Günümüzde
Almanca derslerinde dinleme becerilerinin geliştirilememesi ve öğrencilerin
ders kitabı odaklı yapay dinleme dosyalarıyla çalışmaya yönelik isteksizliği,
korku ve başarısızlığı yabancı dil öğrenmedeki sorulardan önemli bir kısmını
oluşturduğundan bu probleme çözüm bulmak amacıyla yapılan çalışmada
öğrencilerin teknolojiyi yaygın kullanması ve özellikle de vazgeçilmezleri olan
cep telefonu ve bilgisayarların günlük yaşamlarında önemli bir yer oluşturması
göz önünde bulundurulmuştur. Teknolojiye yönelik bu ilgi doğrultusunda otantik
ve güncel olan podcast dinleme dosyaları derste kullanılmış ve öğrencilere
Almancayı orijinal haliyle duyabilecekleri bir ders ortamı sunulmuştur. Dinleme
becerilerini geliştirebilmek adına yapılan teknoloji odaklı uygulama dersleri
sonucunda öğrencilere anket ile görüşleri sorulmuş ve çıkan sonuçlar
değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre ankete katılan öğrencilerin
yarısından fazlası dinlemeye yönelik korkularını yenmiş ve %77,8 öğrenci ise
podcast dinleme dosyaları ile çalışmayı sevmiştir. 4’te üçten fazla öğrencinin
ders dışında da podcast dinleme dosyaları ile çalışmak istemesi yapılan
çalışmanın öğrenciler üzerinde olumlu etki yarattığını göstermektedir.
Çalışmanın sonucunda sıradan ders kitabı dinlemelerinden sıkılan öğrencilere,
öğretmenin güncel ve ilgilerine yönelik podcast dosyaları seçip eğlenceli
materyaller hazırlaması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |