Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Need for Acquisition of Critical Thinking Skills in Teacher Education Programs

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 78, 01.07.2019

Öz

Today, the learning and teaching of certain
skills such as critical thinking, problem solving, creativity, learning how to
learn, effective communication, entrepreneurship, etc. has been a compulsory
practice as these skills are characterized as the 21st century skills that also
facilitate the adaptation of individuals to deeply influence, extensively
change, and develop the world. Critical thinking has gained a prominent
significance within the 21st century qualified education perspective. It is of
vital significance in terms of whether individuals can gain achievements in
various life aspects, develop an awareness and a unique perspective towards
daily problems, and actively participate in solutions. In this study, critical
thinking education is examined and assessed in terms of its national and
international dimensions for both the individual and society, and especially
its necessity in teacher education programs.

Kaynakça

  • Akdere, N. (2012). Turkish pre-service teachers’ critical thinking levels, attitudes and self-efficacy beliefs in teaching for critical thinking. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Akgündüz, D., Ertepınar, H., Ger, A. M., Kaplan Sayı, A. & Türk, Z. (2015). STEM eğitimi çalıştay raporu: Türkiye STEM eğitimi üzerine kapsamlı bir değerlendirme. İstanbul Aydın Üniversitesi: STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. Erişilen adres: www.researchgate.net
  • Akinoglu, O., ve Karsantik, Y. (2016). Pre-Service teachers' opinions on teaching thinking skills. International Journal of Instruction, 9(2), 61-76.
  • Aksoy, S. (2017). Değişen teknolojiler ve endüstri 4.0: endüstri 4.0’ı anlamaya dair bir giriş. SAV Katkı, 4, 34-4. Erişim adresi: http://katki.org/wp-content/uploads/2017/05/SAVKatki4.pdf#page=34
  • Alkın, S. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin eleştirel düşünmeyi destekleme davranışlarının değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ananiadou, K. ve Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/218525261154
  • Arklan, Ü. ve Taşdemir, E. (2008). Bilgi toplumu ve iletişim: bilginin yayılması sürecinde kitle iletişim araçları ve internet, Selçuk İletişim, 5(3), 67-80. Erişim adresi: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000161
  • Arslan, M. M., ve Eraslan, L. (2003). Yeni eğitim paradigması ve Türk eğitim sisteminde dönüşüm gerekliliği. Milli Eğitim Dergisi, 160(2). Erişim adresi: https://leventeraslan.com/2015/09/15/yeni-egitim-paradigmasi-ve-turk-egitim-sisteminde-donusum-gerekliligi/
  • Aybek. B., (2006). Konu Ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi. Adana.
  • Aybek, B. (2007). Eleştirel Düşünmenin Öğretiminde Öğretmenin Rolü. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7 (2).
  • Bakioğlu A. ve Hesapçıoğlu M. (1997). Düşünmeyi öğretmekte öğretmen ve okul yöneticisinin rolü: düşünmek. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 49-78.
  • Baştopçu, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisini kazandırmaya yönelik uyguladıkları yöntem, teknik ve etkinliklerin kullanımının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Bavlı, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji, ingilizce, matematik ve Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşündürmeye dönük görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Baysal, Z. N., Arkan, K. ve Yıldırım, A. (2010). Preservice elementary teachers’ perceptions of their self-efficacy in teaching thinking skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4250-4254.
  • Baysal Z. N., Çarıkçı, S. ve Yaşar, E. B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin düşünme becerileri öğretimine yönelik farkındalıkları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(1), 7-28.
  • Bektaş, M., Dinçer, Ş. ve Ayvaz, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimine ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7), 163-175.
  • Beyer, B. K. (1988). Developing a scope and sequence for thinking skills instruction. Educational Leadership, 45(7), 26-30.
  • Bourn, D. (2018). Understanding global skills for 21st century professions. UK: Springer.
  • Buldu, M. (2014). Öğretmen yeterlik düzeyi değerlendirmesi ve mesleki gelişim eğitimleri planlanması üzerine bir öneri. Milli Eğitim Dergisi, 204, 114-134.
  • Bybee, R. W. ve Fuchs, B. (2006). Preparing the 21st century workforce: A new reform in science and technology education. Journal of Research in Science Teaching, 43(4), 349-352. doi:10.1002/tea.20147.
  • Canadians for 21st Century (2012). A 21st century vision of public education for Canada. Erişim Adresi: http://www.c21canada.org/wp-content/uploads/2012/05/C21-Canada-Shifting-Version-2.0.pdf
  • Cevizci, A. (2010) .Eğitim felsefesi. Ankara: Say Yayınları.
  • Department of Education and Training (2004). Competency framework for teachers. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/profile/Richard_Gonzales3/post/Can_anyone_suggest_any_teacher_competency_model_that_has_knowledge_skills_and_attitude_as_it_component/attachment/59d64456c49f478072eacd36/AS%3A273750325432320%401442278571955/download/Competency_Framework_for_Teachers.pdf
  • Dewey, J. (1933). How we think: A Restatement of the relation of reflective thinking to the educative process. Boston, MA: D.C. Heath & Co Publishers.
  • Der Kultusminister der Bundesrepublik Deutschland (2004). Standards für die lehrerbildung: Bildungswissenschaften. Erişim adresi: https://www.kmk.org/fileadmin/veroeffentlichungen_beschluesse/2004/2004_12_16-Standards-Lehrerbildung.pdf
  • Dolapcı, O. C. (2009). Öğretmenleri eleştirel düşünme konusunda bilgilendirmeye yönelik seminer çalışmasının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 67-81.
  • Eğitimde Reform Girişimi (2005). Öğretmen politikalarında mevcut durum ve zorluklar. İstanbul: Sabancı Üniversitesi. Erişim adresi: https://www.egitimreformugirisimi.org/yayin/ogretmen-politikalarinda-mevcut-durum-ve-zorluklar/
  • Ekici, G., Abide, Ö.F., Canbolat, Y. ve Öztürk, A. (2017). 21.yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(Özel Sayı), 124-134. Erişilen adres: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/12.gulay_ekici.pdf
  • Ennis, R. H. (1991). Goals for a critical thinking curriculum. A. L. Costa (Ed.), Developing minds: A resource book for teaching thinking içinde (pp.68-71).Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • EURYDICE (2008). Levels of Autonomy and responsibilities of teachers in Europe, EACEA National Policies Platform, Eurydice. doi: 10.2766/35479.Facione, P. A. (1990). Critical Thinking: A Statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Research findings and recommendations (The Delphi Research Report) Millbrae, CA. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED315423.pdf
  • Foundation for Young Australians (2016). The new basics: big data reveals the skills young people need for the new work order. Erişim adresi: http://www.fya.org.au/wp-content/uploads/2016/04/The-New-Basics_Web_Final.pdf
  • Gelen, İ. (2002). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerini kazandırma yeterliklerinin değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(10), 100-119.
  • Glewwe, P. W., Hanushek, E. A., Humpage, S. D., ve Ravina, R. (2013). School resources and educational outcomes in developing countries: A review of the literature from 1990 to 2010. P. Glewwe (Ed.), Education policy in developing countries içinde (ss. 13-64). University of Chicago Press. Erişim adresi: http://hanushek.stanford.edu/sites/default/files/publications/Glewwe%20et%20al.%202013%20EdPol%20in%20Dev%20Countries.pdf
  • Gomendio, M. (2017), Empowering and enabling teachers to improve equity and outcomes for all, International Summit on the Teaching Profession, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264273238-en
  • Göbel, D. (2013). Sınıf öğretmenlerini eleştirel düşünme becerisi öğretimi yeterlilikleri ve uygulamaları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Gul, R. B., Khan, S., Ahmed, A., Cassum, S., Saeed, T., Parpio, Y., ... ve Profetto-McGrath, J. (2014). Enhancing educators' skills for promoting critical thinking in their classroom discourses: A Randomized control trial. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 26(1), 37-54.
  • Gürkaynak, İ., Üstel, F., & Gülgöz, S. (2009). Eleştirel düşünme. İstanbul: Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi. Eğitim Reformu web sitesinden erişildi: http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/Elestireldusunme_0.pdf
  • Halpern, D. (1988). Teaching critical thinking for tranfer across domains: Dispositions, skills, structure training and metacognitive monitoring, Amerikan Psychologist, 53, 449-455.
  • Halpern, D. F. (2003). Thought and knowledge: An introduction to critical thinking (4. Baskı) Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Hanushek, E. A., ve Woessmann, L. (2007). Education quality and economic Growth. USA: The World Bank.
  • Higgins, S. (2014). Critical thinking for 21 st-century education: A cyber-tooth curriculum?. Prospects, 44(4), 559-574.
  • Hill, I. (2002). The history of international education: An International Baccalaureate perspective., J. Thompson, ve G. Walker, (Ed.), International Education in Practice: Dimensions for national and international schools içinde (s. 18–29). London: Kogan Page.
  • Hill, I. (2012). An international model of world-class education: The International Baccalaureate. Prospects, 42(3), 341–359.
  • İnan, C. ve Özgen, K. (2008). Matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde öğrencilere düşünme becerilerini kazandırmadaki yeterliliklerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(25), 39-54.
  • Karadeniz, A. (2006). Liselerde eleştirel düşünme eğitimi. (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, , Ankara.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının düşünme becerilerinin öğretimine yönelik öz-yeterliklerinin değerlendirilmesi.(Yayımlanmamış doktora tezi) Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Keleş, T. ve Karadeniz, M. H. (2015). 2006-2012 yılları arasında yapılan ÖSS, YGS ve LYS matematik ve geometri sorularının Bloom taksonomisinin bilişsel süreç boyutuna göre incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 532-552.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-18. Erişim adresi: http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/d7d1a872-e954-e711-80ef-00224d68272d
  • Kraak, B. (2018). Kritisches denken als bldungsaufgabe. Erişim adresi: https://www.hochbegabtenhilfe.de/kritisches-denken-als-bildungsaufgabe/
  • Kurnaz, A. (2007). İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde beceri ve içerik temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri, erişi ve tutumlarına etkisi (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). PISA 2012 Ulusal raporu. Ankara: MEB Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016a). Düşünme eğitimi dersi öğretim programı. Ankara: MEB Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016b). PISA 2015 Ulusal raporu. Ankara: MEB Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmen strateji belgesi (2017-2023). Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.Milli Eğitim Bakanlığı (2018). 2023 eğitim vizyonu. Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • Mutlu, E. (2010). Erken çocukluk dönemindeki çocukların (60-72 ay) düşünme düzeylerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin düşünme eğitimi ile ilgili tutumlarının incelenmesi.(Yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • NCREL & Metiri. (2003). EnGauge 21st century skills: Literacy in digital age. Napierville. IL & Los Angeles. CA: NCREL & Metiri.Norris, S. P. (1985). Synthesis of research on critical thinking. Educational Leadership, 42(8), 40-45.
  • OECD (2014). TALIS 2013 results: An international perspective on teaching and learning, http://dx.doi.org/10.1787/9789264196261-en.OECD/ Asia Society (2018). Teaching for global competence in a rapidly changing world. Erişim adresi: https://asiasociety.org/sites/default/files/inline-files/teaching-for-global-competence-in-a-rapidly-changing-world-edu.pdf
  • Ortaş, İ. (2018). Bilgi ve iletişim çağında bilimsel bilgiye erişimin önemi ve Türkiye’nin bilgiye erişim potansiyeli. Türk Kütüphaneciliği, 32(3), 223-232, Doi: 10.24146/tkd.2018.39
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2018). 2018 YKS değerlendirme raporu. Ankara: OSYM. Erişim adresi: https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2018/GENEL/YKSDegrapor06082018.pdf
  • Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Erişim adresi:http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf
  • Özdemir, S.M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110. Erişim adresi: http://kefad.ahievran.edu.tr/InstitutionArchiveFiles/f44778c7-ad4a-e711-80ef-00224d68272d/d1a3a581-af4a-e711-80ef-00224d68272d/Cilt12Sayi1/JKEF_12_1_2011_85_110.pdf
  • Özkan Akan, Ş. (2003). Teacher' perceptions of constraints on improving student thinking in high schools. (Doktora tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Öztemel, E.(2018). Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-30. doi: 10.26701/uad.371662
  • Palavan, Ö., Gemalmaz, N. ve Kurtoğlu, D. (2015). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisine ve eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesine yönelik görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 26-49.
  • Partnership for 21st Century Learning (2017). Erişim adresi: http://www.battelleforkids.org/networks/p21
  • Paul, R. ve Elder, L. (2005). Critical thinking competency standards. Tomales, CA: Foundation for Critical Thinking.
  • Paul, R. ve Elder, L. (2006). The miniature guide to critical thinking: Concepts and tools. Dillon Beach, CA: Foundation for Critical Thinking.
  • Petek, E. (2016). Eleştirel düşünme becerilerinin İngiliz dili öğretimi hizmet öncesi öğretmen eğitimi programına entegrasyonu üzerine bir araştırma. (Yayımlanmış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Petek, E., & Bedir, H. (2018). An adaptable teacher education framework for critical thinking in language teaching. Thinking Skills and Creativity, 28, 56-72.
  • Polat, S. (2015). The Evaluation of qualitative studies in Turkey about critical thinking skills: A Meta-synthesis study. International Online Journal of Educational Sciences, 7(3), 229-243.
  • Qualifications and Curriculum Authority (2011). National curriculum. Erişim adresi: https://www.qca.org.uk
  • Rotherham, A. J., ve Willingham, D. (2009). 21st century skills: Educational Leadership, 67(1), 16-21. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ889143.pdf
  • Rudinow, J. ve Barry, V. E. (2007). Invitation to critical thinking. USA: Thomson Higher Education.
  • Sağlam, A. Ç. ve Büyükuysal, E. (2013). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve buna yönelik engellere ilişkin görüşleri. International Journal of Human Sciences, 10(1), 258-278.
  • Sahakian, B. ve LaBuzetta, J. N. (2013). Bad Moves: How decision making goes wrong, and the ethics of smart drugs. United Kingdom: Oxford University Press.
  • Sarpkaya, P. Y. ve Sarpkaya, R. (2013). Eğitimin Tarihsel Temelleri. (Ed. Tanrıöğen, A. & Sarpkaya, R.) Eğitim bilimine giriş içinde (s.97). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Schafersman, S. D. (1991). An i ntroduction to critical thinking. Erişim adresi: http://facultycenter.ischool.syr.edu/wp-content/uploads/2012/02/Critical-Thinking.pdf
  • Schleicher, A. (2016). Teaching excellence through professional learning and policy reform: Lessons from around the world, International Summit on the Teaching Profession. Paris: OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/9789264252059-en
  • Schreglmann, S. (2011). Konu temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarı, eleştirel düşünme eğilimine ve düzeyine olan etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Scriven, M. (1985). Critical for survival. National Forum- Phi Kappa Phi Journal, 65(1), 9.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. Erişim adresi: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı (2013). Onuncu Kalkınma Planı (2014 – 2018) Erişim adresi: http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2018/11/Onuncu-Kalk%C4%B1nma-Plan%C4%B1-2014-2018.pdf
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı (2015). Temel ve mesleki becerileri geliştirme programı eylem planı, Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018), Ankara.
  • Tebbs, J. (2000). Assesing teachers’ self-efficacy towards teaching thinking. (Yayımlanmamış doktora tezi). Connecticut Üniversitesi, Connecticut.
  • Ten Dam, G. ve Volman, M. (2004). Critical thinking as a citizenship competence: teaching strategies. Learning and instruction, 14(4), 359-379.
  • Tiruneh, D. T., Verburgh, A. ve Elen, J. (2014). Effectiveness of critical thinking instruction in higher education: A systematic review of intervention studies. Higher Education Studies, 4(1), 1-17.
  • Ünlü, Ş. (2017). Eleştirel düşünmeyi destekleyen öğretmen eğitimi programının geliştirilmesi. (Yayımlanmış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap: Why even our best schools don't teach the new survival skills our children need-and what we can do about it. New York: Basic Books.
  • Walsh, D. ve Paul, R. (1988). The goal of critical thinking: From educational ideal to edecational reality. Washington, D.C. Amerikan Federation of Teachers.
  • Warren, L. (2006). Information literacy in community colleges: Focused on learning. Reference & User Services Quarterly, 45(4), 297–303.
  • World Economic Forum. (2016). The future of jobs: Employment, skills and workforce strategy for the fourth industrial revolution. In Global Challenge Insight Report, World Economic Forum, Geneva.
  • Vaughn, L. (2008). The power of critical thinking: Effective reasoning about ordinary and extraordinary claims. USA: Oxford University.
  • Yalçın, S. (2018). 21. Yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201.
  • Yazıcı, E. ve Düzkaya, H. (2016). Endüstri devriminde dördüncü dalga ve eğitim: Türkiye dördüncü dalga endüstri devrimine hazır mı?. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 7(13), 49-88. Erişim adresi: http://dergipark.org.tr/eibd/issue/29466/315920
  • Yeşil, R. ve Şahan, E. (2015). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin en önemli sorun, neden ve çözüm yollarına ilişkin algıları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 16(3), 123-143.
  • Yeşilpınar M. ve Doğanay, A. (2014). Sınıf öğretmenleri ve öğretmen adaylarının eleştirel düşünmenin öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(2), 57-82.
  • Zohar, A. ve Schwartzer, N. (2005) Assessing teachers’ pedagogical knowledge in the context of teaching higher‐order thinking, International Journal of Science Education, 27(13), 1595-1620.

