Bu araştırmada değer analizi yaklaşımı yoluyla dürüstlük değerine yönelik
öğrenci cevaplarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel bir çalışmadır ve özel durum
yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bütüncül tek durum deseni ile yürütülmüştür.
Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir ili Acıgöl İlçesi’ne bağlı bir ortaokulda
yedinci sınıfta öğrenim görmekte olan on iki öğrenci oluşturmaktadır.
Öğrencilerin beşi kız, yedisi erkektir. Veri toplama aracı olarak, değer
analizi yaklaşımı esas alınarak araştırmacılar tarafından hazırlanan çalışma
yaprakları kullanılmıştır. Çalışma yaprağı bir örnek olay ve sekiz sorudan
oluşmaktadır. Araştırmadan
elde edilen veriler ışığında denilebilir ki; değer analizinde çözüm yollarının
olası sonuçlarının değerlendirilmesi olan
altıncı basamak, öğrencilerin en çok zorlandıkları basamaktır. Buna karşın
sorun hakkında bilgi ve kanıtların toplanması olan üçüncü basamak öğrencilerin
en yüksek oranda yeterli yanıt verdikleri basamaktır. Diğer taraftan
öğrencilerin en çok zorlandıkları basamak değer sorununun belirlenmesi basamağı
olan birinci basamak ve seçilen öneriye uygun davranışların ifade edilmesi olan
en son basamak olarak dikkat çekmektedir.
In this research, it is
aimed to examine student answers towards honesty value through value analysis
approach. The research is a qualitative study and case study method is used.
The research has been carried out with a holistic single case design. The study
group of the research consists of twelve students who are studying in the
seventh grade in a secondary school affiliated to the Acıgöl District of
Nevşehir. Five of those involved students are girls, and seven of them are
boys. As data collection tool, work sheets based on value analysis approach
prepared by the researchers were used. The work sheet consists of a case study
and eight questions. According to
the data obtained from the study, it can be said that the sixth step, which is
the assessment of possible outcomes of solutions in value analysis is the most
difficult one for the students. However, the students gave the highest rate of
full answers in the third step which requires gathering information and
evidence about the problem. On the other hand, it is remarkable that the most
difficult step is the first step which requires determining the value problem,
and the last step which they have to express behaviors appropriate to the
selected proposal.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |