Günümüzde rekabetin ve ürün çeşitliliğinin artması, işletmeler için; tüketici ve onun sergilediği davranışları daha da önemli hale getirmiştir. Tüketici, bu davranışlarında çeşitli kişi ve faktörlerden etkilenmektedir. Aile, arkadaş çevresi ve fikir liderleri bu etkileyicilerin başında gelmektedir. Son zamanlarda sosyal medya platformlarının kullanımının ve etkileyiciliğinin artması, tüketici davranışlarında bir fikir lideri olarak influencerları ön plana çıkarmıştır. Influencerlar; mal, hizmet ya da fikirlerle ilgili deneyimlerini tüketicilerle paylaşıp onları etkileyebilmektedirler. Çalışmada 500 kişiye kolayda örnekleme yöntemiyle online anket uygulanmış ve toplanan veriler analiz edilmiştir. Çalışmanın amacı, tüketici davranışında influencerların tüketiciler tarafından bir fikir lideri olarak görülüp görülmediğini tespit etmektir. Çalışmada sosyal medya kullanıcısı olan tüketicilerin influencerları bir fikir lideri olarak gördükleri ve bunun tüketicilerin yaş, eğitim, cinsiyet, gelir düzeyi gibi demografik özelliklerine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
At the present time, the increasing of competition and product range make consumers and their behaviours more important for businesses. The consumer is influenced by a variety of individuals and factors, primarily family, circle of friends, and opinion leaders in his or her behaviors. Recently, the increase in the use and impressiveness of social media platforms has brought influencers to the fore as opinion leaders in consumer behavior. Influencers able to affect consumers by sharing own experiences about goods, services and ideas. In this study, online survey was conducted to 500 participants with convenience sampling method and the collected data was analyzed. The aim of the study is to determine whether influencers are seen as opinion leaders by consumers in consumer behavior. In this study, it is extrapolated that consumers who are social media users consider influencers as an opinion leader and this consideration differs according to consumers demographic characteristics such as age, education, gender and income level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |