Sanayi devrimiyle beraber gelişen kurumların markalaşma ve tanınırlık çabası, kurumsal kimliğin var olmasını sağlamıştır. Önceleri işlevsellik açısından tek başına bir logo kurumlar için yeterli iken zamanla ortaya çıkan yeni tanıtım mecraları, yeni tanıtım materyalleri ihtiyaçları doğurmuştur. İhtiyaç duyulan bu materyaller hem teknolojiye hem de hedef kitleye uygun olarak değişiklikler göstermiştir. Uygulama alanlarında da farklılıklar ortaya çıkmış, grafik tasarım bu soruların hemen hepsine cevap olarak gelişmiş ve uyum sağlamıştır. Grafik tasarımın bütün alt disiplinleri gibi illüstrasyon da görsel iletişim alanına hizmet vermektedir. Özellikle hikâye anlatıcılığı özelliği ile öne çıkan illüstrasyon görsel iletişimin vazgeçilmez bir aracı olmuştur. Çünkü tanıtım ihtiyacı olan her kurumun ya da kişinin bir hikâyesi vardır. İllüstrasyon, açıklayıcılığı ve süsleyiciliği bir arada uyumlu bir şekilde kullanarak dikkat çekici görselleri üretmekte, böylece kurumların ihtiyaç duydukları görsel kimliği oldukça etkili bir şekilde yansıtabilmektedir. Kurumların, basılı kurumsal kimlik materyalleri haricindeki görsel tanıtım alanlarına da ihtiyacı vardır. Özellikle duvar ve cam gibi yüzeylere uygulanan illüstrasyon çalışmaları hem kurumda özgün bir ortam oluşturmakta hem de kurumun kimliği, vizyonu ve misyonu hakkında açıklayıcı bilgi verebilmektedir. Kurumsal mekânların ihtiyaç duyduğu tasarım çözümleri kapsamında kullanılan illüstrasyonlar bu çalışmanın araştırma konusudur.
Kurumsal illüstrasyon kurumsal alan grafik tasarımı Corporate illustration corporate space graphic design
The branding and recognition efforts of the corporations that developed with the industrial revolution ensured the existence of the corporate identity. While a single logo was sufficient for corporations in terms of functionality, new presentation channels that emerged over time created the need for new presentation materials. These needed materials have changed in accordance with both the technology and the target group. Differences have also emerged in the practice areas, and graphic design has developed and adapted in response to almost all of these questions. Like all sub-disciplines of graphic design, illustration also serves the field of visual communication. Illustration, which stands out especially with its storytelling feature, has become an indispensable tool of visual communication. Because every corporation or person that needs presentation has a story. Illustration produces remarkable visuals by using explanatory and ornamental harmoniously together, so that it can reflect the visual identity that corporations need in a very effective way. Corporations also need visual presentation areas other than printed corporate identity materials. Illustration works, especially applied to surfaces such as walls and glass, both create a unique environment in the corporation and provide explanatory information about the identity, vision and mission of the corporation. Illustrations used within the scope of design solutions needed by corporate spaces are the research subject of this study.
Kurumsal illüstrasyon kurumsal alan grafik tasarımı Corporate illustration corporate space graphic design
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sanat – Tasarım |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.