Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Dalcroze Yaklaşımı ve Erken Çocukluk Müzik Eğitimi için Önerileri

Yıl 2024, , 57 - 69, 21.05.2024
https://doi.org/10.59320/alanyazin.1406430

Öz

Bu çalışma Dalcroze' un önerilerinden hareketle yaklaşımının anlaşılmasına ve erken çocukluk müzik eğitiminin zenginleştirilmesine yardımcı olacak önemli bilgiler sunmak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada öncelikle Emile Jaques-Dalcroze' un yaşamı ve Müzik eğitim yaklaşımından bahsedilmiş sonrasında da erken çocukluk döneminde müzik eğitiminin çocuğun tüm gelişim alanlarına yapmış olduğu katkıları yurt içi ve yurt dışı çalışmalarla desteklenerek açıklanmıştır. Son olarak da Emile Jaques- Dalcroze’ un 1931 yılında 3. Basımı yapılan "Rhythm, Music and Education" isimli kitabının "Music and The Child " bölümünde çocuklara yönelik müzik eğitimi konusunda öğretmenler ve ebeveynler için sunduğu öneriler alanda yapılan bilimsel yayınlarla desteklenerek açıklanmıştır. Bu çalışmanın odağında sadece Dalcroze' un yöntemiyle ilgili kuramsal bilgiler sunmanın dışında yaklaşımı ebeveyn ve öğretmenler için uygulanabilir eğitim önerileriyle daha anlaşılır kılmak yer almaktadır. Dalcroze' un önerilerinden hareketle, erken çocukluk müzik eğitimini zenginleştirmek ve eğitimcilere, öğretmenlere ve ebeveynlere pratik rehberlik sağlamak adına önemli bilgiler sunmaktadır. Dolayısıyla Emile Jaques-Dalcroze' un erken çocukluk müzik eğitimini içeren önerilerinin önemli bir rehberlik kaynağı olabileceği düşünülmektedir.

Etik Beyan

Yayın Etiği Beyanı Bu araştırmanın planlanmasından, uygulanmasına, verilerin toplanmasından verilerin analizine kadar olan tüm süreçte “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Bu araştırmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır. Bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Çatışma Beyanı Makalenin herhangi bir aşamasında maddi veya manevi çıkar sağlanmamıştır. “Araştırmanın yazarı olarak herhangi bir çıkar/çatışma beyanımın olmadığını ifade ederim”

Kaynakça

  • Abramson, R. M. (1980). Dalcroze-based improvisations. Music Educators Journal, 66(5), 62-68.
  • Aksan, M., & Gün, E. (2022). Okulöncesi dönem müzik eğitimi ve Dalcroze yaklaşımı. T. Yazıcı & K. D. Tankız (Edt.), Güzel sanatlarda güncel araştırmalar (ss. 20-36). Gece Kitaplığı.
  • Alperson, R. (1995). A qualitative study of Dalcroze eurhythmics classes for adults. ProQuest Dissertations & Theses Global. (ProQuest No: 304209850)
  • Anderson, W. T. (2012). The Dalcroze approach to music education: Theory and applications. General Music Today, 26(1), 27–33. https://doi.org/10.1177/1048371311428979
  • Arnold, K. D., & Subotnik, R. F. (1994). Lessons from contemporary longitudinal studies. Beyond Terman: Contemporary longitudinal studies of giftedness and talent, 437-451.
  • Barrett, J. S., Schachter, R. E., Gilbert, D., & Fuerst, M. (2022). Best practices for preschool music education: Supporting music-making throughout the day. Early Childhood Education Journal, 50(3), 385-397.
  • Berger, L. M. (1999). The effects of Dalcroze eurhythmies ınstruction on selected music competencies of third- and fifth-grade general music students (Unpublished doctoral dissertation). University of Minnesota.
  • Bloom, B.S. (1985). Developing talent in young people. Ballantine Books.
  • Bolduc, J., Gosselin, N., Chevrette, T., & Peretz, I. (2021). The impact of music training on inhibition control, phonological processing, and motor skills in kindergarteners: a randomized control trial. Early Child Development and Care, 191(12), 1886-1895.
  • Brandt, A., Gebrian, M., & Slevc, L. R. (2012). Music and early language acquisition. Frontiers in psychology, 3, 327. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2012.00327
  • Brody, V. A. (1953). The Role of body-awareness in the emergence of musical ability; ıts application to music education, the college basic music course, and critic teaching. Journal of Research in Music Education, 1(1), 21–29. Büyükgönenç Polat, B. (2018). Okul öncesi müzik eğitiminin önemi ve eğitim yöntemleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(7), 52-64.
  • Caldwell, T. (1993). A Dalcroze perspective on skills for learning. Music Educators Journal, 79(7), 27-29. https://doi.org/10.2307/3398612
  • Campbell, P. S. & Scott-Kassner, C. (2009). Music in Childhood: From Pre-school Through the Elementary Grades (3rd edn). Schirmer Books.
  • Campbell, P. S. & Scott-Kassner, C. (2002). Music in Childhood: From Preschool to the Elementary Grades (2nd edn). Schirmer Books.
  • Clarke, E. DeNora, T. & Vuoskoski, J. (2015). Music, empathy and cultural understanding. Physics of Life Reviews, 15, 61-88.
  • Coşkun, F. (2018). İzmir’deki Türk sanat müziği amatör korolarının insan yaşamındaki yeri, Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (12), 83-9.
  • Crumpler, S. E. (1982). The effect of Dalcroze eurhythmics on the melodic musical growth of first grade students. ProQuest Dissertations & Theses Global. (ProQuest No: 303242570)
  • Csikszentmihalyi, M., Rathunde, K., & Whalen, S. (1993). Talented teenagers: The roots of success and failure. University of Chicago Press.
  • Dalcroze Society of America. (2023). About Dalcroze. https://dalcrozeusa.org/about-dalcroze/the-dalcroze-practice
  • Daly, D. K. (2022). Creativity, autonomy and Dalcroze eurhythmics: An arts practice exploration. International Journal of Music Education, 40(1), 105-117.
  • Doxey, C., & Wright, C. (1990). An exploratory study of children’s music ability. Early Childhood Research Quarterly, 5(3), 425–440.
  • Eren, E. K. (2019). Emile Jaques-Dalcroze ve ritmik yöntemi. Eurasian Journal of Music and Dance, (14), 131-145.
  • Feierabend, J. M. (2019). Conversational Solfege. https://www.feierabendmusic.org/conversational-solfege
  • Findlay, E. (1995). Rhythm and movement: Applications of Dalcroze eurhythmics. Alfred Music.
  • Fiske, E. B. (Ed.). (1999). Champions of change: The impact of the arts on learning. Arts Education Partnership. https://play.google.com/books/reader?id=748JAQAAMAAJ&pg=GBS.PA4&hl=tr
  • Freeman, J. (2000). Children’s talent in fine art and music ‐ England. Roeper Review, 22(2), 98–101.
  • Gabrielsson, A. (2016). The relationship between musical structure and perceived expression. In S. Hallam, I.
  • Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford music psychology handbook (pp. 215-232). Oxford University Press.
  • Gerry, D., Unrau, A. & Trainor, L. J. (2012). Active music classes in infancy enhance musical, communicative and social development. Developmental Science, 15(3), 398-407.
  • Gow, G. C. (1915). Rhythm: The life of music. The Musical Quarterly, 1(4), 637–652.
  • Göncü, İ. Ö. (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarında müzikli dramatizasyon çalışmalarının incelenmesi. Fine Arts, 7(3), 226-234. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Greech, A. (2016). The Role of the Family in Supporting Learning. In S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford Music Psychology Handbook (pp. 493-507). Oxford University Press.
  • Greenhead, K., Habron, J. & Mathieu, L. (2016). Dalcroze Eurhythmics: Bridging the gap between the academic and the practical through creative teaching and learning. In Creative teaching for creative learning in higher music education (pp. 211-226). Routledge.
  • Hallam, S. (2010). The power of music: its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education, 28(3), 269–289.
  • Harrington, D. M., Chin, C. S. & Player, K. P. (2001, April). Self-reported benefits of involvement in extra-curricular artistic activities in adolescence. Poster presented at the biennial meeting of the Society for Research in Child Development in Minneapolis, MN.
  • Hetland, L. (2000). Learning to make music enhances spatial reasoning. The Journal of Aesthetic Education, 34, 179–238.
  • Hodges, D. A. (2016). Bodily responses to music. In S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford music psychology handbook (pp. 183-196). Oxford University Press.
  • Hodges, D., & Gruhn, W.(2012). Implications of neurosciences and brain research for music teaching and learning. In G. E. McPherson & G. F. Welch (Eds.), The Oxford handbook of music education (Vol. 1) (pp. 205-223). New York: Oxford.
  • Houlahan, M. & Tacka, P. (2015). Kodály in the fifty classroom: Developing the creative brain in the 21st century. Oxford University Press.
  • Jaques-Dalcroze, E. (1931). Rhythm, music, and education (3rd ed.). Translated by Harold F. Rubinstein. G. P. Putnam's Sons, The Knickerbocker Press.
  • Jaques-Dalcroze, E. (1912). The Eurhythmics of Jaques-Dalcroze. Introduction by Professor M. E. Sadler, Vice-Chancellor of the University of Leeds. Constable & Company Ltd.
  • Jentschke, S. (2016). The Relationship between music and language. In S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford music psychology handbook (pp. 343-355). Oxford University Press.
  • Johnson, M. D. (1993). Dalcroze Skills for All Teachers: The Jaques-Dalcroze approach can be a valuable addition to any music teacher’s method. Music Educators Journal, 79(8), 42-45.
  • Juntunen, M., & Hyvönen, L. (2004). Embodiment in musical knowing: How body movement facilitates learning within Dalcroze Eurhythmics. British Journal of Music Education, 21(2), 199-214.
  • Juntunen, M. L. (2020). Ways to enhance embodied learning in Dalcroze-inspired music education. International Journal of Music in Early Childhood, 15(1), 39–59.
  • Juslin, P. N. (2016). Emotional reactions to music. In S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford music psychology handbook (pp. 197-213). Oxford University Press.
  • Kaçmaz, D., & Çağlar, B. (2022). Koro müziği eğitimi ve özgüven kavramı üzerine kuramsal bir inceleme. Eurasian Journal of Music and Dance, (20), 163-176.
  • Kandır, A., & Türkoğlu, D. (2015). MEB 2013 Okul öncesi eğitim programı'nın müzikal becerilerin gelişimi yönünden değerlendirilmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal. 1(2), 339-350.
  • Karaol, E. (2013). Perküsyon destekli piyano ve müzik teorisi programı. Academic Sight/Akademik Bakış, 38. Lazdauskas, H. (1996). Music makes the school go'round. Young Children, 51(5), 22-23.
  • Linnavalli, T., Putkinen, V., Lipsanen, J., Huotilainen, M., & Tervaniemi, M. (2018). Music playschool enhances children’s linguistic skills. Scientific Reports, 8(1), 1-10.
  • Lorenzo, O., Herrera, L., Hernández-Candelas, M. & Badea, M. (2014). Influence of music training on language development. A longitudinal study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 128, 527-530.
  • Mead, V. H. (1996). More than mere movement dalcroze eurhythmics. Music Educators Journal, 82(4), 38–41.
  • Muhonen, S. (2014). Songcrafting: A teacher’s perspective of collaborative ınquiry and creation of classroom practice. International Journal of Music Education 32(2), 185–202. Orsmond, G. I., & Miller, L. K. (1999). Cognitive, Musical and Environmental Correlates of Early Music Instruction. Psychology of Music, 27(1), 18–37.
  • Özal, K. (2007). Dalcroze metodu. Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Özay, S. (2022). Dalcroze eurhythmics yaklaşımı. E., E., Kaya (Edt.), Müzik eğitiminde öğretim yaklaşım ve yöntemleri (ss. 7-16). Eğitim Yayınevi.
  • Özel, Y. (2018). Farklı enstrüman çalan müzisyenlerde vücut farkındalığı ve üst ekstremite fonksiyonlarının incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi.
  • Özeke, S. (2017). Erken çocukluk döneminde müzik eğitimi modeli ve çocuk gelişimi üzerindeki etkilerine bir örnek: Music Together® programı. İnsan Bilimleri Dergisi, 14(2), 1035–1044.
  • Özkale, B. (2010). Ritim çalışmalarının altı yaş çocuklarının bilişsel becerilerine etkisi [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özmenteş, G. (2007). Müzikte beden-zihin ilişkisi. ICANAS 38, Uluslararası Kuzey Asya ve Afrika Çalışmaları Kongresi (ss.627-647). Ankara, Türkiye.
  • Özmenteş, G. (2021). Jacques-Dalcroze yöntemi’nin zaman ötesi eğitimsel ve kültürel bileşenleri: Hermenötik bir bakış. N. Kalyoncu (Edt.), Müzik eğitiminde çok bileşenli pedagojik yaklaşımlar ve öğretme-öğrenme yaklaşımları (ss. 79-113). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Özmenteş G, & Bilen S. (2005). Dalcroze Eurhythmics öğretiminin müziksel beceriler, müzik dersine ilişkin tutumlar ve müzik yeteneğine ilişkin özgüven üzerindeki etkileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 87 - 102.
  • Peralta, L. (2018). Benefits of Music to the Brain. https://savethemusic/research/benefitstothebrain.org Piaget, J. (1962). Play, dreams, and ımitation in childhood. Norton Library.
  • Pitt, J. (2020). Communicating through musical play: combining speech and language therapy practices with those of early childhood music education – the SALTMusic approach. Music Education Research, 22(1), 68–86. https://doi.org/10.1080/14613808.2019.1703927
  • Radocy, R. E. & Boyle, J. D. (2012). Psychological foundation of music behavior (5th ed.). Charles C. Thomas.
  • Rickard, N. S., Vasquez, J. T., Murphy, F., Gill, A., & Toukhsati, S. R. (2010). Benefits of a classroom based instrumental music program on verbal memory of primary school children: a longitudinal study. Australian Journal of Music Education, 1, 36-47.
  • Roach, D. W. (1980). Dalcroze eurhythmics: Active musicianship training. American Music Teacher, 29(3), 42–44.
  • Ruokonen, I., Tervaniemi, M. & Reunamo, J. (2021). The significance of music in early childhood education and care of toddlers in Finland: An extensive observational study. Music Education Research, 23(5), 634-646.
  • Schellenberg, E. G. (2001). Music and nonmusical abilities. Annals of the New York Academy of Sciences, 930(1), 355-371.
  • Seitz, J. A. (2005). Dalcroze, the body, movement and musicality. Psychol. Music, 33, 419–435.
  • Sloboda, J. A. & Howe, M. J. A. (1991). Biographical precursors of musical excellence: an interview study. Psychology of Music, 19(1), 3–21.
  • Sloboda, J. A., Davidson, J. W., Howe, M. J., & Murphy, P. (2000). Is everyone musical. Learners, learning and assessment, 46-57.
  • Thomsen, K. M. (2011). Hearing is believing. Music Educators Journal, 98(2), 69–76.
  • Tunçeli, H. İ., & Zembat, R. (2017). Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi ve önemi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 1-12.
  • Tunçer, D. Ö., & Doğrusöz, N. (2013). 36-72 aylık çocuklar ile Dalcroze yaklaşımı: Oyun örnekleri. Akademik Bakış Dergisi, 36, 1-20.
  • Türkmen, E. F. (2016). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Wang, D. P. C. (2008). The quantifying analysis of effectiveness of music learning through the dalcroze musical method. US-China Education Review, 5(9), 32-41.
  • Wilson, F. R. (1986). Tone Deaf and All Thumbs? Viking Press. Dalcroze Society of America. (2023). About Dalcroze. https://dalcrozeusa.org/about-dalcroze/the-dalcroze-practice

