Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çalışma Hayatında Duygusal Sermaye ve Tükenmişlik İlişkisi: Gaziantep İlindeki Belediye Çalışanları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2020, , 713 - 729, 30.09.2020
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.651254

Öz

Bu çalışmada duygusal sermayenin tükenmişlik üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma verileri Gaziantep ilinde faaliyet gösteren belediyelerde çalışan 403 kişiden elde edilmiştir. Verilerin toplanmasında Duygusal Sermaye Envanteri ve Maslach Tükenmişlik Envanteri kullanılmıştır. Duygusal Sermaye Envanteri, Newman ve Purse (2007) tarafından 77 madde halinde geliştirilmiş, 2015 yılında 30 maddeye indirgenmiştir ve 5 boyuttan oluşmaktadır. Maslach Tükenmişlik Envanteri, Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilmiş, Ergin (1992) tarafından Türkçe’ye uyarlanmıştır ve 3 boyuttan meydana gelmektedir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; duygusal sermayenin kişisel farkındalık, özgüven, özyönetim ve mesafelilik boyutlarının duygusal tükenmişliği negatif ve anlamlı şekilde; duygusal sermayenin sosyal farkındalık, kişisel farkındalık ve özgüven boyutlarının kişisel başarısızlığı negatif ve anlamlı şekilde; duygusal sermayenin özyönetim ve mesafelilik boyutlarının duyarsızlaşmayı negatif ve anlamlı şekilde etkilediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ak-Sütlü, S. (2013). Sağlık Çalışanlarında Duygusal Zekâ ve Tükenmişlik İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi SBE.
  • Allatt, P. (1993). Becoming Privileged: The Role of Family Processes, in Youth and Inequality, I. Bates and G. Riseborough (Eds.). Buckingham: Open University Press.
  • Andrade, D.P. (2015). Emotional Economic Man: Power and Emotion in The Corporate World. Critical Sociology, 41(4-5), 785-805.
  • Ay, G. ve Çelik, M. (2017). İşletmelerde Sermaye Kavramına Yeni Bir Yaklaşım: Duygusal Sermaye. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (3), 628-645
  • Barling, J., Slater, F. and Kelloway, E. K. (2000). Transformational Leadership and Emotional Intelligence: An Exploratory Study. The Leadership and Organizational Development Journal, (21), 157‐161.
  • Bar‐On, R. (2003). How Important is It to Educate People to Be Emotionally and Socially Intelligent, and Can It Be Done?. Perspectives in Education, 21(4), 3‐13.
  • Bourdieu, P. (1990).The Logic of Practice. Cambridge: Polity.
  • Cahill, S. (1999). Emotional Capital and Professional Socialization: The Case of Mortuary Science Students. Social Psychology Quarterly, 101-116.
  • Chan, D. W. (2006). Emotional Intelligence and Components of Burnout among Chinese Secondary School Teachers in Hong Kong. Teaching and Teacher Education, (22), 1042-1054.
  • Cherniss, C. (1980). Professional Burnout in Human Service Organizations. New York: Praeger Press.
  • Ciarrochi, J., Chan, A. and Bajgar, J. (2001). Measuring Emotional Intelligence in Adolescents. Personality and Individual Differences, (28), 539‐561.
  • Coleman, J. (1994). Foundations of Social Theory. Cambridge: Belknap Press.
  • Colley, H. (2006). Learning to Labour with Feeling: Class, Gender and Emotion in Childcare Education and Training. Contemporary Issues in Early Childhood, 7(1), 15-29.
  • Cottingham, M. (2013). Men Who Care: How Organizations and Individuals Negotiatemasculinity, Emotional Capital, and Emotion Practice in Nursing. Unpublished Doctoral Dissertation. The Graduate Faculty of the University of Akron.
  • Cottingham, M. (2016). Theorizing Emotional Capital. Theory and Society, 45(5), 451-470.
  • Dolan, N. (1987). The Relationship Between Burnout and Job Satisfaction in Nurses. Journal of Advanced Nursing, 12(1).
  • Ergin, C. (1992). Doktor ve Hemşirelerde Tükenmişlik ve Maslach Tükenmişlik Ölçeğinin Uyarlanması. VII. Ulusal Psikoloji Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ergun-Özler, N. D. (2012). Örgütsel Davranışta Güncel Konular. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Eyel, C. Ş. and Vatansever-Durmaz, İ. B. (2019). The Effect of Emotional Capital on Individual Innovativeness: A Research on Bahcesehir University Business Administration Undergraduate Students. Procedia Computer Science, (158), 680-687.
  • Freudenberger, H. J. (1974). Staff Burn Out. Journal of Social Issues, 30(1).
  • Froyum, C. (2010). The Reproduction of Inequalities through Emotional Capital: The Case of Socializing Lowincome Black Girls. Qualitative Sociology, (33), 37-54.
  • Gendron, B. (2004). Why Emotional Capital Matters in Education and in Labour? Towards An Optimal Exploitation of Human Capital and Knowledge Management, in Les Cahiers De La Maison Des Sciences Economiques, No: 113, Paris: Universite Pantheon-Sorbonne.
  • Gendron, B. (2007). Emotional Capital and Older Workers Learning and Transfer of Knowledge Management: “Toward A Better Ageing, Working and Learning Together”. Human Resource Development Research & Practice across Europe, UFHRD, Oxford, July 2007.
  • Gendron, B., Kouremenou, E. S. and Rusu, C. (2016). Emotional Capital Development, Positive Psychology and Mindful Teaching: Which Links? The International Journal of Emotional Education, 8(1), 63-74.
  • George, J. (2000). Emotions and Leadership: The Role of Emotional Intelligence. Human Relations, (53), 1027‐1055.
  • Gezer, E. (2008). Stres Veren Yaşam Olaylarının, Öğretim Elemanlarının, Depresyon ve Tükenmişlik Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi SBE.
  • Goleman, D. (2010). Duygusal Zekâ Neden IQ’dan Daha Önemlidir?, B. Seçkin-Yüksel (Çev.). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Herece, F. G. ve Şener, İ. (2017). Duygusal Zekâ ile Tükenmişlik Arasındaki İlişki: Kamu Sektöründe Bir Uygulama. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 3(3), 38-54.
  • Hochschild, A. R. (1983). The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling. Berkeley: University of California Press.
  • Huy, Q. and Shipilov, A. (2012). The Key to Social Media Success within Organizations. MIT Sloan Management Review, 54(1), 73-81.
  • Jackson, E. N. (1959). Grief and Religion, in The Meaning of Death, H. Feifel (Eds.), 218-233. New York: McGraw-Hill.
  • Keser, A. (2015). Çalışma Psikolojisi, 5. Basım. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Köksal, H. (2009). Hemşirelerin Empatik Eğilim ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi SABE.
  • Köse, E. (2019). Çalışanların Duygusal Zekâ Düzeyleriyle Tükenmişlik Algıları Arasındaki İlişkinin Araştırılması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(35), 193-212.
  • Maslach, C., Schaufeli, W. B. and Leiter, M. P. (2001). Job Burnout. Annual Review of Psychology, (52).
  • Maslach, C. and Jackson, S. E. (1981). The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, (2).
  • Mayer, P. and Salovey, J. D. (1997). What is Emotional Intelligence?, P. Salovey and D. Sluyter (Eds.), in Emotional Development and Emotional Intelligence: Implications for Educations, 3-31, New York: Basic Books.
  • Mayer, J., Salovey, P. and Caruso, D. (2000). Test Manuel for MSCEIT v.2. Canada: Multi‐Health Systems.
  • Newman, M. (2009). Emotional Capitalists: The New Leaders. Melbourne: John Wiley and Sons.
