Bu araştırmanın amacı, turizm eğitimi almakta olan lisans
öğrencilerinin öz yeterlik algılarının bireysel özelliklerine ve akademik
başarı düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Veri
toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Öğrencilerin öz yeterlik
düzeylerini ölçmek için Sherer vd. (1982) tarafından geliştirilen ve Yıldırım
ve İlhan (2010) tarafından Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılan
Genel Öz Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, lisans
düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrenciler oluşturmaktadır. Basit
tesadüfi örnekleme yöntemine göre, rastgele seçilen öğrencilerden toplanan 514 adet
kullanılabilir anket formu analize tabi tutulmuştur. Verilerin analizinde yüzde
ve frekans analizlerinin yanı sıra, araştırma hipotezlerinin test edilmesine
yönelik bağımsız örneklemler için t
testi ve varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Bulgulara göre, öğrencilerin öz
yeterlik düzeylerinin mezun olunan lise, bölüme yerleşme isteği ve herhangi bir
öğrenci topluluğuna üye olma durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği
tespit edilmiştir. Öğrencilerin genel
öz yeterlik durumları ile akademik başarı düzeyleri arasında ise anlamlı bir
farklılık tespit edilmemiş olmakla birlikte (p>0,05),
öz yeterlik toplam değerlerine göre, öğrencilerin akademik başarı düzeyleri
yükseldikçe, genel öz yeterlik puanlarının da arttığı dikkat çekmektedir.
who
are receiving tourism education differs according to their individual
characteristics and academic achievement levels. A questionnaire is used as a
data collection instrument. General Self-Efficacy Scale is used which was
developed by Sherer et al. (1982) and the validity and reliability in Turkish
was tested by Yıldırım and İlhan (2010), to measure students’ self-efficacy
levels. The population of the study consists of students who are studying
tourism at the undergraduate level. A total of 514 questionnaires were
analyzed. In addition to the percentage and frequency analyzes, the hypotheses
of the study were tested by using independent samples t test and Anova analysis. According to the study results, it is
found that the self-efficacy levels of the participants showed a significant
difference according to the graduated high school, the desire to study in the
department and the membership status to the student societies. In addition,
there is no significant difference between the students’ general self-efficacy
and academic achievement levels (p>0,05).
However, considering the total self-efficacy values, as the academic
achievement levels of students increase, their general self-efficacy scores
have also increased.
Self-efficacy academic achievement tourism education individual characteristics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.