Corporate reputation is critical importance because of being the basic criteria for passenger safety in the aviation sector and, also the reason for stakeholders' preferences. Therefore, in this study, the concept of corporate reputation was discussed in the aviation sector, and corporate reputation was examined with the evaluations of stakeholders of an airline company in Indonesia. A quantitative field study was designed, 300 internal stakeholders and 320 external stakeholders were included in the research with a convenience sample, and the obtained data was analyzed with the SPSS program. As a result of the study, it is seen that both stakeholders have a collective perception of reputation for the airline company's corporate reputation, and also they perceive corporate reputation positively.
Corporate Reputation Stakeholders Indonesian Airlines Airline Sector Corporate Reputation Measurement
Kurumsal itibar özellikle havacılık sektöründe yolcu güvenliğinin ölçütlerinden biri olması nedeniyle kritik öneme sahiptir ve paydaş tercihlerinin de nedenidir. Bu çalışmada da kurumsal itibar kavramı havacılık sektöründe ele alınmış, Endonezya’daki bir havayolu kurumunun iç ve dış paydaşlarının değerlendirmeleri ile kurumsal itibar incelenmiştir. Nicel bir alan araştırması tasarlanarak 300 iç paydaş, 320 dış paydaş uygunluk örneklemi ile araştırmaya dâhil edilmiş ve elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; iç ve dış paydaşların havayolu kurumunun kurumsal itibarı için kolektif bir itibar algısına sahip olduğu ve her iki paydaş grubunun da kurumsal itibarı olumlu algıladığı görülmektedir.
Kurumsal İtibar Paydaş Endonezya Havayolu Havayolu Sektörü Kurumsal İtibar Ölçümü
Bu çalışma için Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 15.12.2021 tarihli ve 450 nolu kararınca etik kurul onayı alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |