Bu araştırmada KOBİ’lerin girişimci pazarlama boyutlarına sahiplik düzeylerinin ortaya konulması ve girişimci pazarlama stratejisinin pazarlama kararlarındaki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de faaliyet gösteren KOBİ statüsündeki işletmelerden anket yöntemi ile veriler elde edilmiş ve elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar işletmelerin girişimci pazarlama boyutlarına sahip olma düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği; ancak eğitim ve yaş düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Yine literatür bilgisine paralele olarak, ölçek olarak daha küçük ve mikro ölçekli işletmelerin daha fazla girişimci pazarlama stratejisi izledikleri tespit edilmiştir. Pazarlama kararlarının bilgiye dayalı olarak alınmasında ise girişimci pazarlama boyutlarının anlamlı bir etkisinin olduğu ve özellikle proaktif olma, risk alma ve kaynak dengelemenin daha fazla etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
In this research, it is aimed to reveal the level of ownership of entrepreneurial marketing dimensions of SMEs and to determine the effect of entrepreneurial marketing strategy on marketing decisions. For this purpose, data were obtained from the enterprises in the status of SMEs operating in Turkey with the survey method and the obtained data were analyzed with the SPSS program. The results obtained showed that the level of enterprises having entrepreneurial marketing dimensions did not differ significantly according to gender; however, it showed that there was a significant difference according to education and age level. Again, in parallel with the literature, it has been determined that smaller and micro-sized enterprises follow more entrepreneurial marketing strategies. It has been determined that entrepreneurial marketing dimensions have a significant effect on making marketing decisions based on knowledge, and especially being proactive, risk taking and resource balancing have more impact.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.