Öğretmen Yetiştirme Programlarında Eleştirel Düşünme Becerilerinin Kazandırılması İhtiyacı

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 78, 01.07.2019

Öz

Günümüz dünyasında insan yaşamını derinden etkileyen ve hemen her
alanında meydana gelen değişme ve gelişmelere bireylerin ayak uydurabilmesi ve
katkı sağlayabilmesi için 21. yüzyıl becerileri olarak adlandırılan eleştirel
düşünme, problem çözme, yaratıcılık, öğrenmeyi öğrenme, etkili iletişim,
girişimcilik vb. becerilerin etkili bir şekilde öğretilmesi ve öğrenilmesi bir
zorunluluk olmuştur. Yaşamın birçok alanında başarılı olmak için bireylerin
güncel problemlere farkındalıkla yaklaşması, kendine özgü görüş geliştirmesi ve
aktif olarak çözüm sürecine katılması açısından önemli görülen eleştirel
düşünme 21. yüzyılın nitelikli eğitim anlayışı içerisinde öncelikli bir konuma
gelmiştir. Bu çalışmada, eleştirel düşünme eğitiminin birey ve toplum açısından
gerekliliği ulusal ve uluslararası boyutta ele alınarak özellikle öğretmen
yetiştirme programları içerisindeki gerekliliğine yönelik bir değerlendirme
yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akdere, N. (2012). Turkish pre-service teachers’ critical thinking levels, attitudes and self-efficacy beliefs in teaching for critical thinking. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Akgündüz, D., Ertepınar, H., Ger, A. M., Kaplan Sayı, A. & Türk, Z. (2015). STEM eğitimi çalıştay raporu: Türkiye STEM eğitimi üzerine kapsamlı bir değerlendirme. İstanbul Aydın Üniversitesi: STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. Erişilen adres: www.researchgate.net
  • Akinoglu, O., ve Karsantik, Y. (2016). Pre-Service teachers' opinions on teaching thinking skills. International Journal of Instruction, 9(2), 61-76.
  • Aksoy, S. (2017). Değişen teknolojiler ve endüstri 4.0: endüstri 4.0’ı anlamaya dair bir giriş. SAV Katkı, 4, 34-4. Erişim adresi: http://katki.org/wp-content/uploads/2017/05/SAVKatki4.pdf#page=34
  • Alkın, S. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin eleştirel düşünmeyi destekleme davranışlarının değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ananiadou, K. ve Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/218525261154
  • Arklan, Ü. ve Taşdemir, E. (2008). Bilgi toplumu ve iletişim: bilginin yayılması sürecinde kitle iletişim araçları ve internet, Selçuk İletişim, 5(3), 67-80. Erişim adresi: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000161
  • Arslan, M. M., ve Eraslan, L. (2003). Yeni eğitim paradigması ve Türk eğitim sisteminde dönüşüm gerekliliği. Milli Eğitim Dergisi, 160(2). Erişim adresi: https://leventeraslan.com/2015/09/15/yeni-egitim-paradigmasi-ve-turk-egitim-sisteminde-donusum-gerekliligi/
  • Aybek. B., (2006). Konu Ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi. Adana.
  • Aybek, B. (2007). Eleştirel Düşünmenin Öğretiminde Öğretmenin Rolü. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7 (2).
  • Bakioğlu A. ve Hesapçıoğlu M. (1997). Düşünmeyi öğretmekte öğretmen ve okul yöneticisinin rolü: düşünmek. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 49-78.
  • Baştopçu, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisini kazandırmaya yönelik uyguladıkları yöntem, teknik ve etkinliklerin kullanımının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Bavlı, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji, ingilizce, matematik ve Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşündürmeye dönük görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Baysal, Z. N., Arkan, K. ve Yıldırım, A. (2010). Preservice elementary teachers’ perceptions of their self-efficacy in teaching thinking skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4250-4254.
  • Baysal Z. N., Çarıkçı, S. ve Yaşar, E. B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin düşünme becerileri öğretimine yönelik farkındalıkları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(1), 7-28.
  • Bektaş, M., Dinçer, Ş. ve Ayvaz, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimine ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7), 163-175.
  • Beyer, B. K. (1988). Developing a scope and sequence for thinking skills instruction. Educational Leadership, 45(7), 26-30.
  • Bourn, D. (2018). Understanding global skills for 21st century professions. UK: Springer.
  • Buldu, M. (2014). Öğretmen yeterlik düzeyi değerlendirmesi ve mesleki gelişim eğitimleri planlanması üzerine bir öneri. Milli Eğitim Dergisi, 204, 114-134.
  • Bybee, R. W. ve Fuchs, B. (2006). Preparing the 21st century workforce: A new reform in science and technology education. Journal of Research in Science Teaching, 43(4), 349-352. doi:10.1002/tea.20147.
  • Canadians for 21st Century (2012). A 21st century vision of public education for Canada. Erişim Adresi: http://www.c21canada.org/wp-content/uploads/2012/05/C21-Canada-Shifting-Version-2.0.pdf
  • Cevizci, A. (2010) .Eğitim felsefesi. Ankara: Say Yayınları.
  • Department of Education and Training (2004). Competency framework for teachers. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/profile/Richard_Gonzales3/post/Can_anyone_suggest_any_teacher_competency_model_that_has_knowledge_skills_and_attitude_as_it_component/attachment/59d64456c49f478072eacd36/AS%3A273750325432320%401442278571955/download/Competency_Framework_for_Teachers.pdf
  • Dewey, J. (1933). How we think: A Restatement of the relation of reflective thinking to the educative process. Boston, MA: D.C. Heath & Co Publishers.
  • Der Kultusminister der Bundesrepublik Deutschland (2004). Standards für die lehrerbildung: Bildungswissenschaften. Erişim adresi: https://www.kmk.org/fileadmin/veroeffentlichungen_beschluesse/2004/2004_12_16-Standards-Lehrerbildung.pdf
  • Dolapcı, O. C. (2009). Öğretmenleri eleştirel düşünme konusunda bilgilendirmeye yönelik seminer çalışmasının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 67-81.
  • Eğitimde Reform Girişimi (2005). Öğretmen politikalarında mevcut durum ve zorluklar. İstanbul: Sabancı Üniversitesi. Erişim adresi: https://www.egitimreformugirisimi.org/yayin/ogretmen-politikalarinda-mevcut-durum-ve-zorluklar/
  • Ekici, G., Abide, Ö.F., Canbolat, Y. ve Öztürk, A. (2017). 21.yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(Özel Sayı), 124-134. Erişilen adres: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/12.gulay_ekici.pdf
  • Ennis, R. H. (1991). Goals for a critical thinking curriculum. A. L. Costa (Ed.), Developing minds: A resource book for teaching thinking içinde (pp.68-71).Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • EURYDICE (2008). Levels of Autonomy and responsibilities of teachers in Europe, EACEA National Policies Platform, Eurydice. doi: 10.2766/35479.Facione, P. A. (1990). Critical Thinking: A Statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Research findings and recommendations (The Delphi Research Report) Millbrae, CA. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED315423.pdf
  • Foundation for Young Australians (2016). The new basics: big data reveals the skills young people need for the new work order. Erişim adresi: http://www.fya.org.au/wp-content/uploads/2016/04/The-New-Basics_Web_Final.pdf
  • Gelen, İ. (2002). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerini kazandırma yeterliklerinin değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(10), 100-119.
  • Glewwe, P. W., Hanushek, E. A., Humpage, S. D., ve Ravina, R. (2013). School resources and educational outcomes in developing countries: A review of the literature from 1990 to 2010. P. Glewwe (Ed.), Education policy in developing countries içinde (ss. 13-64). University of Chicago Press. Erişim adresi: http://hanushek.stanford.edu/sites/default/files/publications/Glewwe%20et%20al.%202013%20EdPol%20in%20Dev%20Countries.pdf
  • Gomendio, M. (2017), Empowering and enabling teachers to improve equity and outcomes for all, International Summit on the Teaching Profession, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264273238-en
  • Göbel, D. (2013). Sınıf öğretmenlerini eleştirel düşünme becerisi öğretimi yeterlilikleri ve uygulamaları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Gul, R. B., Khan, S., Ahmed, A., Cassum, S., Saeed, T., Parpio, Y., ... ve Profetto-McGrath, J. (2014). Enhancing educators' skills for promoting critical thinking in their classroom discourses: A Randomized control trial. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 26(1), 37-54.
  • Gürkaynak, İ., Üstel, F., & Gülgöz, S. (2009). Eleştirel düşünme. İstanbul: Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi. Eğitim Reformu web sitesinden erişildi: http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/Elestireldusunme_0.pdf
  • Halpern, D. (1988). Teaching critical thinking for tranfer across domains: Dispositions, skills, structure training and metacognitive monitoring, Amerikan Psychologist, 53, 449-455.
  • Halpern, D. F. (2003). Thought and knowledge: An introduction to critical thinking (4. Baskı) Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Hanushek, E. A., ve Woessmann, L. (2007). Education quality and economic Growth. USA: The World Bank.
  • Higgins, S. (2014). Critical thinking for 21 st-century education: A cyber-tooth curriculum?. Prospects, 44(4), 559-574.
  • Hill, I. (2002). The history of international education: An International Baccalaureate perspective., J. Thompson, ve G. Walker, (Ed.), International Education in Practice: Dimensions for national and international schools içinde (s. 18–29). London: Kogan Page.
