Startuplar hem işletme biliminde hem de mevcut girişimcilik eğilimlerinde giderek önem kazanan bir kavram olarak öne çıkmaktadır. Dinamik ve yenilikçi süreçlerden oluşan startup girişimleri, girişimcilik ekosistemine katkı açısından daha fazla incelenmelidir. Bu bağlamda hem teorik çerçevelerden yararlanan hem de araştırma metodolojisi ile keşifsel bir nitelik taşıyan bu araştırma, genellenebilir bulgular ortaya koymayı, startuplara yönelik gelecek araştırmalara ışık tutmayı ve ülkemizdeki startupları destekleyici faaliyetlere yön vermeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Robogil markasına yönelik sahada gözlemler gerçekleştirilmiş ve yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığı ile işletmenin girişimcisi ve yöneticilerinden derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilerek veri toplanmıştır. Toplanan veriler startuplara yönelik literatür çerçevesi bağlamında kategorize edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sorularının cevapları söz konusu startupın güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsat ve tehditlerinden oluşan temalar çerçevesinde kategorize edilmiş ve bu kapsamda 19 alt temaya ulaşılmıştır. Alt temalar sonuç kısmında literatür kapsamında tartışılmaktadır.
Startups are emerging as a notion that is becoming increasingly significant in the fields of business science and modern entrepreneurship trends. There is a need for a more thorough examination of startup projects, which involve dynamic and innovative procedures, to assess their impact on the entrepreneurial ecosystem Within this particular setting, the present study employs theoretical frameworks and adopts an exploratory research technique. Its primary objective is to uncover findings that can be used universally, provide insights for future research on startups, and offer guidance for initiatives that help entrepreneurs in Turkey. To achieve this objective, field observations were conducted to examine the Robogil brand, and data was gathered by conducting in-depth interviews with the entrepreneur and management of the business using semi-structured interview forms. The collected data were classified and analyzed within the framework of the existing literature on startups. The answers were classified into themes based on the strengths, weaknesses, opportunities, and risks of the specific startup. Within this framework, a total of 19 sub-themes were identified. The conclusion discusses sub-themes within its scope.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Girişimcilik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |