Bu çalışmada ,,,,,,,,, ili Merkez ilçesindeki ilkokulların ikinci sınıflarına devam eden öğrencilerin okuma ve yazma becerileri ele alınmıştır. Bilindiği üzere pandemi döneminde öğrencilerin birçoğu, uzaktan öğretime katılmadıkları için kritik dönemde kazanmaları gereken birçok temel beceriyi kazanamamıştır. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında ,,,,,,,,, ili Merkez ilçesindeki ilkokulların ikinci sınıflarında kayıtlı öğrencilerin Covid-19 salgınından dolayı yüz yüze gerçekleştirilmeyen öğretim eksikliklerini tamamlamak için yapılan uzaktan öğretimde öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin tamamlanıp tamamlanmadığı, tamamlanmışsa ne ölçüde tamamlandığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeline dayalı betimsel bir durum çalışması olup nitel araştırma yaklaşımına göre desenlenmiştir. Çalışmada gözlem ve görüşme yöntemleriyle veriler toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ,,,,,,,,, ili Merkez ilçesindeki 10 ilkokulun ikinci sınıflarına kayıtlı 20 kız, 20 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin sosyoekonomik durumları benzeşik oldukları için olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden basit rastgele örneklem yöntemine başvurulmuştur. Veriler, çalışma grubundaki öğrenciler 9 hafta boyunca gözlemlenerek toplanmıştır. Eş zamanlı olarak ikinci sınıf öğretmenleriyle yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin süreç içerisinde kazanmış olduğu okuma ve yazma becerileri belirlenmiştir. Sonuç olarak uzaktan öğretim sürecinde çeşitli teknolojik araçlar kullanarak eğitim ve öğretim faaliyetlerine katılan öğrencilerin okuma ve yazma becerileri, uzaktan öğretime katılmayan öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler uzaktan öğretime katılmadıkları için bu kritik dönemde kazanılması gereken birçok temel beceriyi kazanamamıştır. Öğrencilerin yetersiz kaldıkları temel becerileri kazanması için yeni eğitim öğretim döneminde öğrencilere yeteri kadar zaman ayrılması ve öğrencilerle ek çalışmalar yapılması önerilmektedir.
Okuma becerileri yazma becerileri ikinci sınıf öğrencisi uzaktan öğretim Reading skills writing skills second grade student distance education
This research discusses reading and writing skills of second grade students in Central District of …… Province. As is known, many of the students couldn’t acquire lots of necessary basic skills in pandemic period because they couldn’t attend distance education in this critical period. In 2021-2022 educational year, it is aimed to determine whether or not second grade students in Central District of …… Province completed writing and reading skills in distance education which couldn’t be carried out face to face because of Covid-19 and to decide how much of it was managed if it was completed. While this research is a descriptive case work which is based on scanning model, it is patterned according to qualitative research type. Data was collected by the way of observation and interview for 9 weeks. Study group of research consists of 20 female and 20 male students from 10 primary school in Central District of ,,,,,,,,, Province. As socioeconomic status of students resembles each other, simple random sample method is applied from among probability sampling methods. Reading and writing skills of students within the process were determined as by means of synchronous meetings with second grade students’ teachers. Consequently, it is confirmed that reading and writing skills of students who attended distance education by using various technological devices are superior to skills of those, not attending distance education. Students couldn’t succeed at many basic skills which should be acquired at that critical period. It is suggested to spare enough time for students and to study additively with them in new educational year to make students acquire those skills that they are inadequate.
Reading skills writing skills second grade student distance education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.