  • Newman, M. and Purse, J. (2007). Emotional Capital Report - Technical Manual. Melbourne: Roche Martin Institute.
  • Newman, M., Purse, J., Smith, K. and Broderick, J. (2015). Assessing Emotional Intelligence in Leaders and Organisations: Reliability and Validity of The Emotional Capital Report (ECR). Australasian Journal of Organisational Psychology, 8(6), 1-15.
  • Nowotny, H. (1981). Austria: Women in Public Life, in Access to Power: Cross-National Studies of Women and Elites, C. F. Epstein ve R. L. Coser (Eds.), 147-156. London: George Allen & Unwin.
  • Reay, D. (2000). A Useful Extension of Bourdieu’s Conceptal Framework: Emotional Capital as A Way of Understanding Mothers’ Involvement in Their Children’s Education. The Sociological Review, 568-585.
  • Sabuncuoglu, Z. ve Tüz, M. (2003). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Furkan Ofset.
  • Saiiari, A., Moslehi, M. and Valizadeh, R. (2011). Relationship between Emotional Intelligence and Burnout Syndrome in Sport Teachers of Secondary Schools. Procedia Social and Behavioral Sciences, (15), 1786-1791.
  • Söylemez, M. S. (2012). Duygusal Sermaye. Ankara: Final Yayıncılık.
  • Suran, B. G. and Sheridan, E. P. (1985). Management of Burnout: Training Psychologists in Professional Life Span Perspectives. Professional Psychology: Research and Practice, 16(6).
  • Sünter, A. T., Canbaz, S., Dabak, İ., Öz, H. ve Pekşen, Y. (2006). Pratisyen Hekimlerde Tükenmişlik İşe Bağlı Gerginlik ve İş Doyum Düzeyleri. Genel Tıp Dergisi, 16(1).
  • Sürgevil, O. (2014). Çalışma Hayatında Tükenmişlik Sendromu, Tükenmişlikle Mücadele Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şahin, S., Özgen, D., Özdemir, K. ve Ünsal, A. (2018). Bir Hastanede Çalışan Hemşirelerin Empati ve Tükenmişlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Konuralp Tıp Dergisi, 10 (3), 318-325
  • Taheri, H. M. and Rezayi, S. (2016). Study of Emotional Capital (Feelings of Happiness and Empowerment) and Its Role on The Development of Organizational Goals Pars Jame Jam Civil Company. Scinzer Journal of Humanities, 2(3), 16-19.
  • Thoits, P. A. (2004). Emotion Norms, Emotion Work, and Social Order, in Feelings and Emotions, S. R. Manstead, N. Frijda and A. Fischer (Eds.), 359-378. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Thomson, K. and Hecker, L. (2000). Value Adding Communication: Innovation in Employee Communication and Internal Marketing. Journal of Communication Management, 5(1), 48-58.
  • Turan, N., Kaya, H., Özsaban, A., Özdemir-Aydın, G., Özçelik, K. ve Güneş, E. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 27 (2), 119-132.
  • Tutcu, A. (2018). Duygusal Sermayenin İş ve Yaşam Doyumu Üzerine Etkisine İlişkin Duyuşsal İyilik Algısının Aracılık Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi SBE.
  • Tutcu, A. ve Çelik, M. (2018). Çalışanların Duygusal Sermayelerinin İş Doyumu Üzerine Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (55), 868-880.
  • Ünal, A. ve Önal, M. (2015). Eğitim İşgörenlerinin Duygusal Zekâları İle Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. OPUS Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 5(8), 133-154.
  • Xu, Z. and Jiménez, F. R. (2016). Emotional Capital: The Missing Link between Social Media Usage and Customer Relationship Performance, in Let’s Get Engaged! Crossing The Threshold of Marketing’s Engagement Era, 859-860. Springer International Publishing.
  • Zembylas, M. (2007). Emotional Capital and Education: Theoretical Insights from Bourdieu. British Journal of Educational Studies, 55(4), 443-463.

Emotional Capital and Burnout Relation in Working Life: A Research on Municipality Employees in Gaziantep

Yıl 2020, , 713 - 729, 30.09.2020
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.651254

Öz

In this research, the effect of emotional capital on burnout was investigated. The research data was gathered from 403 individuals working at municipalities operating in Gaziantep city. Emotional Capital Inventory and Maslach Burnout Inventory were used in data collection. Emotional Capital Inventory was developed by Newman and Purse (2007) as 77 items, decreased by Newman et al. (2015) to 30 items, and has 5 dimensions. Maslach Burnout Inventory was developed by Maslach and Jackson (1981), adapted into Turkish by Ergin (1992), and has 3 dimensions. SPSS 22.0 package program was used in data analysis. As the result of the research, it was found that personal awareness, self-reliance, self-management and distantation dimensions of emotional capital influence emotional exhaustion negatively and significantly; social awareness, personal awareness and self-reliance dimensions of emotional capital influence personal accomplishment negatively and significantly; and self-management and distantation dimensions of emotional capital influence depersonalization negatively and significantly

Kaynakça

  • Ak-Sütlü, S. (2013). Sağlık Çalışanlarında Duygusal Zekâ ve Tükenmişlik İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi SBE.
  • Allatt, P. (1993). Becoming Privileged: The Role of Family Processes, in Youth and Inequality, I. Bates and G. Riseborough (Eds.). Buckingham: Open University Press.
  • Andrade, D.P. (2015). Emotional Economic Man: Power and Emotion in The Corporate World. Critical Sociology, 41(4-5), 785-805.
  • Ay, G. ve Çelik, M. (2017). İşletmelerde Sermaye Kavramına Yeni Bir Yaklaşım: Duygusal Sermaye. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (3), 628-645
  • Barling, J., Slater, F. and Kelloway, E. K. (2000). Transformational Leadership and Emotional Intelligence: An Exploratory Study. The Leadership and Organizational Development Journal, (21), 157‐161.
  • Bar‐On, R. (2003). How Important is It to Educate People to Be Emotionally and Socially Intelligent, and Can It Be Done?. Perspectives in Education, 21(4), 3‐13.
  • Bourdieu, P. (1990).The Logic of Practice. Cambridge: Polity.
  • Cahill, S. (1999). Emotional Capital and Professional Socialization: The Case of Mortuary Science Students. Social Psychology Quarterly, 101-116.
  • Chan, D. W. (2006). Emotional Intelligence and Components of Burnout among Chinese Secondary School Teachers in Hong Kong. Teaching and Teacher Education, (22), 1042-1054.
  • Cherniss, C. (1980). Professional Burnout in Human Service Organizations. New York: Praeger Press.
  • Ciarrochi, J., Chan, A. and Bajgar, J. (2001). Measuring Emotional Intelligence in Adolescents. Personality and Individual Differences, (28), 539‐561.
  • Coleman, J. (1994). Foundations of Social Theory. Cambridge: Belknap Press.
  • Colley, H. (2006). Learning to Labour with Feeling: Class, Gender and Emotion in Childcare Education and Training. Contemporary Issues in Early Childhood, 7(1), 15-29.
  • Cottingham, M. (2013). Men Who Care: How Organizations and Individuals Negotiatemasculinity, Emotional Capital, and Emotion Practice in Nursing. Unpublished Doctoral Dissertation. The Graduate Faculty of the University of Akron.
  • Cottingham, M. (2016). Theorizing Emotional Capital. Theory and Society, 45(5), 451-470.
  • Dolan, N. (1987). The Relationship Between Burnout and Job Satisfaction in Nurses. Journal of Advanced Nursing, 12(1).
