Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster

Ters Yüz Sınıf Modelinin İlköğretim Kademesinde Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi: Meta Analiz Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 312 - 328, 30.11.2022

Öz

Bu araştırmada, ters yüz sınıf modelinin ilköğretim kademesinde öğrencilerin derslerdeki akademik başarılarına olan genel etkisinin meta analiz yöntemi ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Ulusal Tez Merkezi veri tabanında yayınlanan, ters yüz sınıf modelinin akademik başarı üzerindeki etkisini inceleyen, erişime açık olan doktora ve yüksek lisans tezleri taranmıştır. 73 adet tez incelenerek, meta analize dahil edilme kriterleri doğrultusunda 3 adet doktora ve 14 adet yüksek lisans tezi çalışmaya dahil edilmiştir. CMA istatistik programından yararlanılarak verilerin analizleri gerçekleştirilmiştir. Meta analize dahil edilen çalışmaların etki büyüklük değerleri heterojen dağılım gösterdiğinden (Q=61,762; I2=74,094; p<.005), rastgele etkiler modeli dikkate alınarak analizler gerçekleştirilmiştir. Bu model sonucuna göre ters yüz sınıf modeli ile akademik başarı arasında geniş düzeyde bir ilişki elde edilmiştir (ES=0,805; p<.005). Araştırmaya dahil edilen çalışmaların ders türü, uygulama süresi, sınıf düzeyi, yayın türü ve yayın yılı değişkenlerinin ters yüz sınıf modeli ile akademik başarı arasındaki ilişkide, sınıf düzeyi (Qb=9,484; p=.009) ve uygulama süresi bakımından (Qb=6,303; p=.0043) moderatör rolüne sahip olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Meta-analize dâhil edilen çalışmalar * işareti ile gösterilmiştir. *Akdeniz, E. (2019). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • *Aksoy, İ.(2020). Ortaokul fen öğretiminde ters yüz sınıf uygulamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Kastamonu.
  • *Arslan, U. (2021). Ters yüz sınıf modelinin ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ve öz düzenleme becerileri üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Aydın, B. (2016). The effect of FCL on academic achievement, homework / task stress level and learning transfer. (Unpublished Master’s thesis), Süleyman Demirel University, Institute of Educational Sciences, Computer Education and Instructional Technology Department, Isparta.
  • *Aydın, H. (2020). Ters-yüz edilmiş sınıf modelinin tam sayılarda işlemler konusunun öğreniminde akademik başarıya etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Baker, J. (2000). The ‘classroom flip’: Using web course management tools to become the guide by the side. Paper Presented at the 11th İnternational Conference on College Teaching and Learning, Jacksonville, FL
  • Barak, M., ve Shakman, L. (2008). Reform based science teaching: Teachers’ instructional practices and conceptions. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 4, 11–20.
  • Bergmann, J. & Sams, A (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington, DC: International Societyfor Technology in Education. Printed in the United States of America / USA: ISTE.ASCD. ISBN 978-1-56484-315-9 (pbk.)
  • Bolatlı, Z. & Korucu, A. G. (2020). Determining the academic achievement of students who use FCL method supported by a mobile application and their views on collaborative learning. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(2), 229-251. https://doi.org/10.14686 / buefad.631835
  • *Bolatlı, Z. (2018). Mobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Bulut, R. (2019). Oran-orantı konusunun öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkisinin incelenmesi.[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Erzincan.
  • *Bursa, S. (2019). Sosyal bilgiler dersinde ters-yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve sorumluluk düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ceylaner, S. (2016). Effects of flipped classroom on students’ self-directed learning readi-ness and attitudes towards English lesson in the 9th grade English language teaching. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Cheng, L., Ritzhaupt, A. D., & Antonenko, P. (2019). Effects of the FCL instructional strategy on students’ learning outcomes: A meta-analysis. Educational Technology Research & Development, 67(4), 793–824. https://doi.org/10.1007/s11423-018-9633-7.
  • Cheng, L., Ritzhaupt, A. D., & Antonenko, P. (2019). Effects of the flipped classroom instructional strategy on students’ learning outcomes: A meta-analysis. Educational Technology Research and Development, 67(4), 793-824.
  • Christensen, C. M., Horn, M. B., & Staker, H. (2013). Is K-12 Blended Learning Disruptive? An introduction of the theory of hybrids. Clayton Christensen Institute. Retrieved March 29, 2014, from. Erişim adresi: http://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/05/Is-K-12-Blended-Learning Disruptive.pdf
  • Çakır, E.(2017). Ters yüz sınıf uygulamalarının fen bilimleri 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, zihinsel risk alma ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Samsun.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and integration technology integration in a college–level information systems spreadsheet course. Education Technology Research Development, 61, 563–580.
  • Debbağ, M. (2018). Öğretim ilke ve yöntemleri dersi öğretim programı için hazırlanan ters-yüz edilmiş sınıf modelinin etkililiği.[Yayımlanmamış Doktora Lisans Tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bolu.
  • Demir, E. G. (2018). Ters yüz sınıf modeline dayalı uygulamaların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve planlama becerilerine etkisi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi EBE. Samsun.
  • *Dursunlar, E. (2018). Ters yüz sınıf modelinin 7. Sınıf sosyal bilgiler dersi yaşayan demokrasi ünitesinde öğrencilerin akademik başarısına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Egger, M., & Smith, G. D. (1997). Meta-analysis: Potentials and promise. British Medical Journal, 315(7119), 1371-1374. Doi:10.1136/bmj.315.7119.1371.
  • Gao, W., Zhao, K. & Chen, L. (2019, March 30-31). Problems and solutions to flip classroom applications. 1st International Symposium on Education, Culture and Social Sciences, Xi, China.
  • *Göksu, D. Y. (2018). Ters yüz sınıf (flipped classroom) modelinin 5. Sınıf öğrencilerinin ingilizce akademik başarıları, öğrenme kaygıları ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Hamdan, N., McRnight, P. E., McKnight, K. & Artfstrom, K. M. (2013). The flippedlearning model: A white paper based on the iteratüre review titled a review of flipped learning. Flipped Learning Network. Erişim adresi: http://www.flippedlearning.orgcms/lib07/VA01923112/Centricity/Domain/41/WhitePaper _ FlippedLearning.pdf
  • Höffler, T. & Leutner, D. (2007). Instructional animation versus static pictures: A meta analysis. Learning and Instruction, 17(6), 722-738.
  • Hung, H. T. (2015). Flipping the classroom for English language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96.
  • İyitoğlu, O. (2018). The impact of folded classroom model on EFL learners’ academic achievement, attitudes and self–efficacy beliefs: A mixed method study. [Unpublished PhD thesis] Yıldız Technical University Graduate School of Social Sciences Department of Educational Sciences Curriculum and Instruction Program, İstanbul.
  • Jackson, N. (2019). Beneficial or not: Flipped learning in an elementary mathematics classroom. Doktora Tezi, California State University, Monterey Bay. Jeong, M. (2015). A case study of flipped learning in calculus of one variable on motivation and active learning. Research in Mathematical Education, 19(4), 211-227. https://doi.org/10.7468/jksmed.2015.19.4.211.
  • *Kalafat, Z.H. (2019). Ters yüz sınıf modeli ile tasarlanan matematik dersinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Kang, S., & Shin, I.-S. (2016). The effect of flipped learning in Korea: Meta-analysis https://www.semanticscholar.org/paper/The-Effect-of-Flipped-Learning-in-Korea-%3A-Kang Shin/6d9d49af1e74a7b6cf6c6f27c24274e6f645d5d8
  • Kapçık, A.C. (2014). Fipped classroom eğitim modelinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi. TUBİTAK 45. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması, İstanbul.
  • Karagöl, İ., & Esen, E. (2019). The effect of flipped learning approach on academic achievement: A meta–analysis study. Hacettepe University Journal of Education, 34(3), 708–727. https://doi.org/10.16986 / HUJE.2018046755.
