Bu araştırmanın amacı Tuan,
Chin ve Shieh tarafından geliştirilen Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği’nin
matematik dersi için Türkçeye uyarlanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda ölçeğin
psikometrik özellikleri incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 462 lise
öğrencisi oluşturmaktadır. Matematik Öğrenmeye Yönelik Motivayon (MÖYM) Ölçeği’nin
Türkçeye çevirisinde kültürel özellikleri dikkate almasından dolayı ileri
çeviri tekniği kullanılmıştır. Ölçeğin özgün formu fen bilgisi dersi için
geliştirilmiş olduğundan, matematik dersi ve lise düzeyinde öğrenim gören
öğrenciler için yapısını ortaya çıkarmak için öncelikle açıklayıcı faktör analizi
kullanılmıştır. Model veri uyumu ise doğrulayıcı faktör analizi ile
incelenmiştir. Ölçeği oluşturan faktörlerin her birinin güvenirliğinin yüksek
olduğu ve MÖYM Ölçeğinin orijinal ölçekle benzer faktör yapısına sahip olduğu
görülmüştür. Sonuç olarak MÖYM Ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarından
elde edilen bulgulara göre, Türkçeye uygun olduğu ve lise düzeyindeki
öğrencilerin matematik öğrenmeye yönelik motivasyonlarını geçerli ve güvenilir
olarak ölçebileceği söylenebilir.
Motivasyon Matematik Motivasyon Ölçeği Matematik Geçerlik ve Güvenirlik Lise Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.