Bu
çalışmada Kariyer Hedefi Geribildirim Ölçeğinin (KHGÖ) Türkçeye uyarlanması
amaçlanmıştır. Araştırma, iki farklı üniversite ve beş farklı lisede öğrenim
gören toplam 1.068 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini test
etmek için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda, Türkçeye uyarlanan
ölçeğin altı boyutlu ve 24 maddeden oluşan özgün formunun doğrulandığı
görülmüştür. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı üniversite
öğrencilerine ait veri grubunda .88, lise öğrencilerine ait veri grubunda .85
olarak bulunmuştur. Ölçeğin test-tekrar test korelasyon katsayısı üniversite
öğrencilerine ait veri grubunda .77, lise öğrencilerine ait veri grubunda ise
.73 olarak hesaplanmıştır. KHGÖ’nün uygulanan İngilizce ve Türkçe formları
arasındaki korelasyonun pozitif ve yüksek düzeyde ilişkili olduğu görülmüştür.
Ölçeğin madde-toplam korelasyonları üniversite öğrencilerinde .36 ile .62, lise
öğrencilerinde ise .31 ile .56 arasında değiştiği bulunmuştur. Ölçeğin uyum
geçerliği için yapılan analizlerde KHGÖ’nün Kariyer Stresi Ölçeği ile pozitif
ve yüksek düzeyde, Genel Öz-Yeterlik Ölçeği ile negatif ve orta düzeyde
ilişkilere sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları, KHGÖ’nün altı
faktörlü orijinal yapısının doğrulandığına ve kariyer hedeflerine ilişkin
geribildirimleri değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olarak
kullanılabileceğine ilişkin önemli kanıtlar sağlamaktadır.
kariyer hedefi geribildirimi kariyer gelişim süreçleri kariyer danışmanlığı
In this study, it was aimed to adapt the Career Goal Feedback Scale
(CGFS) to Turkish. The research was conducted on 1.068 students from two
different universities and five different high schools. As a result of
confirmatory factor analysis conducted to test the validity of the structure of
the scale, it was seen that the original form consisting of six dimensions and
24 items which was adapted to the Turkish was confirmed. The Cronbach Alpha
internal consistency coefficient of the scale was found to be .88 in the data
group of the university students and .85 in the data group of the high school
students. Test-retest correlation coefficient of the scale was calculated as
.77 in the data group of university students and .73 in the data group high
school students. Correlations between the English and Turkish forms of the CGFS
were found to be positively and highly correlated. The item-total correlations
of the scale were found to vary between .36 and .62 for university students and
between .31 and .56 for high school students. In the analyzes made for the
concurrent validity of the scale, it was determined that the CGFS had a
positive and high correlation with the Career Stress Scale and negative and
medium correlation with the General Self-Efficacy Scale. The research findings
provide important evidence that the six-factor original structure of the CGFS
is validated and can be used as a valid and reliable measurement tool for
assessing feedback on career goals.
career goal feedback career development processes career counseling
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |