Bu
araştırmanın amacı yaratıcı drama ve yaratıcı drama temelli kişilerarası
ilişkiler eğitim programının üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve
sosyal problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın
örneklemini üniversite 2. ve 3. sınıfa devam eden 19- 22 yaş arasında 119
öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubu 1 ve deney grubu 2’deki öğrencilere, her
bir oturumu 60 dakika süren 30 oturum yaratıcı drama temelli kişilerarası
ilişkiler eğitimi programı uygulanmıştır. Araştırmada, demografik bilgi formu,
iletişim becerileri ölçeği ve sosyal problem çözme envanteri kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımlı t testi, ANOVA ve ANCOVA
teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada yaratıcı drama temelli kişilerarası
ilişkiler eğitim Programına katılan üniversite öğrencilerinin iletişim
becerileri ve sosyal problem çözme becerileri puan ortalamalarının eğitim
programına katılmayan öğrencilerin ve yaratıcı drama eğitim programına katılan
deney 2 grubu öğrencilerin puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu
bulunmuştur.
Yaratıcı drama yaratıcı drama temelli kişilerarası ilişkiler eğitim programı iletişim becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.