  • Ergin, C. (1992). Doktor ve Hemşirelerde Tükenmişlik ve Maslach Tükenmişlik Ölçeğinin Uyarlanması. VII. Ulusal Psikoloji Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ergun-Özler, N. D. (2012). Örgütsel Davranışta Güncel Konular. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Eyel, C. Ş. and Vatansever-Durmaz, İ. B. (2019). The Effect of Emotional Capital on Individual Innovativeness: A Research on Bahcesehir University Business Administration Undergraduate Students. Procedia Computer Science, (158), 680-687.
  • Freudenberger, H. J. (1974). Staff Burn Out. Journal of Social Issues, 30(1).
  • Froyum, C. (2010). The Reproduction of Inequalities through Emotional Capital: The Case of Socializing Lowincome Black Girls. Qualitative Sociology, (33), 37-54.
  • Gendron, B. (2004). Why Emotional Capital Matters in Education and in Labour? Towards An Optimal Exploitation of Human Capital and Knowledge Management, in Les Cahiers De La Maison Des Sciences Economiques, No: 113, Paris: Universite Pantheon-Sorbonne.
  • Gendron, B. (2007). Emotional Capital and Older Workers Learning and Transfer of Knowledge Management: “Toward A Better Ageing, Working and Learning Together”. Human Resource Development Research & Practice across Europe, UFHRD, Oxford, July 2007.
  • Gendron, B., Kouremenou, E. S. and Rusu, C. (2016). Emotional Capital Development, Positive Psychology and Mindful Teaching: Which Links? The International Journal of Emotional Education, 8(1), 63-74.
  • George, J. (2000). Emotions and Leadership: The Role of Emotional Intelligence. Human Relations, (53), 1027‐1055.
  • Gezer, E. (2008). Stres Veren Yaşam Olaylarının, Öğretim Elemanlarının, Depresyon ve Tükenmişlik Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi SBE.
  • Goleman, D. (2010). Duygusal Zekâ Neden IQ’dan Daha Önemlidir?, B. Seçkin-Yüksel (Çev.). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Herece, F. G. ve Şener, İ. (2017). Duygusal Zekâ ile Tükenmişlik Arasındaki İlişki: Kamu Sektöründe Bir Uygulama. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 3(3), 38-54.
  • Hochschild, A. R. (1983). The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling. Berkeley: University of California Press.
  • Huy, Q. and Shipilov, A. (2012). The Key to Social Media Success within Organizations. MIT Sloan Management Review, 54(1), 73-81.
  • Jackson, E. N. (1959). Grief and Religion, in The Meaning of Death, H. Feifel (Eds.), 218-233. New York: McGraw-Hill.
  • Keser, A. (2015). Çalışma Psikolojisi, 5. Basım. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Köksal, H. (2009). Hemşirelerin Empatik Eğilim ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi SABE.
  • Köse, E. (2019). Çalışanların Duygusal Zekâ Düzeyleriyle Tükenmişlik Algıları Arasındaki İlişkinin Araştırılması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(35), 193-212.
  • Maslach, C., Schaufeli, W. B. and Leiter, M. P. (2001). Job Burnout. Annual Review of Psychology, (52).
  • Maslach, C. and Jackson, S. E. (1981). The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, (2).
  • Mayer, P. and Salovey, J. D. (1997). What is Emotional Intelligence?, P. Salovey and D. Sluyter (Eds.), in Emotional Development and Emotional Intelligence: Implications for Educations, 3-31, New York: Basic Books.
  • Mayer, J., Salovey, P. and Caruso, D. (2000). Test Manuel for MSCEIT v.2. Canada: Multi‐Health Systems.
  • Newman, M. (2009). Emotional Capitalists: The New Leaders. Melbourne: John Wiley and Sons.
  • Newman, M. and Purse, J. (2007). Emotional Capital Report - Technical Manual. Melbourne: Roche Martin Institute.
  • Newman, M., Purse, J., Smith, K. and Broderick, J. (2015). Assessing Emotional Intelligence in Leaders and Organisations: Reliability and Validity of The Emotional Capital Report (ECR). Australasian Journal of Organisational Psychology, 8(6), 1-15.
  • Nowotny, H. (1981). Austria: Women in Public Life, in Access to Power: Cross-National Studies of Women and Elites, C. F. Epstein ve R. L. Coser (Eds.), 147-156. London: George Allen & Unwin.
  • Reay, D. (2000). A Useful Extension of Bourdieu’s Conceptal Framework: Emotional Capital as A Way of Understanding Mothers’ Involvement in Their Children’s Education. The Sociological Review, 568-585.
  • Sabuncuoglu, Z. ve Tüz, M. (2003). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Furkan Ofset.
  • Saiiari, A., Moslehi, M. and Valizadeh, R. (2011). Relationship between Emotional Intelligence and Burnout Syndrome in Sport Teachers of Secondary Schools. Procedia Social and Behavioral Sciences, (15), 1786-1791.
  • Söylemez, M. S. (2012). Duygusal Sermaye. Ankara: Final Yayıncılık.
  • Suran, B. G. and Sheridan, E. P. (1985). Management of Burnout: Training Psychologists in Professional Life Span Perspectives. Professional Psychology: Research and Practice, 16(6).
  • Sünter, A. T., Canbaz, S., Dabak, İ., Öz, H. ve Pekşen, Y. (2006). Pratisyen Hekimlerde Tükenmişlik İşe Bağlı Gerginlik ve İş Doyum Düzeyleri. Genel Tıp Dergisi, 16(1).
  • Sürgevil, O. (2014). Çalışma Hayatında Tükenmişlik Sendromu, Tükenmişlikle Mücadele Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şahin, S., Özgen, D., Özdemir, K. ve Ünsal, A. (2018). Bir Hastanede Çalışan Hemşirelerin Empati ve Tükenmişlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Konuralp Tıp Dergisi, 10 (3), 318-325
  • Taheri, H. M. and Rezayi, S. (2016). Study of Emotional Capital (Feelings of Happiness and Empowerment) and Its Role on The Development of Organizational Goals Pars Jame Jam Civil Company. Scinzer Journal of Humanities, 2(3), 16-19.
  • Thoits, P. A. (2004). Emotion Norms, Emotion Work, and Social Order, in Feelings and Emotions, S. R. Manstead, N. Frijda and A. Fischer (Eds.), 359-378. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Thomson, K. and Hecker, L. (2000). Value Adding Communication: Innovation in Employee Communication and Internal Marketing. Journal of Communication Management, 5(1), 48-58.
  • Turan, N., Kaya, H., Özsaban, A., Özdemir-Aydın, G., Özçelik, K. ve Güneş, E. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 27 (2), 119-132.
  • Tutcu, A. (2018). Duygusal Sermayenin İş ve Yaşam Doyumu Üzerine Etkisine İlişkin Duyuşsal İyilik Algısının Aracılık Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi SBE.
  • Tutcu, A. ve Çelik, M. (2018). Çalışanların Duygusal Sermayelerinin İş Doyumu Üzerine Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (55), 868-880.
  • Ünal, A. ve Önal, M. (2015). Eğitim İşgörenlerinin Duygusal Zekâları İle Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. OPUS Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 5(8), 133-154.
  • Xu, Z. and Jiménez, F. R. (2016). Emotional Capital: The Missing Link between Social Media Usage and Customer Relationship Performance, in Let’s Get Engaged! Crossing The Threshold of Marketing’s Engagement Era, 859-860. Springer International Publishing.
  • Zembylas, M. (2007). Emotional Capital and Education: Theoretical Insights from Bourdieu. British Journal of Educational Studies, 55(4), 443-463.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alper Tutcu 0000-0003-0430-3693

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Kabul Tarihi 2 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Tutcu, A. (2020). Çalışma Hayatında Duygusal Sermaye ve Tükenmişlik İlişkisi: Gaziantep İlindeki Belediye Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4(3), 713-729. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.651254

Cited By

Validity and Reliability Study of the Emotional Capital Scale
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
https://doi.org/10.17153/oguiibf.959993