Dalcroze Approach and Recommendations for Early Childhood Music Education

Yıl 2024, , 57 - 69, 21.05.2024
https://doi.org/10.59320/alanyazin.1406430

Öz

This study has been prepared with the aim of providing essential information to enhance the understanding of Dalcroze's approach and enrich early childhood music education based on his recommendations. The study begins by discussing the life of Emile Jaques-Dalcroze and his approach to music education. Subsequently, the contributions of music education in early childhood to various developmental domains of the child are elucidated, supported by both domestic and international studies. Finally, the recommendations for music education for children presented by Emile Jaques-Dalcroze in the "Music and The Child" section of his book "Rhythm, Music and Education," which was published in its third edition in 1931, are explained with the support of scientific publications in the field.
Beyond providing theoretical information solely related to Dalcroze's method, the focus of this study is to make the approach more understandable for parents and teachers by offering practical educational suggestions. Building upon Dalcroze's recommendations, the study aims to provide important insights to enrich early childhood music education and offer practical guidance to educators, teachers, and parents. Therefore, it is considered that Emile Jaques-Dalcroze's recommendations on early childhood music education could serve as a significant source of guidance.

Kaynakça

  • Abramson, R. M. (1980). Dalcroze-based improvisations. Music Educators Journal, 66(5), 62-68.
  • Aksan, M., & Gün, E. (2022). Okulöncesi dönem müzik eğitimi ve Dalcroze yaklaşımı. T. Yazıcı & K. D. Tankız (Edt.), Güzel sanatlarda güncel araştırmalar (ss. 20-36). Gece Kitaplığı.
  • Alperson, R. (1995). A qualitative study of Dalcroze eurhythmics classes for adults. ProQuest Dissertations & Theses Global. (ProQuest No: 304209850)
  • Anderson, W. T. (2012). The Dalcroze approach to music education: Theory and applications. General Music Today, 26(1), 27–33. https://doi.org/10.1177/1048371311428979
  • Arnold, K. D., & Subotnik, R. F. (1994). Lessons from contemporary longitudinal studies. Beyond Terman: Contemporary longitudinal studies of giftedness and talent, 437-451.
  • Barrett, J. S., Schachter, R. E., Gilbert, D., & Fuerst, M. (2022). Best practices for preschool music education: Supporting music-making throughout the day. Early Childhood Education Journal, 50(3), 385-397.
  • Berger, L. M. (1999). The effects of Dalcroze eurhythmies ınstruction on selected music competencies of third- and fifth-grade general music students (Unpublished doctoral dissertation). University of Minnesota.
  • Bloom, B.S. (1985). Developing talent in young people. Ballantine Books.
  • Bolduc, J., Gosselin, N., Chevrette, T., & Peretz, I. (2021). The impact of music training on inhibition control, phonological processing, and motor skills in kindergarteners: a randomized control trial. Early Child Development and Care, 191(12), 1886-1895.
  • Brandt, A., Gebrian, M., & Slevc, L. R. (2012). Music and early language acquisition. Frontiers in psychology, 3, 327. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2012.00327
  • Brody, V. A. (1953). The Role of body-awareness in the emergence of musical ability; ıts application to music education, the college basic music course, and critic teaching. Journal of Research in Music Education, 1(1), 21–29. Büyükgönenç Polat, B. (2018). Okul öncesi müzik eğitiminin önemi ve eğitim yöntemleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(7), 52-64.
  • Caldwell, T. (1993). A Dalcroze perspective on skills for learning. Music Educators Journal, 79(7), 27-29. https://doi.org/10.2307/3398612
