Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Distance Education Applications in COVID-19 Process on Social Skills Development of Students with Special Needs from the Perspective of Administrators and Teachers

Yıl 2024, , 1 - 15, 04.04.2024
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1101024

Öz

In this research, it is aimed to reveal the effects of distance education applications carried out during the COVID-19 pandemic on special needs students’ development in terms of social skills. The research was based on the qualitative research approach and semi-structured interview technique was used. In the research; In the 2020-2021 academic year, 10 special education teachers working in 10 different public primary schools affiliated to the TRNC Ministry of National Education and Culture and 5 school principals working in 5 different public primary schools were used as the study group. In order to determine the effects of distance education on improving the skills of students with special needs, 5 open-ended questions developed by the researchers were asked to the study group. The data were obtained using a semi-structured interview form and each interview took 40-45 minutes. it took. The obtained data were analyzed using the content analysis method. As a result of the research; It has been seen that the benefits of distance education applications, which replace face-to-face education during the COVID-19 pandemic, for special education students are debatable. According to the findings, distance education does not take the place of face-to-face education, it just continues with the understanding that "at least some applications are made even from a distance, rather than no education at all". According to the findings, even though it is a positive step in terms of idea and practice, the expected success could not be achieved due to the special circumstances of special education students. In the findings, it has been revealed that distance education applications, especially in the teaching and development of social skills, are insufficient for students with special needs and there is a deficiency in this regard.

Kaynakça

  • Acar, Ç. (2014). Aile Eğitim Rehberi, Zihinsel Engelli Çocuklar. T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Aile Eğitim Rehberi. Erişim adresi: https://www.ailevecalisma.gov.tr/media/1519/zihinsel-engelli-cocuklar.pdf
  • Agaoglu, E., Gulriz, Imer, ve Kurubacak, G. (2002). A Case Study of Organizing Distance Education: Anadolu University. Turkish Online Journal of Distance Education, 3 (1). Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/156605
  • Akçamete, G. (2009). Özel Eğitime Başlangıç. Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ile Özel Eğitim, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Ataman, A. (2004). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, (Ed. A. Ataman). Ankara: Gündüz Yayınevi.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. (11. bas). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Boz, M., Uludağ, G. ve Tokuç, H. (2018). Aile Katılımlı Sosyal Beceri Oyunlarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 137-158.
  • Cavkaytar, A. (2019). Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim. İ. H. Diken (Ed.), Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim (3-29). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Chang, G.C. ve Satako, Y.(2020). How Are Countries Addressing The Covid-19 Challenges İn Education? A Snapshot Of Policy Measures. Erişim adresi: https://gemreportunesco.wpcomstaging.com/2020/03/24/how-are-countriesaddressing-the-covid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policymeasures/
  • Çelik, S. (2012). Problem Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erişim adresi: file:///C:/Users/PC/Downloads/315457%20(1).pdf
  • Çelikten, Y. (2018). Üstün Yetenekli Çocuklar ve Yönetim. Turkish Journal of Educational Studies. 5(1), 1-15. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/414282
  • Dağseven, D. (2018). Sosyal Becerilere Genel Bakış. E. Sazak (Ed.), Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi İçinde (s. 33-54). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdinc, S., Kaya, M. U. ve İrice, U. (2020). Covid-19 Salgını Döneminde Evde İyi Olma Halini Koruma Rehberi. İstanbul: Anne Çocuk Eğitim Vakfı. Erişim adresi: https://www.acev.org/wpcontent/uploads/2020/05/ACEV_CovidRehb er_BASKIFinal-1.pdf
  • Ertürk, S. (2016). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
  • Eurybase, (2009). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi. Ankara: European Commission. Erisim adresi: http://www.edchreturkeyeu.coe.int/Source/Resources/ORGANISATION_OF_THE_EDUCATION_SY STEM_IN_TURKEY_TU.pdf
  • Giannini, S. ve Albrectsen, A.B.(2020). Covid-19 School Closures Around The World Will Hit Girls Hardest Erişim adresi: https://en.unesco.org/news/covid-19school-closures-around-world-will-hit-girls-hardest
  • Gilani, I. (2020). Coronavirus Pandemic Reshaping Global Education System? Erisim adresi: https://www.aa.com.tr/en/education/coronavirus-pandemicreshaping-global-education-system/1771350
  • Hui DS, I Azhar E, Madani TA, Ntoumi F, Kock R, Dar O, ve diğ. (2020). The Continuing 2019-nCoV Epidemic Threat of Novel Coronaviruses to Global Health – The Latest 2019 Novel Coronavirus Outbreak in Wuhan, China. Int J Infect Dis. Cilt 91, s. 264–66. Doi: http://10.1016/j.ijid.2020.01.009
  • ICD-10-CM Interim Coding Guidance for COVID-19. Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri. Erişim adresi: https://www.cdc.gov/nchs/icd/icd10cm.htm
  • Ilgaz, H., ve Aşkar, P. (2009). The Development of a Community Feeling Scale toward Online Distance Education Environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(1), 27-34. Erişim adresi:file:///C:/Users/PC/Downloads/3-Article%20Text-473-1-1020210114.pdf
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi (36. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasel Ayda, N., Bastas, M., Altinay, F., Altinay, Z., ve Dagli, G. (2020). Educación a distancia para estudiantes con necesidades especiales en escuelas primarias en el período de epidemia CoVid-19. Propósitos y Representaciones, 8(3). Doi: http://dx.doi.org/10.20511/pyr2020.v8n3.587
  • Kargın, T. (2019). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.), Özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve özel eğitim (72-99). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kılıç, M. (2016). Okul Öncesi Çocuklarına Uygulanan Sosyal Beceri Eğitiminin Sosyal Beceri Düzeyleri Üzerindeki Etkisi Ve Sosyal Beceri Düzeyleri İle Mizaç Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Erişim adresi: file:///C:/Users/PC/Downloads/429513.pdf
  • Kılıç, R. (2015). Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: https://docplayer.biz.tr/4079760-T-c-milli-egitimbakanligi-ozel-egitim-rehberlik-ve-danisma-hizmetleri-genel-mudurluguozel-egitim-hizmetleri-tanitim-el-kitabi.html
  • Mengi, A. ve Alpdoğan, Y. (2020) Covid-19 Salgını Sürecinde Özel Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 413-437. Doi: http://10.37669/milliegitim.776226
  • Miles, H.B. ve Huberman A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. California: Sage.
  • Noz, H. (2018). Sosyal Becerilerin Öğretimine Ve Sosyal Becerilerin Öğretiminde Karşılaşılan Güçlüklere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Erişim adresi: file:///C:/Users/PC/Downloads/533259.pdf
  • Parenteau, C., Bent, S., Hossain, B., Chen, Y., Widjaja, F., Breard, M., ve Hendren, R. (2020). The Experience of Parents of Children With Autism Spectrum Disorder During The COVID19 Pandemic: A Qualitative Analysis. 1-13, Doi: https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-46426/v1
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (Çev. M. Bütün ve SB Demir). (2. baskı) Ankara: PegemA Akademi.
  • Sakarya, A. (2011). Zihinsel Engelli Çocuklar İçin Moodle Ortamında Bir Uzaktan Eğitim Sisteminin Geliştirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Erişim adresi: file:///C:/Users/PC/Downloads/300166.pdf
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 6(4), 543-559 Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/108517
  • WHO. (2020a). Naming The Coronavirus Disease (COVID-19) and The Virus That Causes It. World Health Organization (WHO). Erişim adresi: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus2019/technical-guidance/naming-the-coronavirus-disease-(covid-2019)-andthe-virus-that-causes-it
  • WHO. (2020b). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19. World Health Organization (WHO) Erişim adresi: https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-generals-remarks-at-the-media-briefing-on-2019-ncov-on-11-february-2020
  • Yaşar Ekici, F. (2015). Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Sosyal Becerileri ile Aile Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık https://saglik.gov.ct.tr/ http://mebnet.net

Yönetici ve Öğretmen Gözü ile COVID-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Özel Gereksinimli Öğrencilerin Sosyal Beceri Gelişimine Etkileri

Yıl 2024, , 1 - 15, 04.04.2024
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1101024

Öz

Yapılan bu araştırmada, COVID-19 pandemisi süresince gerçekleştirilen uzaktan eğitim uygulamalarının; özel gereksinimli öğrencilerin sosyal beceri yönünden gelişimleri üzerinde yarattığı etkileri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı temel alınmıştır ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada; 2020-2021 Eğitim-öğretim yılında KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığına bağlı, 10 farklı devlet ilkokulunda görev yapan 10 özel eğitim öğretmeni ve 5 farklı devlet ilkokulunda yöneticilik yapan 5 okul müdürü çalışma grubu olarak kullanılmıştır. Özel gereksinimli öğrencilerin becerilerini geliştirmek konusunda, uzaktan eğitimin yaratmış olduğu etkileri belirlemek için çalışma grubuna, araştırmacılar tarafında geliştirilen açık uçlu 5 adet soru sorulmuştur. Verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiş ve her bir görüşme 40-45 dk. sürmüştür. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda; COVID-19 pandemisi sürecinde yüz yüze eğitimin yerine geçen uzaktan eğitim uygulamalarının, özel eğitim öğrencilerine sağladığı yararın tartışılır durumda olduğu görülmüştür. Bulgulara göre, uzaktan eğitim kesinlikle yüz yüze eğitimin yerini tutmamakta, sadece “hiç eğitim olmamaktansa, en azından uzaktan da olsa bazı uygulamalar yapılıyor” anlayışı ile devam etmektedir. Bulgulara göre, fikir ve uygulama bakımından olumlu bir adım olsa dahi özel öğretim öğrencilerinin özel durumlarından dolayı beklenilen başarıya ulaşılamamıştır. Bulgularda, özellikle sosyal becerilerin öğretilmesi ve geliştirilmesi konusunda, uzaktan eğitim uygulamalarının özel gereksinimli öğrenciler açısından yetersiz kaldığı ve bu konuda eksiklik yaşandığı ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Acar, Ç. (2014). Aile Eğitim Rehberi, Zihinsel Engelli Çocuklar. T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Aile Eğitim Rehberi. Erişim adresi: https://www.ailevecalisma.gov.tr/media/1519/zihinsel-engelli-cocuklar.pdf
  • Agaoglu, E., Gulriz, Imer, ve Kurubacak, G. (2002). A Case Study of Organizing Distance Education: Anadolu University. Turkish Online Journal of Distance Education, 3 (1). Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/156605
  • Akçamete, G. (2009). Özel Eğitime Başlangıç. Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ile Özel Eğitim, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Ataman, A. (2004). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, (Ed. A. Ataman). Ankara: Gündüz Yayınevi.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. (11. bas). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Boz, M., Uludağ, G. ve Tokuç, H. (2018). Aile Katılımlı Sosyal Beceri Oyunlarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 137-158.
  • Cavkaytar, A. (2019). Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim. İ. H. Diken (Ed.), Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim (3-29). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Chang, G.C. ve Satako, Y.(2020). How Are Countries Addressing The Covid-19 Challenges İn Education? A Snapshot Of Policy Measures. Erişim adresi: https://gemreportunesco.wpcomstaging.com/2020/03/24/how-are-countriesaddressing-the-covid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policymeasures/
  • Çelik, S. (2012). Problem Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erişim adresi: file:///C:/Users/PC/Downloads/315457%20(1).pdf
  • Çelikten, Y. (2018). Üstün Yetenekli Çocuklar ve Yönetim. Turkish Journal of Educational Studies. 5(1), 1-15. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/414282
  • Dağseven, D. (2018). Sosyal Becerilere Genel Bakış. E. Sazak (Ed.), Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi İçinde (s. 33-54). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdinc, S., Kaya, M. U. ve İrice, U. (2020). Covid-19 Salgını Döneminde Evde İyi Olma Halini Koruma Rehberi. İstanbul: Anne Çocuk Eğitim Vakfı. Erişim adresi: https://www.acev.org/wpcontent/uploads/2020/05/ACEV_CovidRehb er_BASKIFinal-1.pdf
  • Ertürk, S. (2016). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
  • Eurybase, (2009). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi. Ankara: European Commission. Erisim adresi: http://www.edchreturkeyeu.coe.int/Source/Resources/ORGANISATION_OF_THE_EDUCATION_SY STEM_IN_TURKEY_TU.pdf
  • Giannini, S. ve Albrectsen, A.B.(2020). Covid-19 School Closures Around The World Will Hit Girls Hardest Erişim adresi: https://en.unesco.org/news/covid-19school-closures-around-world-will-hit-girls-hardest
  • Gilani, I. (2020). Coronavirus Pandemic Reshaping Global Education System? Erisim adresi: https://www.aa.com.tr/en/education/coronavirus-pandemicreshaping-global-education-system/1771350
  • Hui DS, I Azhar E, Madani TA, Ntoumi F, Kock R, Dar O, ve diğ. (2020). The Continuing 2019-nCoV Epidemic Threat of Novel Coronaviruses to Global Health – The Latest 2019 Novel Coronavirus Outbreak in Wuhan, China. Int J Infect Dis. Cilt 91, s. 264–66. Doi: http://10.1016/j.ijid.2020.01.009
  • ICD-10-CM Interim Coding Guidance for COVID-19. Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri. Erişim adresi: https://www.cdc.gov/nchs/icd/icd10cm.htm
  • Ilgaz, H., ve Aşkar, P. (2009). The Development of a Community Feeling Scale toward Online Distance Education Environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(1), 27-34. Erişim adresi:file:///C:/Users/PC/Downloads/3-Article%20Text-473-1-1020210114.pdf
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi (36. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasel Ayda, N., Bastas, M., Altinay, F., Altinay, Z., ve Dagli, G. (2020). Educación a distancia para estudiantes con necesidades especiales en escuelas primarias en el período de epidemia CoVid-19. Propósitos y Representaciones, 8(3). Doi: http://dx.doi.org/10.20511/pyr2020.v8n3.587
  • Kargın, T. (2019). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.), Özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve özel eğitim (72-99). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kılıç, M. (2016). Okul Öncesi Çocuklarına Uygulanan Sosyal Beceri Eğitiminin Sosyal Beceri Düzeyleri Üzerindeki Etkisi Ve Sosyal Beceri Düzeyleri İle Mizaç Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Erişim adresi: file:///C:/Users/PC/Downloads/429513.pdf
  • Kılıç, R. (2015). Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: https://docplayer.biz.tr/4079760-T-c-milli-egitimbakanligi-ozel-egitim-rehberlik-ve-danisma-hizmetleri-genel-mudurluguozel-egitim-hizmetleri-tanitim-el-kitabi.html
  • Mengi, A. ve Alpdoğan, Y. (2020) Covid-19 Salgını Sürecinde Özel Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 413-437. Doi: http://10.37669/milliegitim.776226
  • Miles, H.B. ve Huberman A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. California: Sage.
  • Noz, H. (2018). Sosyal Becerilerin Öğretimine Ve Sosyal Becerilerin Öğretiminde Karşılaşılan Güçlüklere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Erişim adresi: file:///C:/Users/PC/Downloads/533259.pdf
  • Parenteau, C., Bent, S., Hossain, B., Chen, Y., Widjaja, F., Breard, M., ve Hendren, R. (2020). The Experience of Parents of Children With Autism Spectrum Disorder During The COVID19 Pandemic: A Qualitative Analysis. 1-13, Doi: https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-46426/v1
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (Çev. M. Bütün ve SB Demir). (2. baskı) Ankara: PegemA Akademi.
  • Sakarya, A. (2011). Zihinsel Engelli Çocuklar İçin Moodle Ortamında Bir Uzaktan Eğitim Sisteminin Geliştirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Erişim adresi: file:///C:/Users/PC/Downloads/300166.pdf
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 6(4), 543-559 Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/108517
  • WHO. (2020a). Naming The Coronavirus Disease (COVID-19) and The Virus That Causes It. World Health Organization (WHO). Erişim adresi: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus2019/technical-guidance/naming-the-coronavirus-disease-(covid-2019)-andthe-virus-that-causes-it
  • WHO. (2020b). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19. World Health Organization (WHO) Erişim adresi: https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-generals-remarks-at-the-media-briefing-on-2019-ncov-on-11-february-2020
  • Yaşar Ekici, F. (2015). Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Sosyal Becerileri ile Aile Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık https://saglik.gov.ct.tr/ http://mebnet.net
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)
Bölüm Eğitim
Yazarlar

Nedime Karasel 0000-0002-4097-0728

Nevzat Kara 0000-0003-1064-2229

Yayımlanma Tarihi 4 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Karasel, N., & Kara, N. (2024). Yönetici ve Öğretmen Gözü ile COVID-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Özel Gereksinimli Öğrencilerin Sosyal Beceri Gelişimine Etkileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 1-15. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1101024