Kariyer beklenti düzeyi birçok sosyal, kültürel ve çevresel faktör tarafından şekillenmektedir. Mesleki kariyer beklenti düzeyinin yüksek olabilmesi için; bireyin içinde bulunduğu iş kolu, meslek ve çevresiyle çelişmeyen ihtiyaç, istek ve arzularının karşılanması gerekmektedir. Bu yüzden herhangi bir sektöre yönelik eğitim gören bireyin mesleki kariyer algısına etki eden faktörlerin bilinmesi ve bu çerçevede sahip olunan mesleki motivasyon düzeyinin belirlenmesi sektörel gelişim ve istihdam açısından oldukça önemli bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bakımdan, bireyin çalışmak istediği sektörden hangi beklentiler içerisinde olduğu ve bu beklentilerin hangi yönde olduğu motivasyon ve kariyer hedeflerinin gerçekleşmesi bağlamında önem arz etmektedir. Bu araştırmada, aşçılık eğitimi alan öğrencilerin kariyer beklentilerinin Covid-19 etkileri kapsamında değişiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlemiştir. Araştırmanın evrenini, 2019-2021 eğitim-öğretim yıllarında Aksaray Üniversitesi Güzelyurt Meslek Yüksekokulu Aşçılık Programında eğitimine devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Aymankuy ve Aymankuy’un (2013) turizm işletmeciliği ve otelcilik öğrencilerine yönelik yapmış oldukları araştırma anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden yararlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, aşçılık programı öğrencilerinin mesleğine yönelik beklentilerinin yüksek olduğu ancak bu beklentinin pandemi öncesine göre daha düşük olduğu görülmüştür.
Öğrenciler beklenti aşçılık eğitimi kariyer beklentisi COVID-19
Career expectation level is shaped by many social, cultural and environmental factors. In order to the professional career expectation level to be high that is necessary to meet the needs, wishes, and desires of the individual that do not conflict with the business line, profession, and environment of the individual. For this reason, knowing the factors affecting the professional career perception of the individual who is educated in any sector and determining the level of professional motivation within this framework emerges as a very important requirement in terms of sectoral development and employment. In this respect, what expectations the individual has from the sector s/he wants to work in and the direction of these expectations are important in the context of motivation and career goals. In this research, it is aimed to examine the change in the career expectations of students who receive cookery education within the scope of the effects of COVID-19. The research was designed in the screening model. The universe of the research consists of students who continue their education in Aksaray University Güzelyurt Vocational School Cookery Program in the between 2019-2021 academic years. As a data collection tool in the research, Aymankuy and Aymankuy's (2013) research questionnaire for tourism and hotel management students was used. The data were analysed through frequency analysis and Wilcoxon Signed Ranks tests. According to the findings, it has been seen that the expectations of the cookery program students for their profession are high, but this expectation was lower than before the pandemic.
Students expectation cookery education career expectation COVID-19
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Gastronomi |
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.