The Metaverse is a 3D virtual world where daily activities and economic life are carried out through an avatar representing one's identity. This study, conducted using a literature review and document analysis method, aims to explain the concept of the Metaverse and its reflections on educational environments. The results show that Metaverse environments enable interactive and personalized educational experiences, offering students the potential to receive hands-on training in an online environment. However, educational environments utilizing the Metaverse must be designed by engineers with pedagogical expertise and educational technologists, taking into account the seven layers of the Metaverse consideration when planning. As a result, it has been revealed that Metaverse can make a great contribution to education, but careful planning is required.
Metaverse education with Metaverse virtual reality educational technologies
Metaverse kişinin benliğini temsil eden bir avatar aracılığıyla günlük aktivitelerin ve ekonomik yaşamın sürdürüldüğü 3D sanal bir dünyadır. Bu çalışma metaverse kavramını ve metaverse ortamlarının eğitim ortamlarına yansımalarını açıklamak amacıyla literatür tarama doküman analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Metaverse ortamlarının etkileşimli ve bireyselleştirilmiş eğitim deneyimlerine olanak sağladığını ve çevrim içi ortamda öğrencinin uygulamalı eğitim alabilme potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, metaverse ile eğitim ortamlarının pedagojik formasyona sahip mühendisler ve eğitim teknologları tarafından tasarlanması ve planlanırken Metaverse’ün yedi katmanının dikkate alınması gerekmektedir. Sonuç olarak, Metaverse'ün eğitime büyük katkısının olabileceği ancak dikkatli bir planlamanın olması gerektiği ortaya çıkmıştır.
Metaverse Metaverse ile eğitim sanal gerçeklik eğitim teknolojileri teknoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
Bölüm | Sistematik Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |