Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 15 - 36, 27.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Başaran, Süleyman (2010): Effects of Podcasts on Language Beliefs and Self- Efficacy Perceptions of First-Year Turkish Universty Students. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • BVA-Zfa- VI 2 (2004): Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen Kurzinformationen. https://www.uni-hamburg.de sitesinden erişilmiştir.
  • Gülseçen, Sevinç/ Gürsul, Fatih/ Bayraktar, Betül/ Çilengir, Sevgi/ Canım, Sinem (2010): Yeni Nesil Mobil Öğrenme Aracı: Podcast. 12. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı İçinde (s. 787- 792), Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Hedge, Tricia (2000): Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press.
  • Huneke, Hans- Werner/ Steinig, Wolfgang (2009): Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Berlin: Erich Schmidt Verlag.
  • Işık, Ali Hakan/ Özkaraca, Osman/ Güler, İnan (2011): Mobil Öğrenme ve Podcast. 13. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı içinde (s. 861- 866), Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Kluckhohn, Kim (2009): Podcasts im Sprachunterricht am Beispiel Deutsch. Berlin und München: Langenscheidt.
  • Krumm, Hans Jürgen/ Fandrych, Christian/ Hufeisen, Britta/ Riemer, Claudia (2010): Deutsch als Fremd- und Zweitsprache Eine internationales Handbuch. Berlin/ New York: De Gruyter Mouton.
  • Solmecke, Gert (1992): Ohne Hören kein Sprechen in Fremdsprache Deutsch. München: Klett Verlag. (s. 4-11).
  • Storch, Günther (1999): Deutsch als Fremdsprache- Eine Didaktik. München: Wilhelm Fink Verlag.
  • Ünal, Dalım Çiğdem (2015): Video- Podcasts zum Deutschlernen: Eine Untersuchung zum didaktischen Potenzial. Moderna sprảk. 2, 104- 121.

Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 15 - 36, 27.06.2019

Öz

Günümüzde
Almanca derslerinde dinleme becerilerinin geliştirilememesi ve öğrencilerin
ders kitabı odaklı yapay dinleme dosyalarıyla çalışmaya yönelik isteksizliği,
korku ve başarısızlığı yabancı dil öğrenmedeki sorulardan önemli bir kısmını
oluşturduğundan bu probleme çözüm bulmak amacıyla yapılan çalışmada
öğrencilerin teknolojiyi yaygın kullanması ve özellikle de vazgeçilmezleri olan
cep telefonu ve bilgisayarların günlük yaşamlarında önemli bir yer oluşturması
göz önünde bulundurulmuştur. Teknolojiye yönelik bu ilgi doğrultusunda otantik
ve güncel olan podcast dinleme dosyaları derste kullanılmış ve öğrencilere
Almancayı orijinal haliyle duyabilecekleri bir ders ortamı sunulmuştur. Dinleme
becerilerini geliştirebilmek adına yapılan teknoloji odaklı uygulama dersleri
sonucunda öğrencilere anket ile görüşleri sorulmuş ve çıkan sonuçlar
değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre ankete katılan öğrencilerin
yarısından fazlası dinlemeye yönelik korkularını yenmiş ve %77,8 öğrenci ise
podcast dinleme dosyaları ile çalışmayı sevmiştir. 4’te üçten fazla öğrencinin
ders dışında da podcast dinleme dosyaları ile çalışmak istemesi yapılan
çalışmanın öğrenciler üzerinde olumlu etki yarattığını göstermektedir.
Çalışmanın sonucunda sıradan ders kitabı dinlemelerinden sıkılan öğrencilere,
öğretmenin güncel ve ilgilerine yönelik podcast dosyaları seçip eğlenceli
materyaller hazırlaması önerilmiştir. 

Kaynakça

  • Başaran, Süleyman (2010): Effects of Podcasts on Language Beliefs and Self- Efficacy Perceptions of First-Year Turkish Universty Students. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • BVA-Zfa- VI 2 (2004): Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen Kurzinformationen. https://www.uni-hamburg.de sitesinden erişilmiştir.
  • Gülseçen, Sevinç/ Gürsul, Fatih/ Bayraktar, Betül/ Çilengir, Sevgi/ Canım, Sinem (2010): Yeni Nesil Mobil Öğrenme Aracı: Podcast. 12. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı İçinde (s. 787- 792), Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Hedge, Tricia (2000): Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press.
  • Huneke, Hans- Werner/ Steinig, Wolfgang (2009): Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Berlin: Erich Schmidt Verlag.
  • Işık, Ali Hakan/ Özkaraca, Osman/ Güler, İnan (2011): Mobil Öğrenme ve Podcast. 13. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı içinde (s. 861- 866), Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Kluckhohn, Kim (2009): Podcasts im Sprachunterricht am Beispiel Deutsch. Berlin und München: Langenscheidt.
  • Krumm, Hans Jürgen/ Fandrych, Christian/ Hufeisen, Britta/ Riemer, Claudia (2010): Deutsch als Fremd- und Zweitsprache Eine internationales Handbuch. Berlin/ New York: De Gruyter Mouton.
  • Solmecke, Gert (1992): Ohne Hören kein Sprechen in Fremdsprache Deutsch. München: Klett Verlag. (s. 4-11).
  • Storch, Günther (1999): Deutsch als Fremdsprache- Eine Didaktik. München: Wilhelm Fink Verlag.
  • Ünal, Dalım Çiğdem (2015): Video- Podcasts zum Deutschlernen: Eine Untersuchung zum didaktischen Potenzial. Moderna sprảk. 2, 104- 121.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Tahir

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 11 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tahir, D. (2019). Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 1(1), 15-36.
AMA Tahir D. Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı. ALKAD. Haziran 2019;1(1):15-36.
Chicago Tahir, Dilek. “Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2019): 15-36.
EndNote Tahir D (01 Haziran 2019) Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 1 1 15–36.
IEEE D. Tahir, “Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı”, ALKAD, c. 1, sy. 1, ss. 15–36, 2019.
ISNAD Tahir, Dilek. “Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı”. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 1/1 (Haziran 2019), 15-36.
JAMA Tahir D. Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı. ALKAD. 2019;1:15–36.
MLA Tahir, Dilek. “Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2019, ss. 15-36.
Vancouver Tahir D. Podcast Dosyalarının Almanca Dersinde Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kullanımı. ALKAD. 2019;1(1):15-36.