Girişimcilik kavramı genel olarak ticari faaliyetleri düşündürüyor olsa da, günümüzde bu kavrama geleneksel anlamından farklı bir boyut kazandıran sosyal girişimcilik kavramı ön plana çıkmıştır. Sosyal girişimcilik, kalıcı değişim sağlama amacındadır ve bu yönü ile hayırseverlikten ayrılmaktadır. Kamu kurumları, özel kurumlar ve kişiler çeşitli alanlarda sosyal girişimci sıfatıyla faaliyette bulunabilmektedirler. Yoksullukla mücadele, çevre sorunları, sanatsal ve sportif faaliyetler gibi konularda sosyal girişimcilik örneklerine sıklıkla rastlanabilmektedir. Sosyal girişimcilikte temel amaç sosyal değer yaratıp bunu sürdürülebilir kılmaktır. Bu sürdürülebilirliğin önüne ekonomik, sosyal, yasal veya yapısal bazı engeller çıkabilmektedir. Çalışmada sosyal girişimciliğin önündeki engeller alt faktörleri ile birlikte değerlendirilerek, sosyal girişimciliğin sürdürülebilirliğinin önündeki riskler belirlenmeye çalışılmıştır. Sosyal girişimciliğin sürdürülmesinde engel olabilecek önemli faktörlerin belirlenmesi için Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) yöntemi kullanılmıştır. Sosyal girişimciliğin sürdürülebilirliği ile ilgili faktörler yönetimle ilgili faktörler, kaynak ve uzmanlıkla ilgili faktörler, devlet desteği ve politikalar ile ilgili faktörler ve paydaşlarla ilgili faktörler olmak üzere dört başlık altında değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda yönetimle ilgili olan faktörlerin ağırlık olarak diğerlerine göre daha yüksek bir değere sahip olduğu saptanmıştır.
Although the concept of entrepreneurship generally suggests commercial activities today the concept of social entrepreneurship comes to the forefront. Social entrepreneurship aims at achieving permanent change and it is distinguished from philanthropy. Public institutions, private institutions and individuals can act as social entrepreneurs in various fields. Social entrepreneurship examples are frequently seen in the areas of struggle against poverty, environmental problems, artistic and sporting activities.
The main goal in social entrepreneurship is to create social value and make it sustainable. There are some economic, social, legal or structural barriers to this sustainability. In this study, it is aimed to evaluate the obstacles to social entrepreneurship and the sub-criteria that constitute them, and to determine the more important criteria than the others. In this study, Analytic Hierarchy Process (AHP) method was used to determine the importance of the obstacles that may take place against social entrepreneurship. The factors related to the sustainability of social entrepreneurship are evaluated under four headings. These are the factors related to management, factors related to resource and expertise, factors related to government support and policies and factors related to partners. As a result of the study, management-related criteria were found to have a higher value than the others.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |