Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

History of Science, Cultural Time and Fuat Sezgin

Yıl 2019, Cilt: 21 - Prof. Dr. Fuat Sezgin Özel Sayısı, 133 - 139, 29.11.2019
https://doi.org/10.32709/akusosbil.619693

Öz

Fuat
Sezgin’s intensive work on the history of science and technology in the Islamic
world is really very important not only from the standpoint of ordinary history
but of cultural time. Ordinary history of technology and science reveal some
contributions which remain forgotten, whereas, on the contrary, we have to talk
about the cultural side of history. We must think of “cultural history” as
separate from the chronological time, physical time, biological or
psychological time. Cultural history can give existence to “past” depending on
the now. “Now”, in the cultural sense, cannot exist independently of the past.
The history of philosophy and science, as well as the art history, are more
important for the cultural time and “cultural now”.

Kaynakça

  • Sezgin, F. (2008). İslam'da Bilim ve Teknik (Cilt 1). (H. Kaplan, A. Aliy, Dü, & A. Aliy, Çev.) İstanbul: Türkiye Bilimler Akademisi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı.
  • Demir, R. ve Gökdoğan, M. D. (2008). Aydın Sayılı, Atatürk Kültür Merkezi Yay. 354.

Bilim Tarihi, Kültürel Zaman ve Fuat Sezgin

Yıl 2019, Cilt: 21 - Prof. Dr. Fuat Sezgin Özel Sayısı, 133 - 139, 29.11.2019
https://doi.org/10.32709/akusosbil.619693

Öz

Fuat Sezgin’in İslam Dünyasında yapılmış olan bilim ve
teknoloji konusundaki kapsamlı çalışmaları, sadece sıradan bir bilim tarihi
açısından değil, kültür tarihi açısından da son derece önemlidir. Sıradan bilim
ve teknoloji tarihi bize, bu alanlarda yapılmış ve zamanla unutulmuş
başarıların neler olduğunu söylemektedir; fakat bir de bu başarıların bugünün
kültürüne yansıyan özelliklerinden söz etmek gerekir. “Kültürel zaman” kavramını
bildiğimiz “kronolojik zaman”, “fiziksel zaman” veya “biyolojik zaman” gibi
kavramlardan ayrı düşünmek gerekir. “Kültürel zaman” kavramının diğer zaman
çeşitlerinden ayrılan tarafı, ‘şimdi’nin, ‘geçmiş’e varlık kazandırmasıdır.
Diğer bir ifadeyle ‘şimdi’, kültürel olarak, kendi başına ve bağımsız bir
varlık kazanma özelliğine sahip değildir. Bilim ve felsefe tarihi, sanat tarihi
gibi alanlar, kültür tarihi açısından ama özellikle “kültürel şimdi” açısından
son derece önemlidir.




Kaynakça

  • Sezgin, F. (2008). İslam'da Bilim ve Teknik (Cilt 1). (H. Kaplan, A. Aliy, Dü, & A. Aliy, Çev.) İstanbul: Türkiye Bilimler Akademisi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı.
  • Demir, R. ve Gökdoğan, M. D. (2008). Aydın Sayılı, Atatürk Kültür Merkezi Yay. 354.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şafak Ural 0000-0003-2930-190X

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2019
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 - Prof. Dr. Fuat Sezgin Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Ural, Ş. (2019). Bilim Tarihi, Kültürel Zaman ve Fuat Sezgin. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 133-139. https://doi.org/10.32709/akusosbil.619693

Cited By