Gerilla pazarlamanın pazarlama yeniliği algısına ve marka güvenine etkisi var mıdır? Bu sorunun yanında araştırma modelini oluştururken ve literatür araştırması sırasında pazarlama yeniliği algısının marka güvenine etkisinin olup olmadığı sorusu ortaya çıkmıştır. Çalışmada bu sorulara yanıt aranmıştır. Bu nedenle araştırmanın temel amacının yanı sıra bir alt amaç olarak, pazarlama yeniliği algısının marka güvenine etkisinin araştırılması da amaçlanmıştır. Araştırma amacı çerçevesinde nicel araştırma kurgusu ile belirlenen hedef kitle üzerinden çevrimiçi anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler öncelikle normallik testine tabi tutulmuş, ardından ölçeklere ilişkin güvenilirlik ve geçerlilik analizleri yapılmıştır. Araştırmada katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini tespit etmek için frekans ve yüzde dağılımlarından yararlanılmıştır, araştırma hipotezlerini test etmek için ise regresyon analizinden yararlanılmıştır, ayrıca araştırmada önerilen model çerçevesinde de aracılık etkisi test edilmiştir. Araştırmada gerilla pazarlamanın yenilikçi algısının tüketici davranışları üzerinde olumlu etkiler yarattığı, tüketici satın alma kararlarını etkilediği ve marka güvenini artırdığı görülmüştür. Ayrıca, pazarlama yeniliklerinin tüketici güveni ve algılanan değer üzerinde olumlu etkileri olduğu gözlenmiştir. Gerilla pazarlama kampanyalarının, pazarlama yeniliği aracılığıyla marka güvenine dolaylı etkisi olduğu, bu stratejilerin yenilikçi ve yaratıcı kampanyalarla tüketici güvenini artırdığı söylenebilir.
Gerilla Pazarlama Pazarlama Yeniliği Marka Güveni Tüketici Davranışları
Does guerrilla marketing influence perceptions of marketing innovation and brand trust? Alongside this question, the issue of whether perceptions of marketing innovation impact brand trust arose during the development of the research model and literature review. Thus, besides the main objective of the study, a secondary aim is to investigate the effect of marketing innovation perception on brand trust. To achieve these objectives, data were collected from a target audience using an online survey method within the framework of a quantitative research design. The collected data were first subjected to normality tests, followed by reliability and validity analyses of the scales. To determine the socio-demographic characteristics of the participants, frequency and percentage distributions were used, while regression analysis was employed to test the research hypotheses. Additionally, the mediating effect was tested within the proposed model framework. The study found that guerrilla marketing positively influences consumer perceptions of innovation, affects consumer purchasing decisions, and enhances brand trust. Additionally, marketing innovations were observed to have positive effects on consumer trust and perceived value. It can be stated that guerrilla marketing campaigns indirectly affect brand trust through marketing innovation, and these strategies enhance consumer trust with innovative and creative campaigns.
Guerrilla Marketing Marketing Innovation Brand Trust Consumer Behaviour
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tüketici Davranışı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |