Soft beceriler, insanların doğuştan sahip olduğu ve deneyim ve uygulama ile pekişerek arttığı bilinen etkili iletişim, duygusal zekâ, liderlik, yaratıcılık, takım çalışması, eleştirel düşünme gibi becerilerdir. İstihdam edilebilirlikte teknoloji ile rekabet etme konusundaki gücüne ithafen 21. yy. becerileri olarak da adlandırılmaktadır. İş dünyası, teknolojinin gelişmesiyle birlikte artan rekabet ortamında teknik becerilerini tamamlayacak soft becerileri gelişmiş çalışanlara ihtiyaç duymaktadır.
Araştırmada işverenlerin ve yöneticilerin istihdam edebilecekleri kişilerde aradığı beceriler yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat ile araştırılmış bunların %26 teknik, %74 ise soft beceriler olduğu görülmüştür. Öğrenciler ile yapılan anket çalışmasına toplam 470 üniversite son sınıf öğrencisi katılmış ve beceri algısı faktörleri Etkili iletişim, Mesleki yeterlilik, Öz yeterlilik ve Duygusal zekâ olarak belirlenmiştir. Beceri algıları cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Mesleki yeterlilik algıları annelerinin eğitim düzeyine bağlı olarak artmaktadır.
Soft Beceriler Teknik Beceriler Öğrenci Eğitim İstihdam Edilebilirlik
Soft skills are skills that people are born with and are known to be strengthened and increased with experience and practice, such as effective communication, emotional intelligence, leadership, creativity, teamwork, and critical thinking. They are also called 21st century skills due to their power to compete with technology in employability. The business world needs employees with developed soft skills to complement their technical skills in an increasingly competitive environment with the development of technology.
In the research, the skills that employers and managers look for in the people they can employ were investigated through semi-structured in-depth interviews and it was seen that 26% of these were technical skills and 74% were soft skills. A total of 470 university senior students participated in the survey study conducted with students and the factors of skill perception were determined as Effective communication, Professional competence, Self-efficacy and Emotional intelligence. Skill perceptions differ according to gender. Perceptions of professional competence increase depending on the educational level of their mothers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İstihdam Eşitliği ve Çeşitliliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |