Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi
öğrencilerinin devamsızlık nedenlerini eğitim fakültesi öğrencilerinin
görüşlerine dayalı olarak belirlemektir. Nitel araştırma deseni kullanılarak
yürütülen araştırmanın verileri odak grup görüşmesi tekniği kullanılarak
toplanmıştır. Ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik örneklemesi teknikleri kullanılarak
belirlenen araştırmanın katılımcıları farklı sınıf, bölüm ve cinsiyetteki 12
eğitim fakültesi öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgulara
göre; eğitim fakültesi öğrencilerinin kendilerinden kaynaklanan, ders içeriği
ve sorumlusundan kaynaklanan, okul ve çevresinden kaynaklanan nedenlerle devamsızlık
yaptıkları saptanmıştır. Öğrenciler, kendilerinden kaynaklanan nedenleri; okulu
bitirdiğinde iş bulamama kaygısı, okuduğu bölümü sevmeme, sağlık sorunları,
ulaşım problemi, okul dışında bir işte çalışma olarak sıralarken, ders içeriği
ve sorumlusundan kaynaklanan nedenleri; derslerin sıkıcı geçmesi, performansın
düşüklüğü, öğrencilerle iletişim yetersizliği, ders saatlerinin uzun ve fazla
olması, alan dışı derslerin gereksiz olması, konuların işleniş şekli olarak
sıralamıştır. Öğrenciler, okul ve çevresine ilişkin devamsızlık nedenlerini
ise; okulun/sınıfın olumsuz fiziki koşulları, arkadaşlık ilişkisinin zayıf
olması, üniversite eğitimine ilişkin algıları, sınıfların kalabalık olması,
sosyal ve kültürel aktivite eksikliği olarak ifade etmişlerdir.
Eğitim Fakültesi Öğretmen Adayı Devamsızlık Devamsızlık Nedenleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.