  • Kürüm, R. S., & Akdemir, A. (2021). Sosyoloji ve Uluslararası İlişkiler Eğitimlerinin Kesişiminde Ters-Yüz Sınıf Modeli: Covid-19 Öncesi ve Sonrası Uygulamaları. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, 4, 1-17.
  • Mason, G. S., Shuman T. R. ve Cook, K. E. (2013). Comparing the effectiveness of an inverted classroom to a traditional classroom in an upper-division engineering course, IEEE Transactıons on Education, 56(4), 430-435
  • Najmi, A. H. (2020). The effect of FCL approach on students’ achievement in English language in Saudi Arabian southern border schools. International Education Studies, 13(9), 66–74. https://doi.org/10.5539 / ies.v13n9p66.
  • Ogden, L. (2015). Student perceptions of the flipped classroom in college algebra. PRIMUS, 25(9-10), 782-791. https://doi.org/10.1080/10511970.2015.1054011.
  • Özbilen, U. (2018). Tersine öğretim yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Antalya.
  • Seçilmişoğlu, Ö.,(2019). Ters yüz öğrenmenin İngilizce dilbisi öğretimi üzerindeki etkileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ufuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sezer, B. (2015, Eylül). Gerçekleştirilen teknoloji destekli tersine çevrilmiş sınıf uygulamasının yansımaları. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • *Söğüt, M. (2019). Sosyal Bilgiler 5.sınıf etkin vatandaşlık öğrenme alanının ters-yüz sınıf modeline göre işlenmesinin öğrencilerin akademik başarıya etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ağrı.
  • *Söndür, D. (2020). STEM etkinlikleriyle desteklenmiş Ters Yüz Öğrenme Modelinin çeşitli değişkenlere etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Lisans Tezi]. Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kayseri.
  • *Sönmez, İ.H. (2019). Ters dünyada kullanılmış TC İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Bilişim Ağı yapılan eğitimin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Staker, H., & Horn, M. (2012). Classifying K-12 blended learning. İnnosıgtinstıtute. Erişim adresi: https://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/04/ Classifying-K-12-blended-learning.pdf
  • Strayer, J. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15(2), 171-193
  • *Şahin, Ş. (2020). Ters yüz sınıf modeli uygulamalarının, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler derslerine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya.
  • *Şerefli, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: Akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Thoms, C. L. (2012). Enhancing the blended learning curriculum by using the “flipped classroom” approach to produce a dynamic learning environment. 5th International Conference on Education, Research and Innovation, 2150-2157. Doi: 10.3205/zma001045
  • Touchton, M. (2015). Flipping the classroom and student performance in advanced statistics: Evidence from a quasi-experiment. Journal of Political Science Education, 11(1), 28-44.
  • *Uzun, E. (2019). Ters yüz sınıf modelinin 7. Sınıf sosyal bilgiler dersi üretim dağıtım ve tüketim ünitesinde uygulanmasının akademik başarıya etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Aksaray.
  • Wiginton, B. L. (2013). Flipped Instruction: an Investigation into the Effect of Learning Environment on Student Self- Efficacy, Learning Style, and Academic Achievement. Erişim adresi: http://libcontent.lib.ua.edu/content/u0015/0000001/0001416/u0015_ 0000001_0001416.pdf
  • Winter, J. W. (2018). Performance and motivation in a middle school flipped learning course. TechTrends, 62(2), 176-183.
  • *Yanardağ, H.(2021). Ters yüz sınıf uygulamalarının mevsimler ve iklim ünitesinin öğretiminde 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenme kalıcılıklarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Diyarbakır.
  • Yapıcı, Ü., Akbayın, H. (2012). Harmanlanmış Öğrenme Ortamında Moodle Kullanımı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi/Journal of Research in Education and Teaching, 1(2), ISNN: 2146-9199. Erişim adresi:http://www.jret.org/ File Upload/ ks281142/File/09.yapici.pdf
  • Zheng, L., Bhagat, K. K., Zhen, Y., & Zhang, X. (2020). The effectiveness of the FCL on students’ learning achievement and learning motivation: A meta–analysis. Educational Technology & Society, 23(1), 1–15.

The Effect of the Flipped Classroom Model on the Academic Achievement of Students at Primary Education Level: A Meta-Analysis Study

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 312 - 328, 30.11.2022

Öz

In this study, it was aimed to determine the general effect of the flipped classroom model on the academic achievement of the students at the primary education level by using the meta-analysis method. For this purpose, doctorate and master's theses published in the database of the National Thesis Center, which examine the effect of the flipped classroom model on academic achievement, and which are open to access, were scanned. By examining 73 theses, 3 doctorate and 14 master's theses were included in the study in line with the criteria for inclusion in the meta-analysis. Data analysis was carried out using the CMA statistics program. Since the effect size values of the studies included in the meta-analysis showed heterogeneous distribution (Q=61,762; I2=74,094; p<.005), the analyzes were carried out considering the random effects model. According to the results of this model, a wide correlation was obtained between the flipped classroom model and academic achievement (ES=0.805; p<.005). The relationship between the flipped classroom model and academic achievement of the variables of course type, application duration, class level, publication type and publication year of the studies included in the research, in terms of class level (Qb=9,484; p=.009) and duration of application (Qb=6.303; p=.0043) has a moderator role.

Kaynakça

  • Meta-analize dâhil edilen çalışmalar * işareti ile gösterilmiştir. *Akdeniz, E. (2019). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • *Aksoy, İ.(2020). Ortaokul fen öğretiminde ters yüz sınıf uygulamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Kastamonu.
  • *Arslan, U. (2021). Ters yüz sınıf modelinin ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ve öz düzenleme becerileri üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Aydın, B. (2016). The effect of FCL on academic achievement, homework / task stress level and learning transfer. (Unpublished Master’s thesis), Süleyman Demirel University, Institute of Educational Sciences, Computer Education and Instructional Technology Department, Isparta.
  • *Aydın, H. (2020). Ters-yüz edilmiş sınıf modelinin tam sayılarda işlemler konusunun öğreniminde akademik başarıya etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Baker, J. (2000). The ‘classroom flip’: Using web course management tools to become the guide by the side. Paper Presented at the 11th İnternational Conference on College Teaching and Learning, Jacksonville, FL
  • Barak, M., ve Shakman, L. (2008). Reform based science teaching: Teachers’ instructional practices and conceptions. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 4, 11–20.
  • Bergmann, J. & Sams, A (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington, DC: International Societyfor Technology in Education. Printed in the United States of America / USA: ISTE.ASCD. ISBN 978-1-56484-315-9 (pbk.)
  • Bolatlı, Z. & Korucu, A. G. (2020). Determining the academic achievement of students who use FCL method supported by a mobile application and their views on collaborative learning. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(2), 229-251. https://doi.org/10.14686 / buefad.631835
  • *Bolatlı, Z. (2018). Mobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Bulut, R. (2019). Oran-orantı konusunun öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkisinin incelenmesi.[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Erzincan.
  • *Bursa, S. (2019). Sosyal bilgiler dersinde ters-yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve sorumluluk düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ceylaner, S. (2016). Effects of flipped classroom on students’ self-directed learning readi-ness and attitudes towards English lesson in the 9th grade English language teaching. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Cheng, L., Ritzhaupt, A. D., & Antonenko, P. (2019). Effects of the FCL instructional strategy on students’ learning outcomes: A meta-analysis. Educational Technology Research & Development, 67(4), 793–824. https://doi.org/10.1007/s11423-018-9633-7.
  • Cheng, L., Ritzhaupt, A. D., & Antonenko, P. (2019). Effects of the flipped classroom instructional strategy on students’ learning outcomes: A meta-analysis. Educational Technology Research and Development, 67(4), 793-824.
  • Christensen, C. M., Horn, M. B., & Staker, H. (2013). Is K-12 Blended Learning Disruptive? An introduction of the theory of hybrids. Clayton Christensen Institute. Retrieved March 29, 2014, from. Erişim adresi: http://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/05/Is-K-12-Blended-Learning Disruptive.pdf
  • Çakır, E.(2017). Ters yüz sınıf uygulamalarının fen bilimleri 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, zihinsel risk alma ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Samsun.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and integration technology integration in a college–level information systems spreadsheet course. Education Technology Research Development, 61, 563–580.
  • Debbağ, M. (2018). Öğretim ilke ve yöntemleri dersi öğretim programı için hazırlanan ters-yüz edilmiş sınıf modelinin etkililiği.[Yayımlanmamış Doktora Lisans Tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bolu.
  • Demir, E. G. (2018). Ters yüz sınıf modeline dayalı uygulamaların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve planlama becerilerine etkisi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi EBE. Samsun.
  • *Dursunlar, E. (2018). Ters yüz sınıf modelinin 7. Sınıf sosyal bilgiler dersi yaşayan demokrasi ünitesinde öğrencilerin akademik başarısına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Egger, M., & Smith, G. D. (1997). Meta-analysis: Potentials and promise. British Medical Journal, 315(7119), 1371-1374. Doi:10.1136/bmj.315.7119.1371.
  • Gao, W., Zhao, K. & Chen, L. (2019, March 30-31). Problems and solutions to flip classroom applications. 1st International Symposium on Education, Culture and Social Sciences, Xi, China.
  • *Göksu, D. Y. (2018). Ters yüz sınıf (flipped classroom) modelinin 5. Sınıf öğrencilerinin ingilizce akademik başarıları, öğrenme kaygıları ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Hamdan, N., McRnight, P. E., McKnight, K. & Artfstrom, K. M. (2013). The flippedlearning model: A white paper based on the iteratüre review titled a review of flipped learning. Flipped Learning Network. Erişim adresi: http://www.flippedlearning.orgcms/lib07/VA01923112/Centricity/Domain/41/WhitePaper _ FlippedLearning.pdf
  • Höffler, T. & Leutner, D. (2007). Instructional animation versus static pictures: A meta analysis. Learning and Instruction, 17(6), 722-738.
  • Hung, H. T. (2015). Flipping the classroom for English language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96.
  • İyitoğlu, O. (2018). The impact of folded classroom model on EFL learners’ academic achievement, attitudes and self–efficacy beliefs: A mixed method study. [Unpublished PhD thesis] Yıldız Technical University Graduate School of Social Sciences Department of Educational Sciences Curriculum and Instruction Program, İstanbul.
  • Jackson, N. (2019). Beneficial or not: Flipped learning in an elementary mathematics classroom. Doktora Tezi, California State University, Monterey Bay. Jeong, M. (2015). A case study of flipped learning in calculus of one variable on motivation and active learning. Research in Mathematical Education, 19(4), 211-227. https://doi.org/10.7468/jksmed.2015.19.4.211.
  • *Kalafat, Z.H. (2019). Ters yüz sınıf modeli ile tasarlanan matematik dersinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Kang, S., & Shin, I.-S. (2016). The effect of flipped learning in Korea: Meta-analysis https://www.semanticscholar.org/paper/The-Effect-of-Flipped-Learning-in-Korea-%3A-Kang Shin/6d9d49af1e74a7b6cf6c6f27c24274e6f645d5d8
  • Kapçık, A.C. (2014). Fipped classroom eğitim modelinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi. TUBİTAK 45. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması, İstanbul.
  • Karagöl, İ., & Esen, E. (2019). The effect of flipped learning approach on academic achievement: A meta–analysis study. Hacettepe University Journal of Education, 34(3), 708–727. https://doi.org/10.16986 / HUJE.2018046755.
  • Kürüm, R. S., & Akdemir, A. (2021). Sosyoloji ve Uluslararası İlişkiler Eğitimlerinin Kesişiminde Ters-Yüz Sınıf Modeli: Covid-19 Öncesi ve Sonrası Uygulamaları. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, 4, 1-17.
  • Mason, G. S., Shuman T. R. ve Cook, K. E. (2013). Comparing the effectiveness of an inverted classroom to a traditional classroom in an upper-division engineering course, IEEE Transactıons on Education, 56(4), 430-435
  • Najmi, A. H. (2020). The effect of FCL approach on students’ achievement in English language in Saudi Arabian southern border schools. International Education Studies, 13(9), 66–74. https://doi.org/10.5539 / ies.v13n9p66.
  • Ogden, L. (2015). Student perceptions of the flipped classroom in college algebra. PRIMUS, 25(9-10), 782-791. https://doi.org/10.1080/10511970.2015.1054011.
  • Özbilen, U. (2018). Tersine öğretim yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Antalya.
  • Seçilmişoğlu, Ö.,(2019). Ters yüz öğrenmenin İngilizce dilbisi öğretimi üzerindeki etkileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ufuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sezer, B. (2015, Eylül). Gerçekleştirilen teknoloji destekli tersine çevrilmiş sınıf uygulamasının yansımaları. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • *Söğüt, M. (2019). Sosyal Bilgiler 5.sınıf etkin vatandaşlık öğrenme alanının ters-yüz sınıf modeline göre işlenmesinin öğrencilerin akademik başarıya etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ağrı.
  • *Söndür, D. (2020). STEM etkinlikleriyle desteklenmiş Ters Yüz Öğrenme Modelinin çeşitli değişkenlere etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Lisans Tezi]. Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kayseri.
  • *Sönmez, İ.H. (2019). Ters dünyada kullanılmış TC İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Bilişim Ağı yapılan eğitimin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Staker, H., & Horn, M. (2012). Classifying K-12 blended learning. İnnosıgtinstıtute. Erişim adresi: https://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/04/ Classifying-K-12-blended-learning.pdf
  • Strayer, J. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15(2), 171-193
  • *Şahin, Ş. (2020). Ters yüz sınıf modeli uygulamalarının, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler derslerine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya.
  • *Şerefli, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: Akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Thoms, C. L. (2012). Enhancing the blended learning curriculum by using the “flipped classroom” approach to produce a dynamic learning environment. 5th International Conference on Education, Research and Innovation, 2150-2157. Doi: 10.3205/zma001045
  • Touchton, M. (2015). Flipping the classroom and student performance in advanced statistics: Evidence from a quasi-experiment. Journal of Political Science Education, 11(1), 28-44.
  • *Uzun, E. (2019). Ters yüz sınıf modelinin 7. Sınıf sosyal bilgiler dersi üretim dağıtım ve tüketim ünitesinde uygulanmasının akademik başarıya etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Aksaray.
  • Wiginton, B. L. (2013). Flipped Instruction: an Investigation into the Effect of Learning Environment on Student Self- Efficacy, Learning Style, and Academic Achievement. Erişim adresi: http://libcontent.lib.ua.edu/content/u0015/0000001/0001416/u0015_ 0000001_0001416.pdf
  • Winter, J. W. (2018). Performance and motivation in a middle school flipped learning course. TechTrends, 62(2), 176-183.
  • *Yanardağ, H.(2021). Ters yüz sınıf uygulamalarının mevsimler ve iklim ünitesinin öğretiminde 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenme kalıcılıklarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Diyarbakır.
  • Yapıcı, Ü., Akbayın, H. (2012). Harmanlanmış Öğrenme Ortamında Moodle Kullanımı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi/Journal of Research in Education and Teaching, 1(2), ISNN: 2146-9199. Erişim adresi:http://www.jret.org/ File Upload/ ks281142/File/09.yapici.pdf
  • Zheng, L., Bhagat, K. K., Zhen, Y., & Zhang, X. (2020). The effectiveness of the FCL on students’ learning achievement and learning motivation: A meta–analysis. Educational Technology & Society, 23(1), 1–15.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Emel Seyhan Çiftçi 0000-0002-7705-9495

Ersoy Akdağ 0000-0001-6451-9782

Önder Ulu 0000-0001-8341-7538

Özlem Eyili 0000-0003-1541-0929

Nurcihan Doğan 0000-0002-8809-9003

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2022
Gönderilme Tarihi 27 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Seyhan Çiftçi, E., Akdağ, E., Ulu, Ö., Eyili, Ö., vd. (2022). Ters Yüz Sınıf Modelinin İlköğretim Kademesinde Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi: Meta Analiz Çalışması. Alanyazın, 3(2), 312-328.