Bu çalışmanın amacı Anadolu Medeniyetleri Müzesi'ne yönelik
algılanan hizmet kalitesinin ve söz konusu hizmet kalitesinin memnuniyet algısı
ile tavsiye etme niyeti üzerindeki etkisini ölçmektir. Anadolu Medeniyetleri
Müzesinde kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 449 ziyaretçiyle yapılan
araştırmada hizmet kalitesi “fiziksel özellikler”, “heveslilik”, “iletişim”, “tüketilenler”
ve “empati” olmak üzere 5 boyuttan oluşmuştur. "Fiziksel özellikler” boyutunun memnuniyet
ve tavsiye etme niyeti üzerinde en etkili boyut olduğu saptanmıştır. Bir diğer
sonuç olarak, çalışma sonuçları, algılanan hizmet kalitesinin memnuniyet algısı ve tavsiye etme
niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğunu göstermiştir. Algılanan hizmet kalitesinin ölçülmesi, müze yöneticilerinin dikkat etmesi gereken hizmet alanlarını
belirleyip bu alanlara öncelik vermelerine böylece hizmet kalitesinde ve
ziyaretçi memnuniyetinde iyileştirmeler yapmalarına dolayısıyla da tavsiye etme
niyetini olumlu etkilemelerine olanak tanıyabilir.
Hizmet Kalitesi Memnuniyet Algısı Tavsiye Etme Niyeti Anadolu Medeniyetleri Müzesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.