Bu araştırmanın
amacı; zihin yetersizliği olan öğrencilere gitarla ritim atma becerisinin
öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini araştırmaktır.
Araştırmada eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini belirlemek üzere Tek
Denekli Araştırma Modellerinden, Denekler Arası Yoklama Evreli Çoklu Yoklama
Modeli kullanılmıştır. Araştırma 1 kız 2 erkek toplam 3 öğrenci ile
yürütülmüştür. Eşzamanlı ipucuyla öğretimin gitarla ritim atma becerisinin
öğretiminde öğretimindeki etkililiğini değerlendirmek üzere toplu yoklama,
günlük yoklama, öğretim ve izleme oturumları düzenlenmiş, değerlendirme için
tek fırsat yöntemi kullanılmıştır.
Beceri tüm basamakların bir arada öğretimi biçiminde öğretilmiştir.
Oturumların tümü bire bir öğretim düzenlemesi biçiminde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada hem gözlemciler arası güvenirlik hem de uygulama güvenirliği verisi
toplanmıştır. Araştırma bulguları, Eşzamanlı ipucuyla öğretimin zihin yetersizliği
olan öğrencilere, gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde etkili olduğunu
göstermektedir. Öğretim sona erdikten sonra da öğrenilenlerin kalıcılığı
değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2016 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |