Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel
düşünme tutumları ile algıladıkları mesleki etik ilkeleri arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin 4 ilçesindeki
(Ümraniye, Başakşehir, Bağcılar, Küçükçekmece) 49 okul öncesi eğitim kurumunda
(27 devlet, 22 özel) görev yapmakta olan 500 okul öncesi öğretmeni
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”,
“Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği” ve “Mesleki Etik İlkeler Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma için toplanan
veriler SPSS 20 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda:
Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme tutumları ile algıladıkları
mesleki etik ilkeleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki saptanmıştır. Okul
öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme tutumları mesleki kıdeme göre
farklılaşmazken, çalışılan kurum türü ve medeni duruma göre anlamlı düzeyde
farklılaşmaktadır Okul öncesi öğretmenlerinin algıladıkları mesleki etik
ilkeleri mesleki kıdem, çalışılan kurum türü ve medeni duruma göre anlamlı
düzeyde farklılaşmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.