PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt 2, Sayı 2, 96 - 107, 01.08.2016

Öz

Araştırmada bir devlet üniversitesinde görev yapan öğretim elemanlarının okul geliştirme ve etkili okul paradigmalarının temel bileşenleri hakkındaki görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı içerisinde tasarlanan araştırmada durum çalışması yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Trabzon ilinde bulunan özel bir üniversitede görev yapan ve araştırmaya gönüllük esasına göre dahil edilen 18 öğretim elemanı oluşturmaktadır. 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Ses kayıt cihazı ile elde edilen veriler metin haline getirilerek nitel veri analizi programlarından birisi olan NVivo 9 Programı kullanılarak betimsel analiz sürecine tabi tutulmuştur. Araştırmanın güvenirlik konusu için Kappa Güvenirlik Katsayısı (KGK) değeri 0.70 olarak hesap edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen veriler araştırmanın alt problem durumları göz önüne alınarak tablolar ve şekiller olarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının okul geliştirme ve etkili okul paradigmalarının temel bileşenlerini hakkında bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Ayrıca öğretim elemanlarının değindikleri hususların eğitim kurumları tarafından dikkat edilmesi gereken hususlar olduğu da ortaya konulmuştur. Bu bilgiler doğrultusunda da öğretim elemanlarına okul geliştirme ve etkili okul paradigmaları üzerine hizmet içi eğitim kursları ya da seminerler verilmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • -

Yıl 2016, Cilt 2, Sayı 2, 96 - 107, 01.08.2016

Öz

Kaynakça

  • -

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürhan BEBEK>


Taner ALTUN>

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2016
Yayınlandığı Sayı Yıl 2016, Cilt 2, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { aleg257673, journal = {Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-6269}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {2}, number = {2}, pages = {96 - 107}, title = {Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Bebek, Gürhan and Altun, Taner} }
APA Bebek, G. & Altun, T. (2016). Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi . Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , 2 (2) , 96-107 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/24315/257673
MLA Bebek, G. , Altun, T. "Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi" . Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 2 (2016 ): 96-107 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/24315/257673>
Chicago Bebek, G. , Altun, T. "Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi". Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 2 (2016 ): 96-107
RIS TY - JOUR T1 - Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi AU - GürhanBebek, TanerAltun Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 96 EP - 107 VL - 2 IS - 2 SN - 2149-6269- M3 - UR - Y2 - 2023 ER -
EndNote %0 Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi %A Gürhan Bebek , Taner Altun %T Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi %D 2016 %J Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi %P 2149-6269- %V 2 %N 2 %R %U
ISNAD Bebek, Gürhan , Altun, Taner . "Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi". Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 2 / 2 (Ağustos 2016): 96-107 .
AMA Bebek G. , Altun T. Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2016; 2(2): 96-107.
Vancouver Bebek G. , Altun T. Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2016; 2(2): 96-107.
IEEE G. Bebek ve T. Altun , "Öğretim Elemanlarının Okul Geliştirme ve Etkili Okul Paradigmalarının Temel Bileşenleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi", Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, c. 2, sayı. 2, ss. 96-107, Ağu. 2016