  • Hill, I. (2012). An international model of world-class education: The International Baccalaureate. Prospects, 42(3), 341–359.
  • İnan, C. ve Özgen, K. (2008). Matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde öğrencilere düşünme becerilerini kazandırmadaki yeterliliklerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(25), 39-54.
  • Karadeniz, A. (2006). Liselerde eleştirel düşünme eğitimi. (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, , Ankara.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının düşünme becerilerinin öğretimine yönelik öz-yeterliklerinin değerlendirilmesi.(Yayımlanmamış doktora tezi) Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Keleş, T. ve Karadeniz, M. H. (2015). 2006-2012 yılları arasında yapılan ÖSS, YGS ve LYS matematik ve geometri sorularının Bloom taksonomisinin bilişsel süreç boyutuna göre incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 532-552.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-18. Erişim adresi: http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/d7d1a872-e954-e711-80ef-00224d68272d
  • Kraak, B. (2018). Kritisches denken als bldungsaufgabe. Erişim adresi: https://www.hochbegabtenhilfe.de/kritisches-denken-als-bildungsaufgabe/
  • Kurnaz, A. (2007). İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde beceri ve içerik temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri, erişi ve tutumlarına etkisi (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). PISA 2012 Ulusal raporu. Ankara: MEB Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016a). Düşünme eğitimi dersi öğretim programı. Ankara: MEB Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016b). PISA 2015 Ulusal raporu. Ankara: MEB Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmen strateji belgesi (2017-2023). Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.Milli Eğitim Bakanlığı (2018). 2023 eğitim vizyonu. Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • Mutlu, E. (2010). Erken çocukluk dönemindeki çocukların (60-72 ay) düşünme düzeylerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin düşünme eğitimi ile ilgili tutumlarının incelenmesi.(Yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • NCREL & Metiri. (2003). EnGauge 21st century skills: Literacy in digital age. Napierville. IL & Los Angeles. CA: NCREL & Metiri.Norris, S. P. (1985). Synthesis of research on critical thinking. Educational Leadership, 42(8), 40-45.
  • OECD (2014). TALIS 2013 results: An international perspective on teaching and learning, http://dx.doi.org/10.1787/9789264196261-en.OECD/ Asia Society (2018). Teaching for global competence in a rapidly changing world. Erişim adresi: https://asiasociety.org/sites/default/files/inline-files/teaching-for-global-competence-in-a-rapidly-changing-world-edu.pdf
  • Ortaş, İ. (2018). Bilgi ve iletişim çağında bilimsel bilgiye erişimin önemi ve Türkiye’nin bilgiye erişim potansiyeli. Türk Kütüphaneciliği, 32(3), 223-232, Doi: 10.24146/tkd.2018.39
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2018). 2018 YKS değerlendirme raporu. Ankara: OSYM. Erişim adresi: https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2018/GENEL/YKSDegrapor06082018.pdf
  • Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Erişim adresi:http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf
  • Özdemir, S.M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110. Erişim adresi: http://kefad.ahievran.edu.tr/InstitutionArchiveFiles/f44778c7-ad4a-e711-80ef-00224d68272d/d1a3a581-af4a-e711-80ef-00224d68272d/Cilt12Sayi1/JKEF_12_1_2011_85_110.pdf
  • Özkan Akan, Ş. (2003). Teacher' perceptions of constraints on improving student thinking in high schools. (Doktora tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Öztemel, E.(2018). Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-30. doi: 10.26701/uad.371662
  • Palavan, Ö., Gemalmaz, N. ve Kurtoğlu, D. (2015). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisine ve eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesine yönelik görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 26-49.
  • Partnership for 21st Century Learning (2017). Erişim adresi: http://www.battelleforkids.org/networks/p21
  • Paul, R. ve Elder, L. (2005). Critical thinking competency standards. Tomales, CA: Foundation for Critical Thinking.
  • Paul, R. ve Elder, L. (2006). The miniature guide to critical thinking: Concepts and tools. Dillon Beach, CA: Foundation for Critical Thinking.
  • Petek, E. (2016). Eleştirel düşünme becerilerinin İngiliz dili öğretimi hizmet öncesi öğretmen eğitimi programına entegrasyonu üzerine bir araştırma. (Yayımlanmış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Petek, E., & Bedir, H. (2018). An adaptable teacher education framework for critical thinking in language teaching. Thinking Skills and Creativity, 28, 56-72.
  • Polat, S. (2015). The Evaluation of qualitative studies in Turkey about critical thinking skills: A Meta-synthesis study. International Online Journal of Educational Sciences, 7(3), 229-243.
  • Qualifications and Curriculum Authority (2011). National curriculum. Erişim adresi: https://www.qca.org.uk
  • Rotherham, A. J., ve Willingham, D. (2009). 21st century skills: Educational Leadership, 67(1), 16-21. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ889143.pdf
  • Rudinow, J. ve Barry, V. E. (2007). Invitation to critical thinking. USA: Thomson Higher Education.
  • Sağlam, A. Ç. ve Büyükuysal, E. (2013). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve buna yönelik engellere ilişkin görüşleri. International Journal of Human Sciences, 10(1), 258-278.
  • Sahakian, B. ve LaBuzetta, J. N. (2013). Bad Moves: How decision making goes wrong, and the ethics of smart drugs. United Kingdom: Oxford University Press.
  • Sarpkaya, P. Y. ve Sarpkaya, R. (2013). Eğitimin Tarihsel Temelleri. (Ed. Tanrıöğen, A. & Sarpkaya, R.) Eğitim bilimine giriş içinde (s.97). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Schafersman, S. D. (1991). An i ntroduction to critical thinking. Erişim adresi: http://facultycenter.ischool.syr.edu/wp-content/uploads/2012/02/Critical-Thinking.pdf
  • Schleicher, A. (2016). Teaching excellence through professional learning and policy reform: Lessons from around the world, International Summit on the Teaching Profession. Paris: OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/9789264252059-en
  • Schreglmann, S. (2011). Konu temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarı, eleştirel düşünme eğilimine ve düzeyine olan etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Scriven, M. (1985). Critical for survival. National Forum- Phi Kappa Phi Journal, 65(1), 9.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. Erişim adresi: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı (2013). Onuncu Kalkınma Planı (2014 – 2018) Erişim adresi: http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2018/11/Onuncu-Kalk%C4%B1nma-Plan%C4%B1-2014-2018.pdf
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı (2015). Temel ve mesleki becerileri geliştirme programı eylem planı, Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018), Ankara.
  • Tebbs, J. (2000). Assesing teachers’ self-efficacy towards teaching thinking. (Yayımlanmamış doktora tezi). Connecticut Üniversitesi, Connecticut.
  • Ten Dam, G. ve Volman, M. (2004). Critical thinking as a citizenship competence: teaching strategies. Learning and instruction, 14(4), 359-379.
  • Tiruneh, D. T., Verburgh, A. ve Elen, J. (2014). Effectiveness of critical thinking instruction in higher education: A systematic review of intervention studies. Higher Education Studies, 4(1), 1-17.
  • Ünlü, Ş. (2017). Eleştirel düşünmeyi destekleyen öğretmen eğitimi programının geliştirilmesi. (Yayımlanmış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap: Why even our best schools don't teach the new survival skills our children need-and what we can do about it. New York: Basic Books.
  • Walsh, D. ve Paul, R. (1988). The goal of critical thinking: From educational ideal to edecational reality. Washington, D.C. Amerikan Federation of Teachers.
  • Warren, L. (2006). Information literacy in community colleges: Focused on learning. Reference & User Services Quarterly, 45(4), 297–303.
  • World Economic Forum. (2016). The future of jobs: Employment, skills and workforce strategy for the fourth industrial revolution. In Global Challenge Insight Report, World Economic Forum, Geneva.
  • Vaughn, L. (2008). The power of critical thinking: Effective reasoning about ordinary and extraordinary claims. USA: Oxford University.
  • Yalçın, S. (2018). 21. Yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201.
  • Yazıcı, E. ve Düzkaya, H. (2016). Endüstri devriminde dördüncü dalga ve eğitim: Türkiye dördüncü dalga endüstri devrimine hazır mı?. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 7(13), 49-88. Erişim adresi: http://dergipark.org.tr/eibd/issue/29466/315920
  • Yeşil, R. ve Şahan, E. (2015). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin en önemli sorun, neden ve çözüm yollarına ilişkin algıları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 16(3), 123-143.
  • Yeşilpınar M. ve Doğanay, A. (2014). Sınıf öğretmenleri ve öğretmen adaylarının eleştirel düşünmenin öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(2), 57-82.
  • Zohar, A. ve Schwartzer, N. (2005) Assessing teachers’ pedagogical knowledge in the context of teaching higher‐order thinking, International Journal of Science Education, 27(13), 1595-1620.
Toplam 98 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Derleme Makalesi
Yazarlar

İpek Önal

Yavuz Erişen

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Önal, İ., & Erişen, Y. (2019). Öğretmen Yetiştirme Programlarında Eleştirel Düşünme Becerilerinin Kazandırılması İhtiyacı. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 62-78.
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi