Türk Eğitim Tarihi Çalıştayları I: 2. Maarif Şûrası ve Ahlâk Eğitimi [Çalıştay Sonuç Raporu]
Yıl 2024,
Cilt: 5 Sayı: 2, 235 - 244, 30.11.2024
Mustafa Gündüz
,
Filiz Meşeci Gıorgettı
,
Vehbi Baysan
,
Ayşe Aksu
,
Eyüp Cücük
Öz
Eğitim tarihi; eğitim bilimleri ve tarih disiplinlerinin kesişim noktasında yer alan, disiplinlerarası bir araştırma alanıdır. Bir bilim dalının araştırma, üretim, eğitim ve öğretim açısından gelişebilmesi ve etkili olabilmesi için kurumsal bir kimliğe sahip olması büyük önem taşımaktadır. Türkiye’de eğitim tarihi alanında yapılan araştırma ve incelemeler ile bu alanda çalışan araştırmacıların sayısının artmasına rağmen alanın kurumsallaşması için gerekli adımların atılmadığı gözlemlenmektedir. Bu gereklilikten hareketle, Türkiye’deki bir grup eğitim tarihçisinin girişimleriyle Türk Eğitim Tarihi Çalıştayları serisinin ilk adımı atılmıştır. Bu yazı, Türk Eğitim Tarihi Platformu’nun İbn Haldun Üniversitesi ev sahipliğinde 5-6 Haziran 2024 tarihlerinde düzenlediği “Türk Eğitim Tarihi Çalıştayları I: 2. Maarif Şûrası ve Ahlâk Eğitimi” başlıklı çalıştayın sonuç raporunu sunmaktadır.
Etik Beyan
Bu çalışma etik kurul onayı gerektirmemektedir.
Teşekkür
Türk Eğitim Tarihi Platformu, çalıştaya ev sahipliği yapan kurum olan İbn Haldun Üniversitesine ve engin bilgi ve deneyimlerini paylaşan tüm çalıştay katılımcılarına teşekkürlerini sunar.
Kaynakça
- Cücük, E. & Doğan, A. (2018). Türkiye’de “eğitim tarihi” alanında hazırlanmış doktora tezlerinin incelenmesi. Tarihin Peşinde, 10(20), 139-176.
- Ergün, M. (2008). Cumhuriyet dönemi eğitim tarihi. TALİD (Türk Eğitim Tarihi Sayısı), 6(12), 321-348, Bilim ve Sanat Vakfı Yayınları.
- Gündüz, M. (2018). Metodoloji, kavram ve konu kıskacında Türk eğitim tarihçiliği. Osmanlı Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 4(7), 118-130.
- Gündüz, M. (2019). Eğitim tarihinin peşinde- Türkiye’de eğitim tarihçiliği ve güncel tetkikler. Nobel Yayınları.
- Meşeci-Giorgetti, F. (2021). Ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim tarihi: dernekler, konferanslar ve dergiler. 7. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu Bildiri Tam Metinleri. 17-19 Eylül.
- Somel, S. A. (2010). Türkiye’de Abdülhamit dönemi eğitim tarihçiliğinin son otuz yılı (1980-2009): genel bir değerlendirme denemesi. Ed.: Ali Akyıldız, Vefatının 90. Yılında II. Abdülhamit, Küre Yayınları.
- Şahin, M. (2018). Türk eğitim tarihi tezleri üzerine bir bilanço denemesi. XVIII. Türk Tarih Kongresi, 1-5 Ekim 2018, 843-844.
- Şahin, M., Çetinoğlu, A. & Ayvaz, S. (2013). Türkiye’de öğretmen eğitiminin tarihçesi ile ilgili tezler üzerine bir değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(27), 494-504.
- Uygun, S. (2012). Eğitim tarihi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(33), 263-282.
- Ünder, H. & Aslan, C. (2020). Eğitimin felsefi, sosyal ve tarihi temelleri çalıştayı. Üniversitesi Yayınları.
History of Turkish Education Workshops I: 2nd Education Assembly and Moral Education [Final report of the workshop]
Yıl 2024,
Cilt: 5 Sayı: 2, 235 - 244, 30.11.2024
Mustafa Gündüz
,
Filiz Meşeci Gıorgettı
,
Vehbi Baysan
,
Ayşe Aksu
,
Eyüp Cücük
Öz
History of education is an interdisciplinary research field located at the intersection of educational sciences and history. It is of great importance for a discipline to have an institutional identity in order to develop and be effective in terms of research, production, education and training. Although the number of researches and studies in the field of history of education in Turkey and the number of researchers working in this field has increased, it is observed that the necessary steps for the institutionalisation of the field have not been taken. Based on this necessity, the first step of the Turkish History of Education Workshops series was taken with the initiatives of a group of historians of education in Turkey. This article focuses on the ‘Turkish History of Education Workshops I.’ organised by the Turkish History of Education Platform hosted by Ibn Haldun University on 5-6 June 2024: 2nd Education Council and Moral Education’ hosted by Ibn Haldun University on 5-6 June 2024.
Etik Beyan
This study does not require ethics committee approval.
Teşekkür
The History of Turkish Education Platform would like to thank Ibn Haldun University for hosting the workshop and all the workshop participants for sharing their valuable knowledge and experience.
Kaynakça
- Cücük, E. & Doğan, A. (2018). Türkiye’de “eğitim tarihi” alanında hazırlanmış doktora tezlerinin incelenmesi. Tarihin Peşinde, 10(20), 139-176.
- Ergün, M. (2008). Cumhuriyet dönemi eğitim tarihi. TALİD (Türk Eğitim Tarihi Sayısı), 6(12), 321-348, Bilim ve Sanat Vakfı Yayınları.
- Gündüz, M. (2018). Metodoloji, kavram ve konu kıskacında Türk eğitim tarihçiliği. Osmanlı Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 4(7), 118-130.
- Gündüz, M. (2019). Eğitim tarihinin peşinde- Türkiye’de eğitim tarihçiliği ve güncel tetkikler. Nobel Yayınları.
- Meşeci-Giorgetti, F. (2021). Ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim tarihi: dernekler, konferanslar ve dergiler. 7. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu Bildiri Tam Metinleri. 17-19 Eylül.
- Somel, S. A. (2010). Türkiye’de Abdülhamit dönemi eğitim tarihçiliğinin son otuz yılı (1980-2009): genel bir değerlendirme denemesi. Ed.: Ali Akyıldız, Vefatının 90. Yılında II. Abdülhamit, Küre Yayınları.
- Şahin, M. (2018). Türk eğitim tarihi tezleri üzerine bir bilanço denemesi. XVIII. Türk Tarih Kongresi, 1-5 Ekim 2018, 843-844.
- Şahin, M., Çetinoğlu, A. & Ayvaz, S. (2013). Türkiye’de öğretmen eğitiminin tarihçesi ile ilgili tezler üzerine bir değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(27), 494-504.
- Uygun, S. (2012). Eğitim tarihi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(33), 263-282.
- Ünder, H. & Aslan, C. (2020). Eğitimin felsefi, sosyal ve tarihi temelleri çalıştayı. Üniversitesi Yayınları.