  • Campbell, P. S. & Scott-Kassner, C. (2009). Music in Childhood: From Pre-school Through the Elementary Grades (3rd edn). Schirmer Books.
  • Campbell, P. S. & Scott-Kassner, C. (2002). Music in Childhood: From Preschool to the Elementary Grades (2nd edn). Schirmer Books.
  • Clarke, E. DeNora, T. & Vuoskoski, J. (2015). Music, empathy and cultural understanding. Physics of Life Reviews, 15, 61-88.
  • Coşkun, F. (2018). İzmir’deki Türk sanat müziği amatör korolarının insan yaşamındaki yeri, Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (12), 83-9.
  • Crumpler, S. E. (1982). The effect of Dalcroze eurhythmics on the melodic musical growth of first grade students. ProQuest Dissertations & Theses Global. (ProQuest No: 303242570)
  • Csikszentmihalyi, M., Rathunde, K., & Whalen, S. (1993). Talented teenagers: The roots of success and failure. University of Chicago Press.
  • Dalcroze Society of America. (2023). About Dalcroze. https://dalcrozeusa.org/about-dalcroze/the-dalcroze-practice
  • Daly, D. K. (2022). Creativity, autonomy and Dalcroze eurhythmics: An arts practice exploration. International Journal of Music Education, 40(1), 105-117.
  • Doxey, C., & Wright, C. (1990). An exploratory study of children’s music ability. Early Childhood Research Quarterly, 5(3), 425–440.
  • Eren, E. K. (2019). Emile Jaques-Dalcroze ve ritmik yöntemi. Eurasian Journal of Music and Dance, (14), 131-145.
  • Feierabend, J. M. (2019). Conversational Solfege. https://www.feierabendmusic.org/conversational-solfege
  • Findlay, E. (1995). Rhythm and movement: Applications of Dalcroze eurhythmics. Alfred Music.
  • Fiske, E. B. (Ed.). (1999). Champions of change: The impact of the arts on learning. Arts Education Partnership. https://play.google.com/books/reader?id=748JAQAAMAAJ&pg=GBS.PA4&hl=tr
  • Freeman, J. (2000). Children’s talent in fine art and music ‐ England. Roeper Review, 22(2), 98–101.
  • Gabrielsson, A. (2016). The relationship between musical structure and perceived expression. In S. Hallam, I.
  • Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford music psychology handbook (pp. 215-232). Oxford University Press.
  • Gerry, D., Unrau, A. & Trainor, L. J. (2012). Active music classes in infancy enhance musical, communicative and social development. Developmental Science, 15(3), 398-407.
  • Gow, G. C. (1915). Rhythm: The life of music. The Musical Quarterly, 1(4), 637–652.
  • Göncü, İ. Ö. (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarında müzikli dramatizasyon çalışmalarının incelenmesi. Fine Arts, 7(3), 226-234. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Greech, A. (2016). The Role of the Family in Supporting Learning. In S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford Music Psychology Handbook (pp. 493-507). Oxford University Press.
  • Greenhead, K., Habron, J. & Mathieu, L. (2016). Dalcroze Eurhythmics: Bridging the gap between the academic and the practical through creative teaching and learning. In Creative teaching for creative learning in higher music education (pp. 211-226). Routledge.
  • Hallam, S. (2010). The power of music: its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education, 28(3), 269–289.
  • Harrington, D. M., Chin, C. S. & Player, K. P. (2001, April). Self-reported benefits of involvement in extra-curricular artistic activities in adolescence. Poster presented at the biennial meeting of the Society for Research in Child Development in Minneapolis, MN.
  • Hetland, L. (2000). Learning to make music enhances spatial reasoning. The Journal of Aesthetic Education, 34, 179–238.
  • Hodges, D. A. (2016). Bodily responses to music. In S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford music psychology handbook (pp. 183-196). Oxford University Press.
  • Hodges, D., & Gruhn, W.(2012). Implications of neurosciences and brain research for music teaching and learning. In G. E. McPherson & G. F. Welch (Eds.), The Oxford handbook of music education (Vol. 1) (pp. 205-223). New York: Oxford.
  • Houlahan, M. & Tacka, P. (2015). Kodály in the fifty classroom: Developing the creative brain in the 21st century. Oxford University Press.
  • Jaques-Dalcroze, E. (1931). Rhythm, music, and education (3rd ed.). Translated by Harold F. Rubinstein. G. P. Putnam's Sons, The Knickerbocker Press.
  • Jaques-Dalcroze, E. (1912). The Eurhythmics of Jaques-Dalcroze. Introduction by Professor M. E. Sadler, Vice-Chancellor of the University of Leeds. Constable & Company Ltd.
  • Jentschke, S. (2016). The Relationship between music and language. In S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford music psychology handbook (pp. 343-355). Oxford University Press.
  • Johnson, M. D. (1993). Dalcroze Skills for All Teachers: The Jaques-Dalcroze approach can be a valuable addition to any music teacher’s method. Music Educators Journal, 79(8), 42-45.
  • Juntunen, M., & Hyvönen, L. (2004). Embodiment in musical knowing: How body movement facilitates learning within Dalcroze Eurhythmics. British Journal of Music Education, 21(2), 199-214.
  • Juntunen, M. L. (2020). Ways to enhance embodied learning in Dalcroze-inspired music education. International Journal of Music in Early Childhood, 15(1), 39–59.
  • Juslin, P. N. (2016). Emotional reactions to music. In S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut (Eds.), Oxford music psychology handbook (pp. 197-213). Oxford University Press.
  • Kaçmaz, D., & Çağlar, B. (2022). Koro müziği eğitimi ve özgüven kavramı üzerine kuramsal bir inceleme. Eurasian Journal of Music and Dance, (20), 163-176.
  • Kandır, A., & Türkoğlu, D. (2015). MEB 2013 Okul öncesi eğitim programı'nın müzikal becerilerin gelişimi yönünden değerlendirilmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal. 1(2), 339-350.
  • Karaol, E. (2013). Perküsyon destekli piyano ve müzik teorisi programı. Academic Sight/Akademik Bakış, 38. Lazdauskas, H. (1996). Music makes the school go'round. Young Children, 51(5), 22-23.
  • Linnavalli, T., Putkinen, V., Lipsanen, J., Huotilainen, M., & Tervaniemi, M. (2018). Music playschool enhances children’s linguistic skills. Scientific Reports, 8(1), 1-10.
  • Lorenzo, O., Herrera, L., Hernández-Candelas, M. & Badea, M. (2014). Influence of music training on language development. A longitudinal study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 128, 527-530.
  • Mead, V. H. (1996). More than mere movement dalcroze eurhythmics. Music Educators Journal, 82(4), 38–41.
  • Muhonen, S. (2014). Songcrafting: A teacher’s perspective of collaborative ınquiry and creation of classroom practice. International Journal of Music Education 32(2), 185–202. Orsmond, G. I., & Miller, L. K. (1999). Cognitive, Musical and Environmental Correlates of Early Music Instruction. Psychology of Music, 27(1), 18–37.
  • Özal, K. (2007). Dalcroze metodu. Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Özay, S. (2022). Dalcroze eurhythmics yaklaşımı. E., E., Kaya (Edt.), Müzik eğitiminde öğretim yaklaşım ve yöntemleri (ss. 7-16). Eğitim Yayınevi.
  • Özel, Y. (2018). Farklı enstrüman çalan müzisyenlerde vücut farkındalığı ve üst ekstremite fonksiyonlarının incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi.
  • Özeke, S. (2017). Erken çocukluk döneminde müzik eğitimi modeli ve çocuk gelişimi üzerindeki etkilerine bir örnek: Music Together® programı. İnsan Bilimleri Dergisi, 14(2), 1035–1044.
  • Özkale, B. (2010). Ritim çalışmalarının altı yaş çocuklarının bilişsel becerilerine etkisi [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özmenteş, G. (2007). Müzikte beden-zihin ilişkisi. ICANAS 38, Uluslararası Kuzey Asya ve Afrika Çalışmaları Kongresi (ss.627-647). Ankara, Türkiye.
  • Özmenteş, G. (2021). Jacques-Dalcroze yöntemi’nin zaman ötesi eğitimsel ve kültürel bileşenleri: Hermenötik bir bakış. N. Kalyoncu (Edt.), Müzik eğitiminde çok bileşenli pedagojik yaklaşımlar ve öğretme-öğrenme yaklaşımları (ss. 79-113). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Özmenteş G, & Bilen S. (2005). Dalcroze Eurhythmics öğretiminin müziksel beceriler, müzik dersine ilişkin tutumlar ve müzik yeteneğine ilişkin özgüven üzerindeki etkileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 87 - 102.
  • Peralta, L. (2018). Benefits of Music to the Brain. https://savethemusic/research/benefitstothebrain.org Piaget, J. (1962). Play, dreams, and ımitation in childhood. Norton Library.
  • Pitt, J. (2020). Communicating through musical play: combining speech and language therapy practices with those of early childhood music education – the SALTMusic approach. Music Education Research, 22(1), 68–86. https://doi.org/10.1080/14613808.2019.1703927
  • Radocy, R. E. & Boyle, J. D. (2012). Psychological foundation of music behavior (5th ed.). Charles C. Thomas.
  • Rickard, N. S., Vasquez, J. T., Murphy, F., Gill, A., & Toukhsati, S. R. (2010). Benefits of a classroom based instrumental music program on verbal memory of primary school children: a longitudinal study. Australian Journal of Music Education, 1, 36-47.
  • Roach, D. W. (1980). Dalcroze eurhythmics: Active musicianship training. American Music Teacher, 29(3), 42–44.
  • Ruokonen, I., Tervaniemi, M. & Reunamo, J. (2021). The significance of music in early childhood education and care of toddlers in Finland: An extensive observational study. Music Education Research, 23(5), 634-646.
  • Schellenberg, E. G. (2001). Music and nonmusical abilities. Annals of the New York Academy of Sciences, 930(1), 355-371.
  • Seitz, J. A. (2005). Dalcroze, the body, movement and musicality. Psychol. Music, 33, 419–435.
  • Sloboda, J. A. & Howe, M. J. A. (1991). Biographical precursors of musical excellence: an interview study. Psychology of Music, 19(1), 3–21.
  • Sloboda, J. A., Davidson, J. W., Howe, M. J., & Murphy, P. (2000). Is everyone musical. Learners, learning and assessment, 46-57.
  • Thomsen, K. M. (2011). Hearing is believing. Music Educators Journal, 98(2), 69–76.
  • Tunçeli, H. İ., & Zembat, R. (2017). Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi ve önemi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 1-12.
  • Tunçer, D. Ö., & Doğrusöz, N. (2013). 36-72 aylık çocuklar ile Dalcroze yaklaşımı: Oyun örnekleri. Akademik Bakış Dergisi, 36, 1-20.
  • Türkmen, E. F. (2016). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Wang, D. P. C. (2008). The quantifying analysis of effectiveness of music learning through the dalcroze musical method. US-China Education Review, 5(9), 32-41.
  • Wilson, F. R. (1986). Tone Deaf and All Thumbs? Viking Press. Dalcroze Society of America. (2023). About Dalcroze. https://dalcrozeusa.org/about-dalcroze/the-dalcroze-practice
Toplam 77 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat Eğitimi (Diğer)
Bölüm Derleme Makelesi
Yazarlar

Yunus Yapalı 0000-0003-4225-9005

Yayımlanma Tarihi 21 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2023
Kabul Tarihi 6 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Yapalı, Y. (2024). Dalcroze Yaklaşımı ve Erken Çocukluk Müzik Eğitimi için Önerileri. Alanyazın, 5(1), 57-69. https://doi.org/10.59320/alanyazin.1406430