Bu çalışmada akademik motivasyon ve akademik benlik değişkenlerinin üniversiteye uyum becerisini yordayıp yordamadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Korelasyonel desende yapılan bu araştırmanın örneklemi 253 kadın (%80,8), 60 erkek (%19,2) olmak üzere 318 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır (X̄yaş=21,09, SS=12). Bulgular, %59’luk açıklanan varyans oranıyla akademik motivasyon ve akademik benlik değişkenlerinin üniversiteye uyum becerisini yordayıcı gücü olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın alt amaçları doğrultusunda yapılan analizlerde ise kadın üniversite öğrencilerinin akademik uyum düzeylerinin erkeklerinkinden yüksek olduğu, arkadaş ilişkilerinde uyum için ise cinsiyetin farklılaşmaya sebep olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrenim görülen bölüm ve sınıf düzeylerinin de üniversiteye uyumda farklılaşma yaratmadığı belirlenmiştir.
Üniversiteye Uyum Akademik Motivasyon Akademik Benlik Üniversite Öğrencisi
In this study, it was aimed to determine whether academic motivation and academic-self variables predict the ability to adjustment to university. The sample of this study, which was conducted in a correlational design, consisted of 318 university students, 253 females (80.8%) and 60 males (19.2%) (X̄age=21.09, SD=12). The findings reveal that academic motivation and academic self-variables are predictive of the ability to adapt to university, with a explained variance rate of 59%. In the analyzes made in line with the sub-objectives of the study, it was determined that the academic adjustment level of female university students was higher than that of males, and gender did not cause any differentiation in terms of adjustment in friendships. In addition, it was determined that the level of education and class did not make any difference in adaptation to the university.
Üniversiteye Uyum Akademik Motivasyon Akademik Benlik Üniversite Öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.