21. Yüz yılda iletişim teknolojisi hızla
geliştiği için bilgiye ulaşmak kolaylaşmaktadır bu noktada öğrencilere internet
üzerinden ulaşabilecekleri sorular sormak yerine araştırarak analiz ederek ve
sentezleyerek kendi bilgilerin oluşturmalarına fırsat verilmelidir. Gerçek
yaşamda birçok değişkenden oluşan bir problemle karşılaşan öğrencilere, derslerde
tek bir değişken üzerinden problem çözmeyi öğretmek gerçek yaşamla okul
dersleri arasında uçurum oluşturacaktır. Gerçek yaşam problemleri tek bir
disipline göre de çözülemeyebilir. Dolayısıyla öğrencilere disiplinleri bir
bütün olarak ele alma iklimini ve ekip çalışmasını aktarmamız faydalı
olacaktır. Bu çalışmanın amacı, STEM eğitiminin önemini ve açıklanamayan
kısımlarını literatür taraması ile sunmak ve özellikle matematik dersleriyle
ilgilenen STEM uygulamalarını önermektir. Bu çalışma teorik bir çalışmadır ve
çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden elde edilen doküman analiz tekniği
kullanılmıştır. Çalışma teorik açıdan hazırlanmış ve diğer araştırmacılar için
örnek teşkil etmesi adına sunulmuştur. Çalışmada iki örnek uygulama kazanımları
ile birlikte yer almaktadır. Uygulamalardan birinde SCRATCH kodlama programı
kullanılmış ve diğer uygulama izoperimetrik teoride yapılandırılmıştır.
mühendislik matematik ağırlıklı STEM Scratch kodlama STEM eğitimi izoperimetrik teorem
As communication technology develops rapidly in the
21st century, it is easy to reach knowledge. At this point students should be
able to create their own knowledge by researching, analyzing and synthesizing
rather than asking the questions they can reach via internet. Real life problems may not be solved according
to a single discipline. Therefore, it would be beneficial for us to transfer
the climate and teamwork to the disciplines as a whole for the students. The
purpose of this study is to present the importance and unexplained parts of STEM
education through literature scan and especially to suggest STEM practices which
mostly deal with mathematics classes. This study is a theoretical study and
document analysis technique from qualitative research methods was used in the
study. The study was prepared in terms
of theory and it was presented to be an example for the other researchers.
There are two sample practices together with their objectives in this study.
While SCRATCH coding program was used in one of the applications and the other
application was structured on isoperimetric theorem.
STEM education engineering mathematics-based STEM Scratch coding isoperimetric theory
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |