Özet: Bu çalışmada; hızla gelişen ambalajlı su sektöründe, tüketicilerin ambalajlı su tüketimindeetkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Ankara ili Keçiörenilçesinde 271 tüketiciden anket yoluyla veriler toplanmıştır. Elde edilen verilere uygulananFaktör Analizi sonucunda "Üretim safhası", "Duyusal özellikler", "Reklam", "İşleme" ve"Pazarlama" faktörlerinin ambalajlı su tüketiminde etkili olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ambalajlı su, Faktör Analizi, Kümeleme Analizi, Ankara.
Abstract: The objective of this study is to determine the factors in Keçiören Countyaffecting the consumption of bottled water which is a rapidly growing sector in theeconomy. The data was collected through questionnaires conducted with 271 consumers inKeçiören district. As a result of the Factor Analysis of the data, it has been determined thatthe factors such as "production processing", "sensory characteristics", "advertisement","processing", "marketing" have been effective in the consumption of bottled water.Keywords: Bottled water, Factor Analysis, Cluster Analysis, Ankara
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 21 Sayı: 2 |