Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Birinci Sınıfı Uzaktan Öğretimle Tamamlayan İkinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 4, 1465 - 1485, 17.12.2024
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1226715

Öz

Bu çalışmada ,,,,,,,,, ili Merkez ilçesindeki ilkokulların ikinci sınıflarına devam eden öğrencilerin okuma ve yazma becerileri ele alınmıştır. Bilindiği üzere pandemi döneminde öğrencilerin birçoğu, uzaktan öğretime katılmadıkları için kritik dönemde kazanmaları gereken birçok temel beceriyi kazanamamıştır. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında ,,,,,,,,, ili Merkez ilçesindeki ilkokulların ikinci sınıflarında kayıtlı öğrencilerin Covid-19 salgınından dolayı yüz yüze gerçekleştirilmeyen öğretim eksikliklerini tamamlamak için yapılan uzaktan öğretimde öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin tamamlanıp tamamlanmadığı, tamamlanmışsa ne ölçüde tamamlandığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeline dayalı betimsel bir durum çalışması olup nitel araştırma yaklaşımına göre desenlenmiştir. Çalışmada gözlem ve görüşme yöntemleriyle veriler toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ,,,,,,,,, ili Merkez ilçesindeki 10 ilkokulun ikinci sınıflarına kayıtlı 20 kız, 20 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin sosyoekonomik durumları benzeşik oldukları için olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden basit rastgele örneklem yöntemine başvurulmuştur. Veriler, çalışma grubundaki öğrenciler 9 hafta boyunca gözlemlenerek toplanmıştır. Eş zamanlı olarak ikinci sınıf öğretmenleriyle yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin süreç içerisinde kazanmış olduğu okuma ve yazma becerileri belirlenmiştir. Sonuç olarak uzaktan öğretim sürecinde çeşitli teknolojik araçlar kullanarak eğitim ve öğretim faaliyetlerine katılan öğrencilerin okuma ve yazma becerileri, uzaktan öğretime katılmayan öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler uzaktan öğretime katılmadıkları için bu kritik dönemde kazanılması gereken birçok temel beceriyi kazanamamıştır. Öğrencilerin yetersiz kaldıkları temel becerileri kazanması için yeni eğitim öğretim döneminde öğrencilere yeteri kadar zaman ayrılması ve öğrencilerle ek çalışmalar yapılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aktay, Y. (2002) Eğitimde küresel imkânlar küreselleşen dünyada eğitimde fırsat eşitliği ve özgürleşim fırsatları üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2 (1) Mayıs 2002 EDAM, İstanbul.
  • Akyavuz, E. K &.Çakın, M., (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijsser/issue/55748/747901.
  • Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary School Mathematics Teachers’ Views on E-learning Implementation Barriers during the COVID-19 Pandemic: The Case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1860.
  • Arora, A. K. & Srinivasan, R. (2020). Impact of pandemic COVID-19 on the teaching–learning process: A study of higher education teachers. Prabandhan: Indian journal of management, 13(4), 43-56.
  • Arslan Özer, D. & Bağcı, H. (2018). İlköğretim öğrencilerinin (2-7. Sınıf) yazı okunaklılığı. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,6 (11), 2148-2314.
  • Bakioğlu, A. & Can, E. (2014). Uzaktan eğitimde kalite ve akreditasyon, Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Bara, F. & Morin, M. F. (2013). Does the handwriting style learned in first grade determine the style used in the fourth and fifth grades and influence handwriting speed and quality? A comparison between French and Quebec children. Psychology in the Schools, 50 (6), 601-617.
  • Birkök, (1998) Uzaktan eğitimin sosyolojik kavramlarla analizi. Türkiye 2. Uluslararası Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Ankara.
  • Bloom, B. S. (1979). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. Çeviren: D.A. Özçelik. Ankara: Millî Eğitim Basımevi. Blöte, W. A. & Hamstra-Bletz, L. (1991). A longitudinal study on structure of handwriting. Perceptual Motor Skills, 72, 983-994.
  • Bozkurt, A. & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1)
  • Calp, M. (2002). İlkokuma Yazma Öğretimi. Erzurum: Bakanlar Matbaası.
  • Calp, M. (2014). EKEV Akademi Dergisi 18-60.
  • Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas and E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of case study research (pp 582-583). USA: SAGE Publications.
  • Coşkun, İ. (2013). Türkiye ve Bulgaristan’da ilk okuma yazma sürecinde öğrencilerin ürettikleri yazıların okunaklılık bakımından incelenmesi. International Periodical For The Languages, 8 (8), 357-378.
  • Daniel, S.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects https://doi.org/10.1007/ s11125-020-09464-3.
  • Erdoğan, T. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazı yazma gelişimlerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 93-103.
  • Goldemberg, D., Azevedo, J. P., Hasan, A., Iqbal, S. A., & Geven, K. (2020). Simulating the potential impacts of COVID-19school closures on schooling and learning outcomes: A set of global estimates. June 2020 conference edition. http://pubdocs.worldbank.org/en /798061592482682799/ covid-and-education-June17-r6.pdf.
  • Gökcan, H.N. ve Usta, S.Y. (2020) Çocukların ve annelerinin gözünden Covid-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6.2: 187-206.
  • Hamstra-Bletz, L. & Blöte, W. A. (1993). A Longitudinal study on dysgraphic handwriting in primary School. Journal of Learning Disabilities, 26 (10), 689- 699.
  • Hoffman, J. V. & Clements, R. (1984). Reading Miscues and Teacher Verbal Feedback. The Elementary School Journal,84(4), 423-439.
  • Höbek, G. & Taşkaya, S. M. (2018) Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3), 2433-2445.
  • Chandrima, R. M., Griffiths, M. D. & Mamun, M. A. (2020). “Mother and son suicide pact due to COVID-19-related online learning issues in Bangladesh: An unusual case report”, International Journal of Mental Health and Addiction, 1-4.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a). Bakan Selçuk, korona virüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr, web adresinden 03 Nisan 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020b). Bakan Selçuk, 23 Mart’ta başlayacak uzaktan eğitime ilişkin detayları anlattı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-Martta-baslayacak-uzaktanegitime-iliskin-detaylari-anlatti/haber/20554/tr, web adresinden 05 Nisan 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği, Madde 29–(Değişik:RG-25/6/2015-29397) Reimers, F., Schleicher, A., Saavedra, J., & Tuominen, S. (2020). Supporting the continuation of teaching and learning during the COVID-19 Pandemic. Oecd 1(1), 1-38.
  • Roston, K. L., Hinojosa, J., & Kaplan, H. (2008). Using Minesota Handwriting assessment andhand writing checklist in screening first and second graders’ handwriting legibility. Journal of Occupational Therapy, Schools & Early Intervention, 1 (2), 100-115.
  • Susar Kırmızı, F., Özcan, E. & Şencan, D. (2016). Türkçenin az konuşulduğu bölgelerde ilk okuma yazma sürecinde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi (TEKE), 5 (1), 412-445.
  • TEDMEM. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tok, R. & Erdoğan, Ö. (2017). İlkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin İncelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty), 14 (1), 1003-1024.
  • Torkul, O. (2012). Uzaktan eğitim ve Türkiye’de yaygınlaşması önündeki engeller, Eğitime Bakış, Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi. 8 (23): 42-44.
  • UNESCO (2020). COVID-19 Educational disruption and response, https://en.unesco.org/covid19/ educationresponse web adresinden 08 Haziran 2020 tarihinde edinilmiştir. Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Weintraub, N., Graham, S. & Berninger, V.W. (1998). The relationship between handwriting style and speed and legibility. Journal of Educational Education, 91 (5).
  • Weintraub, N., Graham, S. & Berninger, V. (2001). Which manuscript letters do primary grade children write legibly? Journal of Educational Psychology, 93 (3), 488-497.
  • Wheeler, S. (2002). Student perceptıons of learnıng support ın dıstance educatıon. Quarterly Review of Distance Education, 3 (4), 419.
  • Yılar, Ö. (2015). İlk okuma ve yazma öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilgilerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, C. D., Öztürk, Ö., ve Kuru, G. (2020). COVID-19Pandemi Günlerinde Anneler Ne Düşünür Çocuklar Ne İster? Anne ve Çocuklarının Pandemi Algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204-220.
  • Yılmaz M. (2020). Uzaktan eğitimin iyileştirilmesi: Salgın kaynaklı eğitim krizini aşmak için öneriler (Politika Notu: 2020/12). İstanbul: İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı.
  • Yılmaz, E., Doğanay G. ve Mutlu, H. (2020) Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yip, P.S.F. & Chau,P.H. (2020). Physical Distancing and emotional closeness amidst COVİD-19, Crisis, 41(3),153-155.
  • Ziviani, J. & Elkins, J. (1984). An evaulation of handwriting performance. Educational Review, 36(3).
  • Ziviani, J. & Watson-Will, A. (1998). Writing speed and legibility of 7-14 –year –old school students using modern cursive script. Australian Occupational Therapy Journal, 45.

The Evaluation Of Second Grade Students’ Reading And Writing Skills Who Completed First Grade Through Distance Education

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 4, 1465 - 1485, 17.12.2024
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1226715

Öz

This research discusses reading and writing skills of second grade students in Central District of …… Province. As is known, many of the students couldn’t acquire lots of necessary basic skills in pandemic period because they couldn’t attend distance education in this critical period. In 2021-2022 educational year, it is aimed to determine whether or not second grade students in Central District of …… Province completed writing and reading skills in distance education which couldn’t be carried out face to face because of Covid-19 and to decide how much of it was managed if it was completed. While this research is a descriptive case work which is based on scanning model, it is patterned according to qualitative research type. Data was collected by the way of observation and interview for 9 weeks. Study group of research consists of 20 female and 20 male students from 10 primary school in Central District of ,,,,,,,,, Province. As socioeconomic status of students resembles each other, simple random sample method is applied from among probability sampling methods. Reading and writing skills of students within the process were determined as by means of synchronous meetings with second grade students’ teachers. Consequently, it is confirmed that reading and writing skills of students who attended distance education by using various technological devices are superior to skills of those, not attending distance education. Students couldn’t succeed at many basic skills which should be acquired at that critical period. It is suggested to spare enough time for students and to study additively with them in new educational year to make students acquire those skills that they are inadequate.

Kaynakça

  • Aktay, Y. (2002) Eğitimde küresel imkânlar küreselleşen dünyada eğitimde fırsat eşitliği ve özgürleşim fırsatları üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2 (1) Mayıs 2002 EDAM, İstanbul.
  • Akyavuz, E. K &.Çakın, M., (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijsser/issue/55748/747901.
  • Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary School Mathematics Teachers’ Views on E-learning Implementation Barriers during the COVID-19 Pandemic: The Case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1860.
  • Arora, A. K. & Srinivasan, R. (2020). Impact of pandemic COVID-19 on the teaching–learning process: A study of higher education teachers. Prabandhan: Indian journal of management, 13(4), 43-56.
  • Arslan Özer, D. & Bağcı, H. (2018). İlköğretim öğrencilerinin (2-7. Sınıf) yazı okunaklılığı. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,6 (11), 2148-2314.
  • Bakioğlu, A. & Can, E. (2014). Uzaktan eğitimde kalite ve akreditasyon, Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Bara, F. & Morin, M. F. (2013). Does the handwriting style learned in first grade determine the style used in the fourth and fifth grades and influence handwriting speed and quality? A comparison between French and Quebec children. Psychology in the Schools, 50 (6), 601-617.
  • Birkök, (1998) Uzaktan eğitimin sosyolojik kavramlarla analizi. Türkiye 2. Uluslararası Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Ankara.
  • Bloom, B. S. (1979). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. Çeviren: D.A. Özçelik. Ankara: Millî Eğitim Basımevi. Blöte, W. A. & Hamstra-Bletz, L. (1991). A longitudinal study on structure of handwriting. Perceptual Motor Skills, 72, 983-994.
  • Bozkurt, A. & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1)
  • Calp, M. (2002). İlkokuma Yazma Öğretimi. Erzurum: Bakanlar Matbaası.
  • Calp, M. (2014). EKEV Akademi Dergisi 18-60.
  • Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas and E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of case study research (pp 582-583). USA: SAGE Publications.
  • Coşkun, İ. (2013). Türkiye ve Bulgaristan’da ilk okuma yazma sürecinde öğrencilerin ürettikleri yazıların okunaklılık bakımından incelenmesi. International Periodical For The Languages, 8 (8), 357-378.
  • Daniel, S.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects https://doi.org/10.1007/ s11125-020-09464-3.
  • Erdoğan, T. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazı yazma gelişimlerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 93-103.
  • Goldemberg, D., Azevedo, J. P., Hasan, A., Iqbal, S. A., & Geven, K. (2020). Simulating the potential impacts of COVID-19school closures on schooling and learning outcomes: A set of global estimates. June 2020 conference edition. http://pubdocs.worldbank.org/en /798061592482682799/ covid-and-education-June17-r6.pdf.
  • Gökcan, H.N. ve Usta, S.Y. (2020) Çocukların ve annelerinin gözünden Covid-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6.2: 187-206.
  • Hamstra-Bletz, L. & Blöte, W. A. (1993). A Longitudinal study on dysgraphic handwriting in primary School. Journal of Learning Disabilities, 26 (10), 689- 699.
  • Hoffman, J. V. & Clements, R. (1984). Reading Miscues and Teacher Verbal Feedback. The Elementary School Journal,84(4), 423-439.
  • Höbek, G. & Taşkaya, S. M. (2018) Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3), 2433-2445.
  • Chandrima, R. M., Griffiths, M. D. & Mamun, M. A. (2020). “Mother and son suicide pact due to COVID-19-related online learning issues in Bangladesh: An unusual case report”, International Journal of Mental Health and Addiction, 1-4.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a). Bakan Selçuk, korona virüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr, web adresinden 03 Nisan 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020b). Bakan Selçuk, 23 Mart’ta başlayacak uzaktan eğitime ilişkin detayları anlattı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-Martta-baslayacak-uzaktanegitime-iliskin-detaylari-anlatti/haber/20554/tr, web adresinden 05 Nisan 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği, Madde 29–(Değişik:RG-25/6/2015-29397) Reimers, F., Schleicher, A., Saavedra, J., & Tuominen, S. (2020). Supporting the continuation of teaching and learning during the COVID-19 Pandemic. Oecd 1(1), 1-38.
  • Roston, K. L., Hinojosa, J., & Kaplan, H. (2008). Using Minesota Handwriting assessment andhand writing checklist in screening first and second graders’ handwriting legibility. Journal of Occupational Therapy, Schools & Early Intervention, 1 (2), 100-115.
  • Susar Kırmızı, F., Özcan, E. & Şencan, D. (2016). Türkçenin az konuşulduğu bölgelerde ilk okuma yazma sürecinde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi (TEKE), 5 (1), 412-445.
  • TEDMEM. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tok, R. & Erdoğan, Ö. (2017). İlkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin İncelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty), 14 (1), 1003-1024.
  • Torkul, O. (2012). Uzaktan eğitim ve Türkiye’de yaygınlaşması önündeki engeller, Eğitime Bakış, Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi. 8 (23): 42-44.
  • UNESCO (2020). COVID-19 Educational disruption and response, https://en.unesco.org/covid19/ educationresponse web adresinden 08 Haziran 2020 tarihinde edinilmiştir. Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Weintraub, N., Graham, S. & Berninger, V.W. (1998). The relationship between handwriting style and speed and legibility. Journal of Educational Education, 91 (5).
  • Weintraub, N., Graham, S. & Berninger, V. (2001). Which manuscript letters do primary grade children write legibly? Journal of Educational Psychology, 93 (3), 488-497.
  • Wheeler, S. (2002). Student perceptıons of learnıng support ın dıstance educatıon. Quarterly Review of Distance Education, 3 (4), 419.
  • Yılar, Ö. (2015). İlk okuma ve yazma öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilgilerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, C. D., Öztürk, Ö., ve Kuru, G. (2020). COVID-19Pandemi Günlerinde Anneler Ne Düşünür Çocuklar Ne İster? Anne ve Çocuklarının Pandemi Algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204-220.
  • Yılmaz M. (2020). Uzaktan eğitimin iyileştirilmesi: Salgın kaynaklı eğitim krizini aşmak için öneriler (Politika Notu: 2020/12). İstanbul: İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı.
  • Yılmaz, E., Doğanay G. ve Mutlu, H. (2020) Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yip, P.S.F. & Chau,P.H. (2020). Physical Distancing and emotional closeness amidst COVİD-19, Crisis, 41(3),153-155.
  • Ziviani, J. & Elkins, J. (1984). An evaulation of handwriting performance. Educational Review, 36(3).
  • Ziviani, J. & Watson-Will, A. (1998). Writing speed and legibility of 7-14 –year –old school students using modern cursive script. Australian Occupational Therapy Journal, 45.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim
Yazarlar

Caner Kartal 0000-0002-0060-6227

Mehrali Calp 0000-0002-2261-4893

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kartal, C., & Calp, M. (2024). Birinci Sınıfı Uzaktan Öğretimle Tamamlayan İkinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(4), 1465-1485. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1226715