Bu çalışmada Almanca öğretmen adaylarının okuma ve yazma becerilerindeki öz yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Burada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama desenleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Anabilim dalı 3. ve 4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada “kişisel bilgi formu”, “okuma becerisi öz yeterlik ölçeği”, “ yazma becerisi öz yeterlik ölçeği” uygulanmıştır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının okuma ve yazma becerilerinin öz yeterlikleri ile not ortalaması, sınıf düzeyi ve cinsiyet, değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğretmen adaylarından elde edilen veriler sonucunda okuma becerisi öz yeterliği ile not ortalaması, sınıf düzeyi ve cinsiyet arasında anlamlı fark bulunmadığı, yazma becerisi öz yeterliği ile sınıf düzeyi ve cinsiyet arasında da anlamlı farklılaşma olmadığı, fakat not ortalaması ile yazma becerisi arasında anlamlı fark bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Almanca yazma becerilerinde not ortalaması daha yüksek olan öğretmen adaylarının daha iyi olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra 3. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylara kıyasla Almanca dilini öğrenme ve kullanma becerisi yönünden 4.sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının daha iyi düzeyde oldukları sonucuna varılmıştır. Öz yeterlikleri, okuma ve yazma becerileri bakımından 3. ve 4. sınıf Almanca öğretmen adaylarına yapılan ölçekler sonucunda 4. sınıf öğretmen adaylarını ve özellikle başarılı öğrencilerin yazma becerisinde daha ileri düzeyde olduğu anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |