Considering the role of taxi transportation in overall transit, planning the number of vehicles at designated stops in different regions is crucial. A lack of planning can increase customer dissatisfaction and lead to discrepancies in revenue per vehicle across various taxi stands, causing managerial and organizational issues. Academic studies on the distribution of taxi vehicle numbers are quite limited. This study addresses the problem of assigning vehicle numbers to taxi stands in a city, aiming to rebalance the distribution of vehicles to stabilize average revenues. To find the optimal solution, two linear mathematical models were developed. The application of these models was conducted using real data from taxi stands in Alanya, Antalya. The results indicated that the revenue disparity among taxi stands decreased by 39.8% and 36.4% compared to the current situation.
Taxi Stations Linear Mathematical Modelling Income Deviation
Yok
Taksi taşımacılığının ulaşımdaki yeri dikkate alındığında farklı bölgeler için oluşturulmuş duraklarda bulunan araç sayılarının planlanması önem arz etmektedir. Planlama eksikliği, müşteri memnuniyetsizliğini artabilirken farklı taksi duraklarındaki araç başına düşen gelirlerin farklılaşması, yönetimsel ve organizasyonla alakalı problemlere yol açabilmektedir. Taksi araç sayısı dağılımı üzerine akademik olarak yapılan çalışmalar oldukça sınırlı sayıdadır. Bu çalışma bir şehirde bulunan taksi duraklarına araç sayılarının atanması problemini ele almıştır. Çalışmanın amacı mevcut taksi durakları arasındaki araç sayısı dağılımını, taksilerin ortalama gelirlerini dengeleyecek şekilde yeniden planlamaktır. Problemin en iyi çözümü için doğrusal iki matematiksel model geliştirilmiştir. Modellerin uygulanması gerçek veri setleri kullanılarak Antalya ili Alanya ilçesinde bulunan taksi durakları üzerine gerçekleştirilmiştir. Uygulama neticesinde elde edilen model çözümlerine göre taksi durak gelirleri arasındaki sapma mevcut duruma göre yüzde %39,8 ve %36,4 oranlarında azaldığını göstermiştir.
Taksi Durakları Doğrusal Matematiksel Modelleme Gelir Sapması
Yok
Yok
Bu çalışmada bizim için veri ve bilgi sağlayan Alanya Şoförler Nakliyeciler ve Otomobilciler Esnaf Odası genel sekreteri Hürriyet Kalaycı, başkanı Ali Akkaya ve oda çalışanlarına teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |