Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Theoretical Study on Turkish Social Character

Yıl 2020, , 1 - 23, 31.01.2020
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.652459

Öz

Social character is a common value and form of understanding of people who lives in a society transferred from their own culture to their personalities by learning and interaction. Turkish social character, which is the form of Turkish culture in the mind, shows itself in relations and way of doing business. In this study, Turkish social character in management-culture relationship, which has not been studied in details till today, has been analyzed. Specifically, the attributes of Turkish social character that have restraining effect on managerial and social development processes are examined.

Kaynakça

  • Baltaş, Acar. (2005). Ekip Çalışması ve Liderlik, 6. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Bozkurt, Fuat. (2014). Türk İmgesi Tuttum Aynayı Yüzüme, Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Chelarıu, Cristian, Thomas G. Brashear, Talai Osmonbekov ve Adriana Zaıt. (2008). “Entrepreneurial Propensity in a Transition Economy: Exploring Micro-Level and Meso-Level Cultural Antecedents.” Journal of Business and Industrial Marketing 23/6, 405-415.
  • Duralı, Ş. Teoman. (2018). Omurgasızlaştırılmış Türklük, 7 Baskı, Dergâh Yayınları, İstanbul.
  • Ergin, Muharrem. (2013). Orhun Abideleri, Hisar Yayınları, İstanbul.
  • Ergin, Osman. (1977). Türkiye Maarif Tarihi Cilt. 4, Eser Matbaası, İstanbul.
  • Ergun, Doğan. (2000) Kimlikler Kıskacında Ulusal Kişilik, İmge Yayınevi, Ankara.
  • Fazlıoğlu, İhsan. (2017). Kendini Bulmak, 5. Baskı, Papersense Yayınları, İstanbul.
  • Fromm, Eric. (1995). Çağımızın Özgürlük Sorunu, 3. Baskı, Çeviren: Bozkurt Güvenç, Gündoğan Yayınları, İstanbul.
  • Göka, Erol. (2006). Türk Grup Davranışı, Aşina Kitaplar, Ankara.
  • Göka, Erol. (2008). Türklerin Psikolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Göka, Erol. (2009). Türklerde Liderlik ve Fanatizm, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Göka, Erol. (2010). Türk’ün Göçebe Ruhu, 2. Baskı, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Güneş, Serkan. (2010). “Türk Zekâsı ve Girişimcilik”, Journal of World of Turks, Vol. 2, No. 3, 256-277.
  • Güriz, Adnan. (2008). Atasözleri ve Halk Deyimleri Işığında Türk İnsanı, 2. Baskı, Phoenix Yayınları, Ankara.
  • Güvenç, Bozkurt. (1997). Türk Kimliği, 5. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Hofstede, Geert. Robert R. McCrae. (2004). “Personality and Culture Revisited: Linking Traits and Dimensions of Culture.” Cross-Cultural Research, Vol. 38 No. 1, February, 52-88.
  • Hotham, David. (2000). Türkler 2, Çeviren: Mehmet Ali Kayabai, Yenigün Haber Ajansı Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
  • İnceoğlu, Metin. (2004). Tutum, Algı ve İletişim, Elips Kitap, Ankara.
  • Jean, François Dortier. (2009). “Kültürelcilik: Kişilik Kültür Tarafından Oluşturulmuştur”, Journet, Nıcolas. Editör. Evrenselden Özele Kültür, Çeviren: Yümni Sezen, İz Yayınları, İstanbul.
  • Kartarı, Asker. (2014). Kültür, Farklılık ve İletişim Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Katz, Lothar. (2017). “Negotiating International Business Turkey.”, 1-10. http://www.leadershipcrossroads.com/mat/cou/Turkey.pdf, (19. 08. 2019 tarihinde erişilmiştir).
  • Kutlu, Mustafa. ( 2009). Huzursuz Bacak, 4. Baskı, Dergâh Yayınları, İstanbul.
  • Mikusch, Dagobert Von. (2000). Gazi Mustafa Kemal, Asya ile Avrupa Arasındaki Adam, Çeviri: Esat Nermi Erendor, Cumhuriyet Gazetesi Yayınları, C. 2 ve 4, İstanbul.
  • Ortaylı, İlber. (2007). Tarihin Sınırlarına Yolculuk, 12. Baskı, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Rubın, Barry. (1989). Istanbul Intrıgues, McGraw Hıll Publıshıng Company, New York.
  • Roux, Jean Paul. (1991).Türklerin Tarihi, Büyük Okyanus’tan Akdeniz’e İki Bin Yıl, Çeviren: Galip Üstün, 3. Baskı, Milliyet Yayınları, İstanbul.
  • Sargut, Selami. A. (2015). Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim, 4. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
  • Sayar, Kemal. (2008). Merhamet, 2. Baskı, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Sığrı, Ünsal ve Mehmet Tığlı. (2006). “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi.” Marmara Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, C: 21, S: 1, 327-342.
  • Tahir, Kemal. (1969 a). Göl İnsanları, Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • Tahir, Kemal. (1969 b). Esir Şehrin İnsanları, Sander Yayınları, İstanbul.
  • Tahir, Kemal. (1977). Bir Mülkiyet Kalesi, 2. Cilt, Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • Tahir, Kemal. (2018). Yorgun Savaşçı, 11. Baskı, İthaki Yayınları, İstanbul.
  • Tekinalp, Şermin. (2015). Aynadaki Türkler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Tezcan, Mahmut. (1997). Türk Kişiliği ve Kültür Kişilik İlişkileri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Toktamışoğlu, Murat. (2004). Kot Pantolonlu Yönetici, 6. Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • Türkdoğan, Orhan. (1996). Değişme Kültür ve Sosyal Çözülme, Birleşik Yayıncılık, İstanbul.
  • Ülgener, Sabri F. (2006). Zihniyet ve Din-İslam, Tasavvuf ve Çözülme Devri İktisat Ahlakı, Derin Yayınları, İstanbul.
  • Ülsever, Cüneyt. (2005). XXI. Yüzyılda İnsan Yönetimi, 3. Baskı, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Vassaf, Gündüz. (2008). Türkiye Sen Kimsin?, 3. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Vassaf, Gündüz. “Türkiye’nin Kompleksleri”, (11 Eylül 2011), Radikal Gazetesi, s. 9.
  • Villers, James. (2007). Türkiye ve Türkler, Çeviren: Neşe Olcaytu, Hit Kitap, İstanbul.

Türk Sosyal Karakteri Üzerine Kuramsal Bir Çalışma

Yıl 2020, , 1 - 23, 31.01.2020
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.652459

Öz

Sosyal Karakter, bir toplumda yaşayan insanların öğrenme ve etkileşim yoluyla kendi kültürlerinden kişiliklerine aktardıkları ortak değer ve anlayış biçimleridir. Türk kültürünün zihindeki biçimlenmesi olan Türk sosyal karakteri, toplumdaki ilişkiler ve iş yapış tarzlarında kendini göstermektedir. Bu çalışmada, yönetim-kültür ilişkisinde bugüne kadar detaylı çalışma yapılmamış olan ‘Türk sosyal karakteri” incelenmiştir. Özellikle Türk sosyal karakterinin, yönetim ve toplumsal gelişim süreçlerine frenleyici etkisi olan özellikleri irdelenmiştir.

Kaynakça

  • Baltaş, Acar. (2005). Ekip Çalışması ve Liderlik, 6. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Bozkurt, Fuat. (2014). Türk İmgesi Tuttum Aynayı Yüzüme, Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Chelarıu, Cristian, Thomas G. Brashear, Talai Osmonbekov ve Adriana Zaıt. (2008). “Entrepreneurial Propensity in a Transition Economy: Exploring Micro-Level and Meso-Level Cultural Antecedents.” Journal of Business and Industrial Marketing 23/6, 405-415.
  • Duralı, Ş. Teoman. (2018). Omurgasızlaştırılmış Türklük, 7 Baskı, Dergâh Yayınları, İstanbul.
  • Ergin, Muharrem. (2013). Orhun Abideleri, Hisar Yayınları, İstanbul.
  • Ergin, Osman. (1977). Türkiye Maarif Tarihi Cilt. 4, Eser Matbaası, İstanbul.
  • Ergun, Doğan. (2000) Kimlikler Kıskacında Ulusal Kişilik, İmge Yayınevi, Ankara.
  • Fazlıoğlu, İhsan. (2017). Kendini Bulmak, 5. Baskı, Papersense Yayınları, İstanbul.
  • Fromm, Eric. (1995). Çağımızın Özgürlük Sorunu, 3. Baskı, Çeviren: Bozkurt Güvenç, Gündoğan Yayınları, İstanbul.
  • Göka, Erol. (2006). Türk Grup Davranışı, Aşina Kitaplar, Ankara.
  • Göka, Erol. (2008). Türklerin Psikolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Göka, Erol. (2009). Türklerde Liderlik ve Fanatizm, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Göka, Erol. (2010). Türk’ün Göçebe Ruhu, 2. Baskı, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Güneş, Serkan. (2010). “Türk Zekâsı ve Girişimcilik”, Journal of World of Turks, Vol. 2, No. 3, 256-277.
  • Güriz, Adnan. (2008). Atasözleri ve Halk Deyimleri Işığında Türk İnsanı, 2. Baskı, Phoenix Yayınları, Ankara.
  • Güvenç, Bozkurt. (1997). Türk Kimliği, 5. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Hofstede, Geert. Robert R. McCrae. (2004). “Personality and Culture Revisited: Linking Traits and Dimensions of Culture.” Cross-Cultural Research, Vol. 38 No. 1, February, 52-88.
  • Hotham, David. (2000). Türkler 2, Çeviren: Mehmet Ali Kayabai, Yenigün Haber Ajansı Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
  • İnceoğlu, Metin. (2004). Tutum, Algı ve İletişim, Elips Kitap, Ankara.
  • Jean, François Dortier. (2009). “Kültürelcilik: Kişilik Kültür Tarafından Oluşturulmuştur”, Journet, Nıcolas. Editör. Evrenselden Özele Kültür, Çeviren: Yümni Sezen, İz Yayınları, İstanbul.
  • Kartarı, Asker. (2014). Kültür, Farklılık ve İletişim Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Katz, Lothar. (2017). “Negotiating International Business Turkey.”, 1-10. http://www.leadershipcrossroads.com/mat/cou/Turkey.pdf, (19. 08. 2019 tarihinde erişilmiştir).
  • Kutlu, Mustafa. ( 2009). Huzursuz Bacak, 4. Baskı, Dergâh Yayınları, İstanbul.
  • Mikusch, Dagobert Von. (2000). Gazi Mustafa Kemal, Asya ile Avrupa Arasındaki Adam, Çeviri: Esat Nermi Erendor, Cumhuriyet Gazetesi Yayınları, C. 2 ve 4, İstanbul.
  • Ortaylı, İlber. (2007). Tarihin Sınırlarına Yolculuk, 12. Baskı, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Rubın, Barry. (1989). Istanbul Intrıgues, McGraw Hıll Publıshıng Company, New York.
  • Roux, Jean Paul. (1991).Türklerin Tarihi, Büyük Okyanus’tan Akdeniz’e İki Bin Yıl, Çeviren: Galip Üstün, 3. Baskı, Milliyet Yayınları, İstanbul.
  • Sargut, Selami. A. (2015). Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim, 4. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
  • Sayar, Kemal. (2008). Merhamet, 2. Baskı, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Sığrı, Ünsal ve Mehmet Tığlı. (2006). “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi.” Marmara Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, C: 21, S: 1, 327-342.
  • Tahir, Kemal. (1969 a). Göl İnsanları, Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • Tahir, Kemal. (1969 b). Esir Şehrin İnsanları, Sander Yayınları, İstanbul.
  • Tahir, Kemal. (1977). Bir Mülkiyet Kalesi, 2. Cilt, Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • Tahir, Kemal. (2018). Yorgun Savaşçı, 11. Baskı, İthaki Yayınları, İstanbul.
  • Tekinalp, Şermin. (2015). Aynadaki Türkler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Tezcan, Mahmut. (1997). Türk Kişiliği ve Kültür Kişilik İlişkileri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Toktamışoğlu, Murat. (2004). Kot Pantolonlu Yönetici, 6. Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • Türkdoğan, Orhan. (1996). Değişme Kültür ve Sosyal Çözülme, Birleşik Yayıncılık, İstanbul.
  • Ülgener, Sabri F. (2006). Zihniyet ve Din-İslam, Tasavvuf ve Çözülme Devri İktisat Ahlakı, Derin Yayınları, İstanbul.
  • Ülsever, Cüneyt. (2005). XXI. Yüzyılda İnsan Yönetimi, 3. Baskı, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Vassaf, Gündüz. (2008). Türkiye Sen Kimsin?, 3. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Vassaf, Gündüz. “Türkiye’nin Kompleksleri”, (11 Eylül 2011), Radikal Gazetesi, s. 9.
  • Villers, James. (2007). Türkiye ve Türkler, Çeviren: Neşe Olcaytu, Hit Kitap, İstanbul.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Zeyd Gerçik 0000-0003-4878-5014

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Kabul Tarihi 24 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Gerçik, İ. Z. (2020). Türk Sosyal Karakteri Üzerine Kuramsal Bir Çalışma. Alanya Akademik Bakış, 4(1), 1-23. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.652459