COVID-19 PANDEMİSİNDE OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİMİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Yıl 2021,
Cilt: 2 Sayı: 1, 8 - 17, 30.05.2021
Fadime Akın
,
Nurcihan Aslan
Öz
Dünya ve ülkemiz genelinde meydana gelen COVID-19 pandemisi nedeniyle uzaktan eğitime geçilmesi, son dönemde artan teknoloji kullanımı bizleri uzun yıllardır araştırmalara konu olan teknoloji kullanımının olumsuz etkileriyle baş başa bırakmıştır. Okul öncesi dönemdeki öğrencilerin eğitimlerini online olarak sürdürmeleri çeşitli endişeler yaratmakta ve bu durum etkili uzaktan eğitim planlamasını gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda okul öncesi dönemde uzaktan eğitim, öğretmenin rehberlik rolü ve aile katılımı çerçevesinde, çocuk merkezli olarak kurgulanmıştır. Bir eylem araştırması olarak yürütülen araştırmanın çalışma grubunu dokuz öğrenci ve velisi oluşturmaktadır. Yapılan çalışma ile öğretmen-aile iletişimi sürekliliği sağlanarak öğrencilerin uzaktan eğitime maksimum katılımı sağlanmıştır.
Kaynakça
- Ahmad, M., Karim, A. A., Din, R., & Albakri, I. S. M. A. (2013). Assessing ICT competencies among postgraduate students based on the 21st century ICT competency model. Asian Social Science, 9(16), 32-39.
- Akkoyunlu, B. & Bardakcı, S, (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. Yüksek Öğretim Kalite Kurulu, https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/#gecici-bir-cozum-olarak-acil-uzaktan-ogretim-emergency-remote-teaching-auo-ert. Erişim tarihi 15 Aralık 2020.
- Akoğlu, G. & Karaaslan, T. (2020) Covid-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
- Anderson, T. (2003). Getting the mix right again: an updated and theoretical rationale for interaction. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 4(2), 1-14. https://doi.org/10.19173/irrodl.v4i2.149
- Anderson, T. (2009, June). The dance of technology and pedagogy in self-paced distance education. Paper presented at the 17th ICDE World Congress. Maastricht, The Netherlands. https://auspace.athabascau.ca/handle/2149/2210
- Ayseli, Y. I., Aytekin, N., Buyukkayhan, D., Aslan, I., & Ayseli, M. T. (2020). Food policy, nutrition and nutraceuticals in the prevention and management of COVID-19: Advice for healthcare professionals. Trends in Food Science & Technology, 105, 186-199. https://doi.org/10.1016/j.tifs.2020.09.001
- Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- Beaty, Janice J. (2000). Skills for preschool teachers. Upper Saddle River, N.J.: Merrill.
- Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
- Çamlıbel, Ö. (2010) Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi – Journal of Social Sciences, 1(20), 25.
- Eliason, C. Ve Jenkins, L.(2003). A practical guide to early childhood curriculum. Uppe Saddle River, N.J.: Merrill.
- Gürşimşek, I. (2003) Okulöncesi eğitime aile katılımı ve psiko-sosyal gelişim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 125–144.
- Kaya, M., Genç, M., Kaya, B. & Pehlivan, E. (2007). Tıp fakültesi ve sağlık yüksek okulu öğrencilerinde depresif belirti yaygınlığı. stresle başa çıkma tarzları ve etkileyen faktörler. Türk Pediatri Dergisi, 18(2), 137–146.
- Ludgate, S. (2016). Pre-school children’s experiences with touchscreen technology: early survey findings. Journal of Studies in Practice and Culture in Education, 1(1), 1-12. http://journals.bcu.ac.uk/index.php/practices-education/article/view/10/13
- Morrison, G.S. (2003). Fundamentals of early childhood education. Upper Saddle River; New Jersey, Columbus, Ohio.
- Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. & Razak Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5, 227–247. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0051
- O'Brien, R. (2003). An overview of the methodological approach of action resaerch. (On-line). http://www.wb.net/robrien/papers/ artinal.html
Özer, S. (2020). Korona virüs nasıl bulaşır? E-koronafobi. https://npistanbul.com/koronavirus/corona-virus-nasil-bulasir . Erişim tarihi 20 Aralık 2020.
- Pagani, L. S., Fitzpatrick, C., Barnett, T. A., & Dubow, E. (2010). Prospective associations between early childhood television exposure and academic, psychosocial, and physical well-being by middle childhood. Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, 164(5), 425-431.
- Sirer, E. (2020). Eğitimin ekran üzerinden teknolojik dönüşümünde pandemi döneminin etkisi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1987-2018. DOI: 10.26466/opus.777215
- Van Laar, E., Van Deursen, A. J., Van Dijk, J. A., & De Haan, J. (2017). The relation between 21st-century skills and digital skills: a systematic literature review. Computers in Human Behavior, 72, 577-588.
- WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic. World Health Organization. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
DISTANCE EDUCATION OF PRE-SCHOOL STUDENTS DURING THE COVID-19 PANDEMIC: AN ACTION RESEARCH
Yıl 2021,
Cilt: 2 Sayı: 1, 8 - 17, 30.05.2021
Fadime Akın
,
Nurcihan Aslan
Öz
Switching to distance education due to the COVID-19 pandemic occurring worldwide and throughout the country has left us with the negative effects of the use of technology, which has been the subject of research for many years, with the increased use of technology recently. Preschool students' continuing their education online creates various concerns and this situation requires effective distance education planning. In this context, distance education in the preschool period has been designed as child-centered within the framework of the teacher's guidance role and family participation. The research is in the action research design. The study group of the research consists of 9 students and their parents. With this study, students' maximum participation in distance education was ensured by ensuring teacher-family communication continuity
Kaynakça
- Ahmad, M., Karim, A. A., Din, R., & Albakri, I. S. M. A. (2013). Assessing ICT competencies among postgraduate students based on the 21st century ICT competency model. Asian Social Science, 9(16), 32-39.
- Akkoyunlu, B. & Bardakcı, S, (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. Yüksek Öğretim Kalite Kurulu, https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/#gecici-bir-cozum-olarak-acil-uzaktan-ogretim-emergency-remote-teaching-auo-ert. Erişim tarihi 15 Aralık 2020.
- Akoğlu, G. & Karaaslan, T. (2020) Covid-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
- Anderson, T. (2003). Getting the mix right again: an updated and theoretical rationale for interaction. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 4(2), 1-14. https://doi.org/10.19173/irrodl.v4i2.149
- Anderson, T. (2009, June). The dance of technology and pedagogy in self-paced distance education. Paper presented at the 17th ICDE World Congress. Maastricht, The Netherlands. https://auspace.athabascau.ca/handle/2149/2210
- Ayseli, Y. I., Aytekin, N., Buyukkayhan, D., Aslan, I., & Ayseli, M. T. (2020). Food policy, nutrition and nutraceuticals in the prevention and management of COVID-19: Advice for healthcare professionals. Trends in Food Science & Technology, 105, 186-199. https://doi.org/10.1016/j.tifs.2020.09.001
- Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- Beaty, Janice J. (2000). Skills for preschool teachers. Upper Saddle River, N.J.: Merrill.
- Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
- Çamlıbel, Ö. (2010) Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi – Journal of Social Sciences, 1(20), 25.
- Eliason, C. Ve Jenkins, L.(2003). A practical guide to early childhood curriculum. Uppe Saddle River, N.J.: Merrill.
- Gürşimşek, I. (2003) Okulöncesi eğitime aile katılımı ve psiko-sosyal gelişim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 125–144.
- Kaya, M., Genç, M., Kaya, B. & Pehlivan, E. (2007). Tıp fakültesi ve sağlık yüksek okulu öğrencilerinde depresif belirti yaygınlığı. stresle başa çıkma tarzları ve etkileyen faktörler. Türk Pediatri Dergisi, 18(2), 137–146.
- Ludgate, S. (2016). Pre-school children’s experiences with touchscreen technology: early survey findings. Journal of Studies in Practice and Culture in Education, 1(1), 1-12. http://journals.bcu.ac.uk/index.php/practices-education/article/view/10/13
- Morrison, G.S. (2003). Fundamentals of early childhood education. Upper Saddle River; New Jersey, Columbus, Ohio.
- Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. & Razak Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5, 227–247. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0051
- O'Brien, R. (2003). An overview of the methodological approach of action resaerch. (On-line). http://www.wb.net/robrien/papers/ artinal.html
Özer, S. (2020). Korona virüs nasıl bulaşır? E-koronafobi. https://npistanbul.com/koronavirus/corona-virus-nasil-bulasir . Erişim tarihi 20 Aralık 2020.
- Pagani, L. S., Fitzpatrick, C., Barnett, T. A., & Dubow, E. (2010). Prospective associations between early childhood television exposure and academic, psychosocial, and physical well-being by middle childhood. Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, 164(5), 425-431.
- Sirer, E. (2020). Eğitimin ekran üzerinden teknolojik dönüşümünde pandemi döneminin etkisi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1987-2018. DOI: 10.26466/opus.777215
- Van Laar, E., Van Deursen, A. J., Van Dijk, J. A., & De Haan, J. (2017). The relation between 21st-century skills and digital skills: a systematic literature review. Computers in Human Behavior, 72, 577-588.
- WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic. World Health Organization. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019