The purpose of this study is to research the low-paid newly graduated engineers perceive whom as the opposite party, how perceptions of the parties of psychological contract are formed and these engineers and their managers’ mutual expectations and obligations under the psychological contract. Accordingly, using qualitative research design, semi-structured interviews were held with 15 low-paid newly graduated engineers who were employed in different fields and 11 managers of them. As a result of the phenomenological analysis, it was determined that the low-paid newly graduated engineers and their managers have transactional and relational based differences in their perceptions of formation and content of the psychological contract.
Psychological Contract Formation of the Psychological Contract Employee Expectations Employer Expectations Phenomenological Research
Bu çalışmada, düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun mühendislerin psikolojik sözleşme kapsamında karşı taraf olarak kimi algıladıkları, tarafların psikolojik sözleşmeye dair algılarının nasıl oluştuğu ve psikolojik sözleşme kapsamındaki karşılıklı beklenti ve yükümlülüklere ilişkin düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun mühendisler ile yöneticilerinin bakış açıları araştırılmıştır. Bu doğrultuda nitel araştırma tasarımı kullanılarak, farklı alanlarda düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun 15 mühendis ve bu mühendislerin üstü konumundaki 11 yönetici ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan fenomenolojik analiz sonucunda, psikolojik sözleşmenin oluşumu ve kapsamına ilişkin düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun mühendisler ile yöneticilerinin işlemsel ve ilişkisel temelde farklı algılara sahip olduğu tespit edilmiştir.
Psikolojik Sözleşme Psikolojik Sözleşmenin Oluşumu Çalışan Beklentileri İşveren Beklentileri Fenomenolojik Araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |