Bu çalışmanın amacı ‘Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar’ kitabının eğitim yönetimi bilim dalının epistemolojik bunalımı çerçevesinde incelenmesi ve pozitivizm, post-pozitivizm ve anti-pozitivizm bağlamında eserin bu bunalım sürecinde sağlamakta olduğu olumlu katkının değerlendirilmesidir. Çalışmada kısaca epistemolojik bunalımın nedenleri ve tarihsel olarak bu nedenlerin ortaya çıkışı tanıtıldıktan sonra ‘Eğitimde Yeni Yaklaşımlar’ eserinin içeriğine ilişkin bilgi sunulmuştur. Son bölümde ise eserin epistemolojik bunalım kapsamında eğitim yönetimini alanına katkısı ele alınmıştır.
Eğitim yönetimi epistemolojik bunalım eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar
The aim of this study is to examine the book New Approaches in Educational Administration within the framework of the epistemological crisis of the discipline of educational administration and to evaluate the positive contribution of the work in this crisis process in the context of positivism, post-positivism and anti-positivism. In the study, after briefly introducing the causes of epistemological crisis and the historical emergence of these reasons, information about the content of the work is presented. In the last part, the contribution of the work to the field of educational administration within the scope of epistemological crisis is discussed.
Educational administration epistemological crisis new approaches in educational administration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |