Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eser incelemesi: Türk efsaneleriyle yabancılara Türkçe öğretimi ve etkinlik örnekleri

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 245 - 247, 30.11.2024

Öz

Yabancılara Türkçe öğretimi bağlamında kültürel değerlerin tanıtılması, hem Türkçenin etkin kullanımı hem de kültürel mirasın aktarılması bağlamında önemlidir. Kültürel değerlerin aktarılması ve bu değerlere yönelik olumlu tutum geliştirme süreci, dil öğreticilerinin önemli görevleri arasındadır. Bu çalışmada, sözü edilen görevin bir ürünü olarak gelişen “Türk Efsaneleriyle Yabancılara Türkçe Öğretimi ve Etkinlik Örnekleri” adlı kitap tanıtılmıştır. Çalışma kapsamında ilgili eserin bölümleri açıklanmış ve yabancılara Türkçe öğretimindeki yeri tartışılmıştır. Türk kültüründe önemli bir yeri olan efsanelerin yabancılara Türkçe öğretim süreçlerinde kullanım olanaklarını sunan bu kitap, etkinlik örnekleriyle alanında bir ilk olması bakımından önemlidir.

Kaynakça

  • Bekdaş, M. (2022). Türk efsaneleriyle yabancılara Türkçe öğretimi ve etkinlik örnekleri. Literatürk acedemia: Konya.
  • Buchanan, C. (2020). Myts and Legends/Teacher pack. https://a.storyblok.com/f/100418/x/94c1985626/myths-andlegends-teacher-pack.pdf
  • Işık, N. & Karakuş, N. (2017). Erken çocukluk döneminde efsane, destan ve masal metinlerinin kullanımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(41), 118-133.
  • İşcan, A. (2017). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak türkçe öğretiminin tarihçesi. A. Şahin (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler içinde (ss. 3-30). Pegem A.

Book review: Teaching Turkish to foreigners with Turkish legends and activity examples

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 245 - 247, 30.11.2024

Öz

Introducing cultural values in the context of teaching Turkish to foreigners is important in the context of both the effective use of Turkish and the transfer of cultural heritage. Transferring cultural values and developing positive attitudes towards these values are among the important duties of language teachers. In this study, the book titled " Türk Efsaneleriyle Yabancılara Türkçe Öğretimi ve Etkinlik Örnekleri ", which was developed as a product of the mentioned task, was introduced. Within the scope of the study, the sections of the relevant work were explained and their place in teaching Turkish to foreigners was discussed. This book, which offers the opportunity to use legends that have an important place in Turkish culture in teaching Turkish to foreigners, is important as it is a first in its field with activity examples.

Kaynakça

  • Bekdaş, M. (2022). Türk efsaneleriyle yabancılara Türkçe öğretimi ve etkinlik örnekleri. Literatürk acedemia: Konya.
  • Buchanan, C. (2020). Myts and Legends/Teacher pack. https://a.storyblok.com/f/100418/x/94c1985626/myths-andlegends-teacher-pack.pdf
  • Işık, N. & Karakuş, N. (2017). Erken çocukluk döneminde efsane, destan ve masal metinlerinin kullanımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(41), 118-133.
  • İşcan, A. (2017). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak türkçe öğretiminin tarihçesi. A. Şahin (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler içinde (ss. 3-30). Pegem A.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Türkçe Eğitimi
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Nurullah Karaoğulları 0000-0001-9034-9262

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 6 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 23 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaoğulları, N. (2024). Eser incelemesi: Türk efsaneleriyle yabancılara Türkçe öğretimi ve etkinlik örnekleri. Alanyazın, 5(2), 245-247.