaya çıkarmaya yarayan süslü ifadelerdir. Bu araştırmanın amacı, metaforları kullanarak öğretmen adaylarının, okul kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel algıları ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın katılımcılarını 2012-2013 öğretim yılında Aksaray Üniversitesinde Eğitim Fakültesinde, matematik, sosyal bilgiler, fen bilgisi ve İngilizce öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adayları (n= 161) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okul ….... gibidir, çünkü …....” ifadesinin yer aldığı, okula ilişkin metaforları tespit etme amacıyla hazırlanmış bir form kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler nicel ve nitel veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularına göre, öğretmen adayları okul kavramına ilişkin toplam 62 tane metafor üretmişlerdir. Üretilen bu metaforlar benzerlikleri bakımından sınıflandırıldığında 9 farklı kavramsal kategori ortaya çıkmıştır. Bu kavramsal kategoriler öğretmen adaylarının branşlarına göre incelenmiş, okula ilişkin metaforların branşlara göre frekansları ve yüzdelikleri hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre öğretmen adaylarının okula ilişkin algıları genellikle olumludur.
Diğer ID | JA53RZ67KK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 3 |